شناسایی 25 نیاز دانش بنیان در حوزه سلامت خراسان شمالی
کد خبر: 4096493
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲

شناسایی 25 نیاز دانش بنیان در حوزه سلامت خراسان شمالی

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی از شناسایی 25 نیاز دانش بنیان در حوزه سلامت برای رفع نیازها در قالب رویداد«تانا» خبر داد.

ناصر فخر موحدی، سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان شمالیبه گزارش ایکنا، ناصر فخر موحدی، سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی، 11 آبان ماه، در همایش تقدیر از فعالان اولین دوره رویداد تانا و ثریا در استان که در سپاه جواد الائمه(ع) خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به اینکه در مرحله اول رویداد تانا در حوزه کشاورزی 58 تفاهم نامه منعقد شد، اظهار کرد: رویداد ملی ۲ روزه تانا یا همان توانمندسازی اکوسیستم نوآوری استان، مهرماه امسال با حضور ۹۰ شرکت دانش بنیان به میزبانی بجنورد مرکز خراسان شمالی برگزار شد.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و فناور برای توسعه استان در بخش‌های مختلف استفاده کرد.

وی با اشاره به پیگیری‌ها برای برگزاری رویداد تانا در حوزه پزشکی نیز افزود: رویکرد ما این است که نیازها در بخش‌های مختلف شناسایی و دسته‌بندی شود.

فخر موحد با بیان اینکه باید از ظرفیت‌ها و منابع اعتباری موجود در استان استفاده شود، گفت: تسهیلات از محل منابع تبصره ۱۸ و ۱۶، تسهیلات مشاغل خانگی از جمله منابع مالی برای کمک به توسعه کسب و کارها در زمینه دانش بنیان است.


وی ادامه داد: این استان ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی در زمینه تولید فرش دستباف دارد ولی زنجیره این صنعت در این منطقه کامل نیست که برای تکمیل این زنجیره نیازمند حضور جدی شرکت‌های دانش بنیان هستیم.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی با تأکید براینکه ستاد اقتصاد دانش بنیان استان تشکیل شده است، افزود: باید تمام اقدامات حوزه دانش بنیان و فناور در استان ذیل این ستاد انجام شود تا اطلاعات کامل و منسجمی از فعالیت‌های دانش بنیان استان بتوانیم جمع‌آوری کنیم.

گفتنی است، در پایان نیز از 10 نفر از فعالان رویداد«تانا» و «ثریا» در استان تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha