استان کرمان با کمبود خون مواجه است
کد خبر: 4097219
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷

استان کرمان با کمبود خون مواجه است

مدیرکل انتقال خون استان کرمان از کمبود خون و فرآورده‌های خونی به دلیل سردی هوا و شیوع آنفولانزا خبر داد و گفت: انتقال خون استان نیازمند تمام گروه‌های خونی به‌ویژه گروه‌های خونی منفی است.

ایرج شکوهی مدیرکل انتقال خون کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی انتقال خون، ایرج شکوهی، مدیرکل انتقال خون استان کرمان از کمبود خون و فرآورده‌های خونی به دلیل سردی هوا و شیوع آنفولانزا خبر داد و گفت: بیماران تالاسمی و هموفیلی از مصرف کنندگان دائمی خون هستند. بیش از ۳۰ درصد از خون اهدایی توسط بیماران مبتلا به تالاسمی مصرف می‌شود و از سویی مصرف خون برای مصدومان حوادث، بیماران نیازمند اعمال جراحی و بیماران مبتلا به سرطان نیز حیاتی است.

وی افزود: در فصول سرد سال برای مقابله با هرگونه بحران احتمالی باید ذخایر خون افزایش پیدا کند و این امر وابسته به همت مردم و مدیریت مصرف خون در مراکز درمانی است.

شکوهی با بیان اینکه به دلیل شروع آنفولانزا از تعداد مراجعه اهداکنندگان استان کاسته شده و همین امر باعث کاهش ذخایر خون استان شده است، افزود: مبتلایان به سرماخوردگی و آنفولانزا نیز می‌توانند پس از دو هفته برای اهدای خون داوطلب شوند.

مدیرکل انتقال خون کرمان از برگزاری پویش «کتابخون» به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی خبر داد و افزود: این پویش همزمان با سراسر کشور از ۲۴ تا ۲۸ آبان‌ماه در کرمان برگزار می‌شود که از همه کارکنان شاغل در کتابخانه‌های عمومی، گروه‌های مختلف مرتبط با مجموعه کتابخانه‌ها و کتاب دوستان دعوت می‌شود تا با پیوستن به این پویش ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی با اهدای خون خود فرصت زندگی را به بیماران نیازمند ببخشند.

وی ضمن قدردانی از مردم دیار کریمان که بدون چشم‌داشت در نجات جان بیماران می‌کوشند، گفت: انتقال خون استان نیازمند تمام گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های خونی منفی است و کلیه پایگاه‌های انتقال خون استان منتظر ارائه خدمت به اهداکنندگان خون هستند.

انتهای پیام
captcha