نگذاریم با تحریف‌گری ذهن جوانان ما را بدزدند
کد خبر: 4095900
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲

نگذاریم با تحریف‌گری ذهن جوانان ما را بدزدند

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه پیرو مکتبی هستیم که از ما صبر و مقاومت می‌خواهند و این آموزه‌ها را باید به مردم و جوانان منتقل کنیم، گفت: نباید اجازه دهیم دشمنان با تحریف‌گری‌ها ذهن جوانان ما را بدزدند و اختلاف‌آفرینی کنند که ۱۳ آبان‌ماه و روز استکبارستیزی بهترین فرصت برای نیل به این اهداف است.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهامحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهرکرد امروز، ۹ آبان‌ماه در دومین جلسه «ستاد بزرگداشت ۱۳ آبان‌ماه در چهارمحال و بختیاری» با اشاره به اینکه امروز در شرایط کاملاً ویژه قرار داریم، اظهار کرد: البته این برای ما تازه نیست چرا که در مقطعی از زمان، منافقان نظیر این مشکلات را برای کشور ایجاد کردند و به جان و مال مردم افتاده بودند لذا ما این شرایط را پشت سر گذاشته‌ایم.

وی با ذکر اینکه امروز نمی‌توان انتظار داشت که نسبت به آینده نگران نباشیم، ادامه داد: اقتضای انقلاب همین است که بدون استرس و نگرانی لحظه‌ای را سپری نکنیم، ضمن اینکه دنیای امروز نیز دنیای جنگ و زورگویی به‌دور از آرامش بوده و هستند زورگویانی که برای کشورها و ملت‌ها در ساحت‌های مختلف اعم از اقتصادی، امنیتی و غیره مشکل ایجاد می‌کنند اما نباید خوف داشت.

نکونام با تصریح اینکه در برابر عظمت و حرکت نورانی و عَلَمی که انقلاب اسلامی برپا کرده است نظیر این آشوب‌ها و مشکلات کوچک و جزئی هستند، بیان کرد: مسئله مهم این است که هر کسی وظیفه خود را در قبال این چالش‌ها بداند، ابعاد گوناگون چالش‌ها را بشناسد و بر وظایف خود عالم باشد.

امام‌جمعه شهرکرد تأکید کرد: دشمن به‌دنبال آن است که ملت ایران در حالت انفعال قرار گیرد و یأس و ناامیدی، سرخوردگی، سستی، ترس و دلهره بر مردم ما حاکم شود، اگر این اتفاق بیفتد قدرت تصمیم‌گیری از مردم و مواجهه با حوادث از ما گرفته خواهد شد و این، خواست دشمن است.

نکونام با اشاره به راه‌اندازی امپراطوری رسانه‌ای از سوی دشمنان، گفت: آنان می‌خواهند قدرت تفکر و اندیشه را نه فقط از جوانان بلکه از آحاد جامعه بگیرند، امروز با امپراطوری دروغ دشمن مواجهیم که تحریف‌ها و دروغ‌سازی‌ها را به خورد جامعه می‌دهند تا انقلاب‌هراسی، ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی حاکم شود.

وی تأکید کرد: با کمال تأسف مشاهده می‌کنیم که بسیاری از ما گرفتار خواست دشمن شده‌ایم غافل از آنکه هر کسی با حقیقت وحی، راه انبیا، مکتب و اندیشه اسلامی و عالم هستی آشنا باشد قائل نخواهد بود که جمهوری اسلامی بر حق نیست؛ هر کسی که به این مفاهیم آشنا باشد درک خواهد کرد که جمهوری اسلامی بر مدار حق حرکت و مسیری را که خداوند برای بشر ترسیم کرده است طی می‌کند و این دارایی مهم ماست.

نکونام با بیان اینکه هر چه از دستاوردهای جمهوری اسلامی بشماریم باز هم کم است، افزود: امروز عده‌ای به بهانه یا تصور اینکه تبیین دستاوردها برای مردم تأثیری ندارد یا گوش شنوایی ندارند، از این وظیفه شانه خالی می‌کنند. باید زبان گویا و شجاع برای بیان دستاوردهای داخلی و خارجی نظام داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: اگر دستاوردهای خارجی ما لرزه بر اندام آمریکا نینداخته بود و اگر دنیای عربده‌کش ستمگر و جبار طاغوت از ما سیلی نخورده بود، کاری به کار ما نداشتند. بخواهیم یا نخواهیم، پیشبرد انقلاب رو به جلو و طی مسیر آن که بیداری جهانی را به‌دنبال دارد، یک سیلی به چهره استکبار و طاغوت است.

نکونام با یادآوری ارتقای جایگاه جهانی ایران در حوزه‌های مختلف که باعث وحشت استکبار و ایادی آن شده است، تصریح کرد: آنان مشاهده می‌کنند که جایگاه ایران در دنیا روز به روز قوی‌تر شده و تعاملات زیادی با دنیا دارد حال آنکه آنان انتظار داشتند که ایران منزوی بماند.

وی با استناد به حدیثی از امیرالمؤمنین(ع) و به نقل از امام صادق(ع)تأکید کرد: مکتب علوی از ما می‌خواهد که در بلواها و حرکت‌های دشمن‌آفرین مقاوم باشیم، راه علوی و مهدوی حق محض است و لذا این بلواها را باید تحمل کنیم و عاقبت آن نیز خیر است.

نکونام با اشاره به در پیش بودن یوم‌الله ۱۳ آبان، توضیح داد: پیرو مکتبی هستیم که از ما صبر و مقاومت می‌خواهند و این آموزه‌ها را باید به مردم و جوانان منتقل کنیم، نباید اجازه دهیم که با تحریف‌گری‌ها ذهن جوانان ما را بدزدند و اختلاف‌آفرینی کنند که ۱۳ آبان‌ماه و روز استکبارستیزی بهترین فرصت برای نیل به این اهداف است.

امام‌جمعه شهرکرد گفت: گزارش‌های روی کاغذ ثمری ندارد بلکه در میدان عمل باید جمعیت پررنگ مردم را در خیابان‌ها در روز ۱۳ آبان مشاهده کنیم، ضمن اینکه برای برنامه اقامه نماز و حضور پرشور مردم شهرکرد در مصلی نیز برنامه‌ریزی انجام گیرد.

ویژه‌برنامه‌های راهپیمایی ۱۳ آبان در استان

موسی انصاری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان نیز در این نشست با گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان‌ماه و یادکرد نام و یاد شهدا به‌ویژه شهدای حمله تروریستی حرم حضرت شاهچراغ(ع) و نیز شهدای اخیر امنیت و دفاع از وطن، اظهار کرد: آبان‌ماه یادآور حوادثی عظیم در تاریخ انقلاب اسلامی است و عزت و استقلال امروز کشور مرهون خون شهدایی است که تقدیم انقلاب و نظام اسلامی شده است. فلسفه وجودی استکبار، درگیر ساختن مردم با یکدیگر است تا به جان هم بیفتند که دسیسه و نیرنگ استکبار را در حوادث اخیر شاهد بودیم.

وی در خصوص ویژه‌برنامه‌های یوم‌الله ۱۳ آبان‌ماه و مبارزه با استکبار جهانی در استان، تصریح کرد: امسال راهپیمایی این روز به‌صورت حضوری خواهد بود و باتوجه به حوادث و آشوب‌های اخیر می‌طلبد که مراسم ۱۳ آبان‌ماه با حضور پررنگ مردم با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: راهپیمایی ۱۳ آبان‌ماه در تمامی شهرها و روستاهای استان از ساعت ۱۰ صبح این روز از مبادی و مسیرهای تعیین شده آغاز می‌شود؛ این مراسم در شهرکرد از چهارراه بازار آغاز می‌شود که راهپیمایی تا مصلی شهرکرد برگزار و نماز عبادی سیاسی جمعه در این مکان برگزار خواهد شد و راهپیمایان با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تجدید بیعت می‌کنند.

در این جلسه، هر یک از مسئولان و مدیران و دستگاه‌های اجرایی استان، برنامه‌های اداره متبوع خود را به مناسبت فرا رسیدن یوم‌الله ۱۳ آبان تشریح کردند.

انتهای پیام
captcha