نوجوانان و جوانان زنجانی حضور پرشکوهی در راهپیمایی روز ۱۳ آبان داشتند
کد خبر: 4096901
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷

نوجوانان و جوانان زنجانی حضور پرشکوهی در راهپیمایی روز ۱۳ آبان داشتند

امام جمعه زنجان گفت: امروز نوجوانان، دهه هشتادی‌ها و نودی‌های زنجانی حضور چشمگیری در راهپیمایی ۱۳ آبان داشتند.

امام جمعه زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی امام جمعه زنجان ظهر امروز ۱۳ آبان‌ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با اشاره به حضور پرشور مردم در خروش استکبار ستیزانه ۱۳ آبان‌‌ماه، اظهار کرد: همه کسانی که امروز با حضور خود شکوهی دوباره آفریدند، قابل تقدیر هستند. امروز شاهد بودیم نوجوانان، دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها حضور چشمگیری در راهپیمایی ۱۳ آبان داشتند.

وی اضافه کرد: ۱۳ آبان‌ماه یادآور سه واقعه مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است که هر یک از آنها سند غرورآفرین روحیه استکبارستیزی ملت غیور ایران اسلامی و نقطه عطفی در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی به شمار می‌روند که نگینی درخشان در تاریخ استکبارستیزی ملت ایران است.

خطیب نماز جمعه زنجان تشریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۳ در واکنش به تصویب قانون ننگین کاپیتولاسیون فریاد استکبارستیزی سر داد و رژیم ستمگر پهلوی برای جلوگیری از افشاگری رهبر انقلابی مردم، ایشان را تبعید کرد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۵۷ دانش‌آموزان انقلابی در تداوم راه رهبر الهی خود در مقابل رژیم منحوس پهلوی ایستادگی کرده و با نثار خون خود، نهال نوپای انقلاب را آبیاری و زمینه به ثمر نشستن آن در بهمن‌ ۱۳۵۷ را فراهم کردند، عنوان کرد: در اولین سال پس از پیروزی انقلاب نیز در چنین روزی بار دیگر شور انقلابی مردم مسلمان ایران قلیان کرد و با تسخیر لانه جاسوسی آمریکای جنایتکار، ضمن تأکید بر عزم ملت مسلمان ایران در استکبارستیزی، الگویی کامل را به سایر ملل و مردم آزادی‌خواه و ستم‌دیده جهان معرفی کردند.

خاتمی با اشاره به اینکه این وقایع زمینه‌ساز حضور قدرتمند دانش‌آموزان در دفاع‌مقدس را فراهم کرد، افزود: ۳۶ هزار نفر دانش‌آموز عالی‌ترین مدال جاودانگی یعنی شهادت را در هشت سال دفاع‌مقدس به گردن آویختند. دانش‌آموزان نقش حائز اهمیتی در دفاع‌مقدس داشتند.

وی تصریح کرد: دانشجو قشر روشن‌فکر جامعه است؛ باید یک قدم جلوتر از سایر جامعه قرار گیرد و خواسته‌ها و آرمان‌هایش روشنگرانه باشد و در دام‌سیاه‌نمایی‌ها و دروغ‌های دشمن نیفتد.

امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: ایستادن در برابر طاغوت و فرعون زمانه، وظیفه شرعی و دینی هر مسلمان و نص صریح قرآن است.مسلمانان باید در برابر طاغوت زمانه، آمریکای جنایتکار ایستادگی کنند.

انتهای پیام
captcha