راه‌اندازی طرح «حامی شهر» با آغاز فصل سرما
کد خبر: 4095788
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
احمدی‌صدر خبر داد:

راه‌اندازی طرح «حامی شهر» با آغاز فصل سرما

رئیس سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از راه‌اندازی طرح «حامی شهر» با آغاز فصل سرما خبر داد و گفت: شهروندان در صورت مشاهده افراد بی‌خانمان در سطح شهر موارد را به مرکز سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ اعلام کنند.

راه‌اندازی طرح «حامی شهر» با آغاز فصل سرمااحمد احمدی‌صدر، رئیس سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایکنا از آغاز فرایند شناسایی، جذب و انتقال افراد آسیب‌دیده و در معرض آسیب همچون افراد کارتن‌خواب و بی‌خانمان، معتادان خیابانی، در راه ماندگان، بیماران روانی سرگردان، معلولین جسمی حرکتی و ذهنی، سالمندان طرد شده از سوی خانواده، کودکان کار خیابان، فرار، زباله‌گرد و... از سطح شهر و ساماندهی آنان در فصل سرما و کاهش دما خبر داد و گفت: این موضوع در گفتمان مدیریت جدید شهرداری تهران حائز اهمیت و مورد توجه است.

وی افزود: مراکز خدمات اجتماعی مناطق 22 گانه با متولی‌گری سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران و با بهره‌گیری از حداکثر توان، ظرفیت و امکانات خود به صورت شبانه‌روزی نسبت به اجرای طرح‌های ویژه ساماندهی افراد آسیب دیده و در معرض آسیب اقدام می کند.

احمدی‌صدر با بیان اینکه این طرح در سال‌های گذشته با عنوان «زمستان گرم» اجرا می‌شد و امسال قرار است با عنوان «طرح حامی شهر» اجرا شود گفت: این طرح با شناسایی، جذب و ارجاع افراد آسیب‌دیده و ساماندهی این افراد در مراکز تابعه با هدف سازماندهی امکانات و تجهیزات، تسریع و تسهیل در ارائه خدمات و افزایش سطح تعامل و همکاری بین بخشی عملیاتی شود.

وی از عموم مردم خواست با توجه به برودت هوا و آغاز بارش‌های پاییزی، در صورت مشاهده افراد بی‌سرپناه موارد را به شماره تلفن ۱۳۷ اعلام کنند، گفت: پس از اعلام موارد به شماره تلفن ۱۳۷ گشت‌های فوریت خدمات اجتماعی نسبت به انتقال این افراد به مددسراها اقدام می‌کنند.

دبیر قرارگاه اجتماعی شهر تهران با بیان این‌که مددسراها به صورت شبانه روزی میزبان افراد بی‌خانمان هستند، تصریح کرد: همچنین، گشت‌های فوریت اجتماعی در سطح معابر و پاتوق‌های معتادان به صورت ویژه گشت‌زنی خواهند کرد. گشت فوریت‌های خدمات اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی به صورت شبانه‌روزی آماده خدمت هستند و ۲۲ گشت نیز در مناطق ۲۲گانه در دو شیفت ۸ تا 16 و ۲۱ تا ۵ به گشت‌زنی می پردازند. همچنین، گشت‌های حامی شهر مناطق 22 گانه تهران و گشت‌های ویژه سازمان نیز به صورت شبانه‌روز هستند.

انتهای پیام
captcha