برگزاری اختتامیه دوره مربیگری قرآن‌کریم در مشگین‌شهر
کد خبر: 4095904
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸

برگزاری اختتامیه دوره مربیگری قرآن‌کریم در مشگین‌شهر

آیین اختتامیه اولین دوره مربیگری قرآن‌کریم موسسه فرهنگی قرآن و عترت باغ رضوان با حضور مسئولین استانی در مشگین‌شهر برگزار شد.

امام جمعه مشگین شهربه گزارش ایکنا از اردبیل، آیین اختتامیه اولین دوره مربیگری قرآن‌کریم موسسه فرهنگی قرآن و عترت باغ رضوان مشگین‌شهر، نهم آبان‌ماه با حضور امام جمعه شهرستان و مسئولین برگزار و گواهی پایان دوره به شرکت‌کنندگان اهدا شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام رضا باوقار، امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر گفت: مربیان قرآنی در حقیقت بعنوان سفیران فرهنگی و قرآنی می‌توانند در ترویج معارف اسلامی و قرآنی و تربیت انسان‌ها کمک شایانی به جامعه و نظام انقلاب اسلامی کنند.

وی با اشاره به دو شاخص اصلی در زندگی شهید فهیمده افزود: شهید محمد حسین فهمیده در حقیقت یک فعال مسجد، مکبر و موذن و خادم قرآن بود.

حجت‌الاسلام با وقار تاکید کرد: کلاس‌های قرآن، کلاس پاکی، اخلاص، طهارت، اخلاق و معنویت، خضوع و خشوع، آرامش و خودسازی، معرفت و حرکت به سمت کمال بوده و منشاء نزدیکی قلوب به پروردگار عالم است.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر تصریح کرد: حافظان و قاریان قرآن در حقیقت حافظ حرمت خون شهدای اسلام و اهل بیت(ع) هستند و قرآن در کنار عترت از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به توطئه‌های اخیر استکبار با بکارگیری امپراطور رسانه‌ای، اظهار کرد: دشمنان در این توطئه ارزش‌های انقلاب اسلامی، نظام، حجاب، نوجوانان و جوانان را هدف قرار دادند و مربیان قرآن و مسئولان وظایف خطیری در تبیین و روشنگری موضوع و تلاش برای تربیت نسل قرآنی در جامعه و در مقابله با دشمنان نظام امروز ما دارند.

محمد جعفری، رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان مشگین‌شهر نیز با ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه‌های قرآنی گفت: مربیان قرآنی در حقیقت به عنوان سفیران فرهنگی و قرآنی می‌توانند در ترویج معارف اسلامی تربیت انسان‌ها نقش شایانی در جامعه و نظام انقلاب اسلامی ایفا کنند.

همچنین مهدی طاهری، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز با قدردانی از تلاش‌های موسسه فرهنگی قرآن وعترت باغ رضوان گفت: یکی از برکات موسسه قرآنی باغ رضوان، حضور مربیان قرآنی آن در ۷۰ روستای مشگین‌شهر و راه‌اندازی جلسات قرآنی بوده و اداره کل ارشاد استان آمادگی خود را برای برگزاری دوره‌های آتی اعلام می‌کند.

انتهای پیام
captcha