افزایش 23 درصدی اهدای خون در البرز
کد خبر: 4095936
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲

افزایش 23 درصدی اهدای خون در البرز

معاون فنی اداره‌کل انتقال خون البرز از افزایش ۲۳ درصدی اهدای خون طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

اهدای خون

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل انتقال خون البرز، سیدمحمد میری، معاون فنی اداره‌کل انتقال خون البرز از افزایش ۲۳ درصدی اهدای خون طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۴۷ هزار و ۳۴۳ نفر در البرز خون اهدا کرده‌اند که هزار و ۴۹۸ نفر از آنها زن بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه میزان مشارکت بانوان در اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۵ درصد افزایش داشته است، افزود: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی بوده و مختص زمان خاصی نیست. بنابراین، اداره‌کل انتقال خون البرز پذیرای متقاضیان اهدای خون است.

این مسئول با بیان اینکه سه مرکز اهدای خون گلشهر، مهربانو و توحید کرج برای اهدای خون فعال هستند، اظهار کرد: زمان فعالیت مرکز گلشهر واقع در ۴۵ متری گلشهر، چهارراه گلزار غربی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا ۱۸:۳۰، مرکز مهربانو واقع در خیابان داریوش در روزهای فرد از ساعت 8 تا ۱۳:۳۰ و پایگاه توحید واقع در میدان توحید کرج از ساعت 8 تا ۱۳:۳۰ است.

میری یادآور شد: همچنین روزهای پنجشنبه مرکز اهدای خون گلشهر از ساعت 8 تا ۱۸ و مرکز اهدای خون توحید و مهربانو از ساعت 8 تا ۱۲ پذیرای اهداکنندگان خون هستند.

وی تأکید کرد: اهداکنندگان زمان مراجعه جهت اهدای خون کارت ملی خود را به همراه داشته باشند.

انتهای پیام
captcha