تعریف بازارهای جدید برای کارآفرینان خراسان شمالی
کد خبر: 4095844
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱

تعریف بازارهای جدید برای کارآفرینان خراسان شمالی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، تعریف بازارهای جدید برای کارآفرینان استان را یکی از اهداف تشکیل کانون کارآفرینان استان دانست.

مهدی اسلام‌خواه، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالیمهدی اسلام‌خواه، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه کانون کارآفرینان استان در راستای تقویت حوزه دانش بنیان و تأکیدات مقام معظم رهبری تشکیل شده است، اظهار کرد: کانون کارآفرینان حلقه اتصال بین دستگاه‌های اجرایی و خصوصی است که ارتباط گیری با کارآفرینان کشوری، تعریف بازارهای جدید برای کارآفرینان، ارائه مشاوره‌های حقوقی کسب و کار و... از جمله اهداف کانون کارآفرینان است.

وی با بیان اینکه کانون کارآفرینان می‌تواند قوانینی که در امر کارآفرینی تسهیل‌گر هستند را به وزارت تعاون، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و... ارائه دهد، اضافه کرد: با ایجاد این کانون سرمایه‌های استان هدفمند می‌شوند و ریل‌گذاری خوبی در زمینه کارآفرینی انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با تأکید براینکه برخی از کسب و کارهایی که در استان ایجاد می‌شود و تسهیلات دریافت می‌کنند، تداوم بنگاه اقتصادی را به همراه ندارد، افزود: در کانون کارآفرینان کمیته‌های صنعت، فرهنگی، آموزشی، حقوقی، مالی، اقتصادی و... ایجاد می‌شود که در تمام این حوزه‌ها می‌توان به کارآفرینان خدمات ارائه داد.

اسلام‌خواه با اشاره به اینکه برای ایجاد جایگاه مناسب برای کانون کارآفرینان، دستگاه‌های اجرایی مجاب شوند که از کانون کارآفرینان در تصمیم‌سازی استفاده کنند، ادامه داد: اگر کانون کارآفرینان جایگاه واقعی خود را پیدا کند طرح‌ها و مباحث کارآفرینی از حالت مصوبه و ابلاغ خارج می‌شود و به صورت میدانی و عملیاتی طرح‌ها اجرایی می‌شود که برای حوزه اقتصادی استان نیز تغییرات ملموس‌تری اتفاق می‌افتد.

وی با تأکید براینکه نگاه کارآفرینی در استان قوی است، بیان کرد: ظرفیت کارآفرینی در خراسان شمالی وجود دارد اما تکنون نتوانستیم ریل‌گذاری مناسبی در این حوزه داشته باشیم که امیدواریم با استفاده از کانون کارآفرینان این مهم محقق شود و اقتصاد کسب و کار استان توسعه پیدا کند.

 

انتهای پیام
captcha