برخورد قاطع و انقلابی با آشوبگران مطالبه ملی است
کد خبر: 4096900
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵

برخورد قاطع و انقلابی با آشوبگران مطالبه ملی است

پژوهشگر تاریخ اسلام در تجمع راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان در رشت با بیان اینکه مطالبه ملت ایران اسلامی برخورد قاطع، انقلابی و قانونی با آشوبگران است، گفت: جوانان و نیروهای امنیتی برای دفاع از انقلاب و مردم، مظلومانه شهید می‌شوند ولی اجازه نمی‌دهند که استکبار به اهداف شوم خود در ایران برسد.

برخورد قاطع و انقلابی با آشوبگران مطالبه ملی است

به گزارش ایکنا از گیلان، حشمت الله قنبری، پژوهشگر تاریخ اسلام امروز در تجمع راهپیمایی یوم الله 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که در میدان مصلی رشت برگزار شد، با بیان اینکه 13 آبان امسال و روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و سالگشت تسخیر لانه جاسوسی آمریکا با یک شرایط استثنایی مقارن شده، اظهار کرد: امسال راهپیمایی 13 آبان مردم ایران با همه سال‌ها متفاوت است زیرا حدود 10 روز پیش شاهد واقعه حادثه تروریستی شاهچراغ بودیم که دشمن ده‌ها زن و مرد، کودک و جوان را در حرم اهل بیت(ع) به خاک و خون کشید و یادآور واقعه کربلا شد.

وی با بیان اینکه ممکن است سوال باشد که اساس و مبنای دشمنی ملت ایران با آمریکا و نظام سلطه بر چه پایه و بر چه مبنایی است  در این راستا باید به تاریخ رجوع کنیم، افزود: مبنای مقابله و برخورد ملت ایران با استکبار ریشه در آموزه‌های قرآنی دارد و هر پیامبری که مبعوث شد، برخورد با نظام سلطه ماموریت اولش بود و پیامبر(ص) نیز همین ماموریت را داشت.

قنبری با اشاره به آیه 48 سوره مبارکه احزاب، گفت: براساس آیه «وَلَا تُطِعِ الْکَافِرِینَ وَالْمُنَافِقِینَ وَدَعْ أَذَاهُمْ وَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ وَکَفَى بِاللَّهِ وَکِیلًا» اطاعت از کافران و پیروزی از منافقین برابر با پایین آوردن استانداردها و ارزش‌های انسانی و تن دادن به خفت در زندگی است لذا همواره باید خدا توکل کرد. همچنین خداوند متعال در آیه 73 سوره مبارکه توبه «جَاهِدِ الْكُفَّارَ وَالْمُنَافِقِينَ وَاغْلُظْ عَلَيْهِمْ وَمَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ» بر مجاهدت و اشد مجازات کفار تاکید کرده است.

این پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه زمانی که جامعه اسلامی قدرت و عظمت و شکوه و وقار پیدا کرد، باید بر کافران و منافقین سخت بگیرد، زیرا هرگز بین این دو جبهه صلح برقرار نمی‌شود، تصریح کرد: مدیران و مسئولان باید تا جایی که در توان دارند به مردم خدمت کنند و با عناصر کفر مقابله کنند؛ جبهه کفر همواره به دنبال اضمحلال طرف حق بوده و ما این را به وضوح در تاریخ معاصر کشورمان در زمان رژیم پهلوی دیدیم که هیچ سنخیتی با نظام قبل و بعد از اسلام نداشت و نظامی کودتایی و دست نشانده بود که عزت نظام اسلامی را به پای نظام سلطه ریخت‌ اما انقلاب اسلامی این جریان را در هم شکست.

وی بیان کرد: امام (ره) در تاریک‌ترین دوران حیات استکبار با همراهی مردم انقلابی الگویی را در دنیا پایه ریزی کردند که دشمن از آن زمان می‌دانست اگر این نظام ادامه پیدا کند تمام جهان متاثر از آن می‌شود و جامعه مستضعفان علیه استکبار و استعمار به پا بر می‌خیزد، بنابراین دشمنی را علیه انقلاب و امام از سر گرفت و جنگ هشت ساله را شروع کردند. کشورهایی که دست‌شان به خون ملت آغشته است، آمدند در جامعه ما یارکشی کردند و می‌خواستند چنین القا کنند که می‌توان به جای خدا به کدخدا تکیه کرد اما ملت با بصیرت ایران در سایه مرجعیت شیعه و رهبری یک مجتهد عالم به آنان اجازه نداد.

قنبری با اشاره به اینکه ملت آگاه و هوشیار ایران اسلامی همواره پای ارزش‌های انقلاب ایستاده، گفت: افرادی که امروز مقابل انقلاب و اسلام، خیزش به راه انداخته‌اند بدانند که اگر پای آنها به ایران برسد، ملت ایران اسلامی با آنان مانند غبار برخورد می‌کنند؛ هیچکدام از حرکت‌های استکبار در منطقه نتیجه نداده و در سوریه، عراق و یمن شکست خورده‌اند. در افغانستان از طالبان فرار کردند؛ اکنون چطور می‌خواهند برای مردم ایران نسخه بپیچند در حالیکه خود بارها تحقیر شده‌اند، فریاد مرگ بر آمریکای ملت ولایتمدار ایران اسلامی همچنان لرزه بر اندام استکبار انداخته است.

وی با بیان اینکه چهل سال است که می‌خواهند ما را شکست دهند اما بدانند که انقلاب اسلامی با ترور شکست نمی‌خورد و همواره در برابر آشوبگران، فریب‌خوردگان داخلی و فتنه‌گران خارجی ایستاده است، ادامه داد: جوانان و نیروهای امنیتی برای دفاع از انقلاب و مردم، مظلومانه شهید می‌شوند ولی ملت ما مظلومانه اما مقتدرانه در برابر دشمنان می‌ایستند و اجازه نمی‌دهند که استکبار به اهداف شوم خود در ایران برسد؛ لذا مطالبه ملت ایران اسلامی برخورد قاطع، انقلابی و قانونی با آشوبگران، سران فتنه و اغتشاشگران است.

این مدرس دانشگاه بیان کرد: آنچه که امروز در میدان مصلی رشت و خیابان اطراف دیده شد ایستادگی ملت در برابر بدخواهان است، به غفلت کنندگان و فریب‌خوردگان توصیه می‌کنیم از آشوب ها دست بردارند زیرا نسل دهه هشتاد ما به مانند همان دهه چهل و‌ پنجاه هوشیار و بصیر است، اگر چه نفوذی‌ها هم هست بدانند راه نفوذ را می‌بندیم و آنها را از مسیر امنیت و اقتدار ایران پاک خواهیم کرد.

قنبری گفت: به رهبر معظم انقلاب و مولای‌مان همواره اعلام آمادگی می‌کنیم که همه ما سرباز شما هستیم و یک لحظه از آرمان انقلاب دست نمی‌کشیم، کافی است اشاره کنید نه تنها ملت ایران، بلکه جبهه مقاومت و ملت‌های آزادی خواه جهان، بساط فتنه و اغتشاشات را بر می‌چینیم.

انتهای پیام
captcha