فضای مطالبه‌گری و کنشگری در مدارس ایجاد شود
کد خبر: 4096828
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱

فضای مطالبه‌گری و کنشگری در مدارس ایجاد شود

استاندار یزد با بیان اینکه دانش‌آموز باید سیاسی باشد گفت: مطالبات مجموعه دانش‌آموزی استان باید توسط مجلس دانش‌آموزی دنبال شود و فضای مطالبه‌گری و کنشگری در مدارس ایجاد شود.

نشست مجلس دانش آموزی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، 12 آبان‌ماه در نشست مجلس دانش‌آموزی استان یزد به‌مناسبت ۱۳ آبانماه، با گرامیداشت روز دانش‌آموز اظهار کرد: نفس تشکیل مجلس دانش‌آموزی و مشارکت‌دهی دانش‌آموزان در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی امر مبارکی است.

وی گفت: حضور دانش‌آموزان در مجلس دانش‌آموزی، تمرین زیستن در فضای وسیع‌تری برای آمادگی در آینده و تأثیرگذاری و نقش‌آفرینی‌های بزرگتر است.

استاندار یزد تأکید کرد: هویت‌بخشی و صیانت از جایگاه مجلس دانش‌آموزی و تشکیلات رسمی دانش‌آموزی باید صورت گیرد و مطالبات مجموعه دانش‌آموزی توسط این مجلس دنبال شود.

فاطمی با بیان اینکه قدرت، شجاعت و جسارت در چارچوب موازین قانونی از جمله مهمترین شاخصه‌های دانش‌آموز اثرگذار است گفت: دانش‌آموز باید سیاسی باشد و در موارد مربوط به مجلس دانش‌آموزی توجه به این حوزه نیز گنجانده شود.

استاندار یزد بیان کرد: این مجلس با دستور کار، بیانیه و مطالبات مشخص تشکیل شود و فضای مطالبه‌گری و کنشگری صحیح از سوی آموزش و پرورش استان برای مدارس فراهم شود.

فاطمی در پایان گفت: همچنین اقدامات لازم جهت حضور اعضای مجلس دانش‌آموزی استان در کارگروه‌ها و شوراهای مختلف استان فراهم شود.

انتهای پیام
captcha