اردوهای راهیان نور در راستای جهاد تبیین است
کد خبر: 4096331
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷

اردوهای راهیان نور در راستای جهاد تبیین است

استاندار یزد با بیان اینکه جهاد تبیین یکی از نیازهای اساسی امروز جامعه است، گفت: یکی از زمینه‌های مهم جهاد تبیین به صورت عملی، اعزام دانش‌آموزان و دانشجویان در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی کشور است.

جلسه ستاد استانی راهیان نوربه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی استانداری، مهران فاطمی، استاندار یزد، 10 آبان در حاشیه جلسه ستاد استانی راهیان نور گفت: یکی از محورهای مهم تحولی در حوزه فرهنگ استان محور جهاد، شهادت، ایثار، زنده نگهداشتن یاد و خاطرات شهدا، پیروی از سبک و سیره آن‌ها و ترویج و تبیین مبانی این بزرگمردان است.

استاندار یزد با بیان اینکه جهاد تبیین یکی از نیازهای اساسی امروز جامعه است بیان کرد: یکی از بسترهای مهم جهاد تبیین به صورت عملی، اعزام دانش آموزان و دانشجویان در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی کشور است.

وی یکی از دستورکارهای این جلسه را اعزام ۹۰۲۴ دانش آموز استان در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور عنوان و اظهار کرد: در این جلسه برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم جهت اعزام دانش آموزان به این مناطق عملیاتی در فصل پاییز که به لحاظ آب و هوایی شرایط مناسبی است، انجام شد.

فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اردوگاه شهید عاصی زاده؛ به عنوان یادگار یزدی‌ها از زمان دوران دفاع مقدس در اهواز گفت: این اردوگاه قرارگاه و محل اسکان افراد اعزامی از استان است لذا با حضور دستگاه‌های خدمات‌رسان استان تصمیمات لازم برای تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها اخذ شد.

وی همچنین با اشاره به ضرورت برگزاری اردوی «راهیان پیشرفت» در کنار اردوی راهیان نور و تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر فراهم‌سازی زمینه آشنایی نزدیک نوجوانان و جوانان با پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور گفت: در این راستا کارگروه ویژه‌ای جهت احصای ابرپروژه‌های اقتصادی، علمی و فناوری کشور و اعزام دانش آموزان در قالب اردوهای «راهیان پیشرفت» تشکیل خواهد شد.

استاندار یزد از پرداخت بخش عمده‌ای از هزینه‌های مربوط به برگزاری اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت توسط خیران و صنایع استان جهت کاهش حداقلی هزینه‌ها و استفاده حداکثری دانش آموزان از فضای معنوی و علمی خبر داد.

انتهای پیام
captcha