آمادگی جهاد دانشگاهی گیلان برای همکاری مشترک با حوزه امور بانوان استانداری
کد خبر: 4095353
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴

آمادگی جهاد دانشگاهی گیلان برای همکاری مشترک با حوزه امور بانوان استانداری

سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی گیلان از اعلام آمادگی جهاددانشگاهی استان با حوزه امور بانوان و خانواده استانداری در قالب همکاری‌های مشترک و طرح‌های پژوهشی خبرداد.

آمادگی جهاد دانشگاهی گیلان برای همکاری مشترک با حوزه امور بانوان استانداری

به گزارش ایکنا از گیلان، حمیدرضا مسکنی، سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی گیلان امروز، 7 آبان‌ماه در دیدار با مدیرکل امور بانوان استانداری گیلان که در دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی استان برگزار شد، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی استان گیلان با وجود چهار دانشکده علمی کاربردی در شهرهای رشت، انزلی، رودسر و لنگرود و همچنین یک موسسه آموزش عالی، پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی معاونت‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی همواره آماده همکاری‌های مشترک با حوزه امور بانوان و خانواده استانداری استان است.

وی با اشاره به کارهای مشترک حوزه معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان با امور بانوان و خانواده استانداری گیلان، افزود: برگزاری نشست‌های کارشناخت «عزت و سرآمدی خانواده ایرانی» توسط گروه مطالعات فرهنگی، تدوین طرح‌ بررسی تاثیر اشتغال زنان بر کیفیت زندگی در راستای تحکیم بنیان خانواده، برگزاری کارگاه «رسم انتخاب»، اجرای ویژه برنامه «ماندگاران صبور» در راستای الگوسازی همسران و مادران شهدا، پوشش و انعکاس اخبار حوزه امور بانوان و استانداری در خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا، رویداد فرنا (فردای روشن نسل امید) با مشارکت سازمان دانشجویان در راستای قانون حمایت از خانواده با محوریت مهارت‌های زندگی و ترویج فرزندآوری به‌هنگام، معرفی کتاب‌های مادران نویسنده و مترجم استان از جمله اقدامات مشترکی است که در حوزه معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان با مشارکت و حمایت حوزه امور بانوان و خانواده استانداری گیلان برنامه‌ریزی شده و در طول سال اجرا می‌شود.

مسکنی گفت: جهاد دانشگاهی سال‌هاست در بحث آموزش‌های مهارتی و تخصصی پیشگام است که با وجود مراکز آموزشی کوتاه مدت و کارکنان دولت، پروژه‌هایی را برای جامعه هدف اجرا می‌کند؛ طرح مشاغل خانگی یکی از همین طرح‌ها بوده که با هدف اشتغال صنایع خانگی برای 2700 نفر از بانوان استان به اجرا درآمد. طرح شبکه‌سازی اشتغال در دست اجرا ست و طرح سرباز ماهر از دیگر طرح‌های ملی بوده که در استان اجرا شده است.

وی ادامه داد: حوزه معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان خدمات تخصصی را به قسمت‌های مختلف ارائه می‌کند که بانک خون بند ناف و همچنین مرکز درمان سرطان پستان نمونه همین خدمات است.

سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان با بیان اینکه بانک خون بند ناف به نوعی پس‌انداز سلامتی برای آینده است، تصریح کرد: خونی که در دوران بارداری مادر در بند ناف و جفت جریان دارد و بعد از تولد دور ریخته می‌شود، منبعی از سلول‌های بنیادی خون‌ساز است که می‌تواند در روند درمان بیماری‌های بدخیم مانند انواع سرطان‌های خون، بیماری‌های نقص سیستم ایمنی بدن و همچنین کم خونی‌های مادرزادی و تالاسمی که منشاء خونی دارد، مورد استفاده قرار گیرد.

مسکنی با اشاره به اینکه گیلان، استان رتبه داری در حوزه سرطان پستان است، افزود: مرکز درمان سرطان پستان هم یک شاخه از پژوهشگاه رویان است که به صورت تخصصی بر روی غربالگری و درمان کار می‌کند، جانمایی آن هم تعیین شده، منتظر مجوز افتتاح هستیم تا این مرکز با هزینه 15 میلیارد تومانی تجهیز شود.

وی با اشاره به انجام پروژه‌های حوزه جمعیت کارگروه مطالعات ناحیه‌ای پژوهشکده محیط زیست، گفت: طرح جامع اطلس جمعیت با بررسی هرم سنی جمعیت توسط کارگروه مطالعات ناحیه‌ای جهاد دانشگاهی به انجام رسیده، همچنین گروه پسماند پژوهشکده محیط زیست با ارائه طرح پژوهشی «مدیریت پسماند با محوریت بانوان خانه‌دار» آماده همکاری با حوزه امور بانوان و خانواده استانداری گیلان است.

انتهای پیام
captcha