منبرهای قرآنی را در گیلان برگزار کنید
کد خبر: 4096683
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶

منبرهای قرآنی را در گیلان برگزار کنید

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری منبرهای قرآنی گفت: منبرهای قرآنی را در گیلان برگزار کنید، همانطور که وعاظ منبر می‌روند، حافظان و قاریان قرآنی هم منبر داشته باشند.

حجت الاسلام فرحانی عضو مجلس خبرگان رهبری

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی، عضو مجلس خبرگان رهبری امروز، 12 آبان‌ماه در مراسم تجلیل از 1400حافظ، مربیان، پیشکسوتان و قاریان قرآن که در مصلی رشت برگزار شد، اظهار کرد: حرکت و توفیقات قرآنی ارزشمند امید را در جامعه تقویت می‌کند، مقام معظم رهبری همواره بر ترویج فرهنگ قرآنی در کشور تاکید دارند و به عنوان یک مطالبه قرآنی این موضوع را مطرح کرده‌اند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر قرائت با صوت و تدبر، افزود: حفاظ قرآنی باید با تسلط و صوت قرائت کنند بطوری که گویی قرآن بر مستمع نازل می‌شود، آن موقع می‌توانیم بگوییم فرهنگ قرآنی بر جامعه ما حاکم شده است.

فرحانی ضمن قدردانی از برگزاری همایش تجلیل از فعالین قرآنی استان، گفت: تربیت حافظ و قاری قرآن جامعه را بیمه می‌کند و وجود نخبگان و استعدادهای قرآنی نشاندهنده رویش‌های انقلاب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: پیامبر(ص) به برکت قرآن و محبت اهل بیت(ع) توانست یک جامعه ایمانی متحد و قوی ایجاد کند، بطوریکه این جامعه توانست مراکز تمدنی بزرگ را متصل و مسلمان کند؛ عشق به اهل بیت عصمت و طهارت، قرائت و تدبر در قرآن و عمل به آموزه‌های قرآنی جامعه‌ای قوی و متحد را بوجود آورد.

وی با بیان اینکه جامعه ما نیاز به فرهنگ و تدبر، انس و قرائت قرآن دارد لذا آن روزی که در جامعه قرآن و حافظین قرآن مطرح باشند جامعه از هر ناهنجاری بیمه می‌شود، گفت: کثرت تلاوت قرآن جامعه را بیمه می‌کند.

فرحانی با اشاره به برکات تلاوت شبانه قرآن، گفت: قرائت شبانه قرآن حسنات الهی و حسنات ما را افزون می‌کند و از سیئات ما می‌کاهد لذا به جوانان توصیه می‌کنم که از تلاوت شبانه آیات قرآن غافل نشوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: با حاکم شدن فرهنگ قرآنی بر جامعه اسلامی، تفرقه‌ها از بین می‌رود؛ جوان مومن، انقلابی و پای کار به قرآن تمسک می‌جوید، قرائت قرآن توام با تدبر مورد توجه امام زمان(عج) است.

وی خاطرنشان کرد: قرائت را فقط در مقدمه سخنرانی‌ها و جلسات قرار ندهیم زیرا روح باید در تدبر و تلاوت غرق شود؛ انس و تلاوت و تدبر قرآن شرایطی را بوجود می‌آورد که جهاد کبیر انجام می‌دهد. زینب کبری(س) به برکت انس با قرآن تاریخ را منقلب کرد.

فرحانی افزود: انس با قرآن موانع و مشکلات را برطرف می‌کند، اگر ذلتی متوجه جهان اسلام شده برای این است که شفاعت قرآن را از دست داده‌ایم و تفرقه در پی فاصله گرفتن از قرآن و عدم تمسک به آن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری منبرهای قرآنی گفت: منبرهای قرآنی را در گیلان برگزار کنید، همانطور که وعاظ منبر می‌روند، حافظان و قاریان قرآنی هم منبر داشته باشند.

وی با اشاره به فرارسیدن 13 آبان روز ملی استکبارستیزی، بیان کرد: این روز ذلت دشمنان است و با حضور پر شکوه در راهپیمایی نشان می‌دهید پرچم ولایتمداری با گسترش فرهنگ قرآنی در استان و کشور به اهتزاز درآمده است و همچنین سرمایه قرآن، تدبر، تلاوت و جهاد کبیر با محوریت قرآن و با محبت اهل بیت جهانی می‌شود.

انتهای پیام
captcha