باید جهاد تبیین را در همه ابعاد حلقه‌های صالحین جاری کنیم
کد خبر: 4096694
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸

باید جهاد تبیین را در همه ابعاد حلقه‌های صالحین جاری کنیم

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه باید جهاد تبیین را در همه ابعاد حلقه‌های صالحین جاری کنیم، گفت: قطعا برگزاری منبرهای قرآنی در استان با ظرفیت صالحین در دستورکار قرار می‌گیرد.

باید جهاد تبیین را در همه ابعاد حلقه‌های صالحین جاری کنیم

به گزارش ایکنا از گیلان، سردار محمد عبدالله‌پور، فرمانده سپاه قدس گیلان امروز، 12 آبان‌ماه در همایش تجلیل از 1400 حافظان، مربیان و فعالین قرآنی بیست‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج و سپاه که در مصلی رشت برگزار شد، اظهار کرد: در جهت تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ، شبکه صالحین استان و نواحی با کمک مربیان و اساتید نشان دادند که این امر شدنی است، البته اگر با توجه به جمعیت استان در نظر بگیریم اکنون باید در استان 300 هزار حافظ قرآنی می‌داشتیم.

وی با بیان اینکه ترویج مفاهیم قرآنی در جامعه باعث صبر و آرامش می‌شود و در این صورت هیچ قدرت و دشمنی توان نفوذ به کشور را ندارد، افزود: قطعا برگزاری منبرهای قرآنی در استان با ظرفیت صالحین در دستورکار قرار می‌گیرد، همانطور که بهترین کنگره شهدای کشور با کمترین هزینه در گیلان برگزار شد، تلاش می‌کنیم این امر هم تحقق یابد.

سردار عبدالله‌پور گفت: در حوزه امنیت اخیرا دشمنان برای استان‌های شمالی خط و نشان کشیده بودند که با حضور نیروهای بسیجی و مردمی با تمسک به قرآن و آموزه‌های قرآنی مهار شد، نیروهای مخلص بسیجی در طی آشوب‌های اخیر بیش از 2.5 میلیارد تومان از اموال و وسیله‌های شخصی خود را از دست دادند و هیچ ادعایی هم نداشتند، قطعا با کمک و همراهی مردم از این مشکلات و موانع هم عبور می‌کنیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه باید جهاد تبیین را در همه ابعاد حلقه‌های صالحین جاری کنیم، گفت: یقین داشته باشید انتقام خون حاج قاسم را طبق وعده مقام معظم رهبری می‌گیریم.

حجت‌الاسلام نصرنژاد، معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه قدس گیلان در این مراسم با اشاره به تشکیل حقله صالحین در بسیج از سال 1387، اظهار کرد: با همت بسیجیان و حضور 36 مدرس قرآن، حسب دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ترتبیت 10 میلیون حافظ قرآن، با حمایت‌های فرمانده سپاه استان توانستیم تاایان سال 1399، 1313 نفر حافظ قرآن داشته باشیم و در سال 1400 هم توانستیم 1400 حافظ را تربیت کنیم که با حضور مربیان، پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج این افراد شناسایی و انتخاب شدند.

وی افزود: در سال 1400، بیست‌وهشتمین دوره مسابقات قرآنی بسیج در 18 ناحیه استان با حضور 5500 شرکت‌کننده در پنج رشته حفظ کل، حفظ 5 و 15 جزء، قرائت ترتیل و تجوید برگزار شد که  200 نفر به مرحله استانی راه یافتند که از بین آنها 23 نفر موفق به کسب مقام اول تا سوم شدند و به مرحله کشور مسابقات اعزام شدند که در نهایت در رشته‌هار حفظ کل و حفظ 15 جزء و قرائت ترتیل رتبه اول در بخش دختران و پسران به استان رسید.

انتهای پیام
captcha