نامگذاری معابر عمومی شیراز به نام بزرگان شهیر تاجیکستان
کد خبر: 4097271
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰

نامگذاری معابر عمومی شیراز به نام بزرگان شهیر تاجیکستان

شهردار شیراز با تقدیر از نامگذاری معابری در تاجیکستان به نام بزرگان شهیر این دیار، از اقدام متقابل خبر داد و گفت: باید در تقویت ارتباط بین کشور دوست و فارسی‌زبان تاجیکستان و شیراز تلاش کرد.

نشست دو جانبه تاجیکستان و استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، نشست دو جانبه تاجیکستان و استان فارس به‌منظور تقویت روابط فرهنگی، گردشگری و اقتصادی با حضور برخی مقامات استانی و شهری و مسئولان دولتی از کشور تاجیکستان امروز، 14 آبان در شیراز برگزار شد.

محمدحسن اسدی، شهردار شیراز در این نشست از زبان فارسی و نزدیکی دو کشور به‌عنوان مؤلفه‌هایی تأثیرگذار نام برد و گفت: مسافت نزدیک کشورهای حاشیه خلیج فارس و شیراز باعث ارتباطات نزدیکی بین این کلان‌شهر و آن کشورها شده که باید در تقویت ارتباط بین کشور دوست و فارسی‌زبان تاجیکستان و شیراز نیز تلاش کرد.

وی با تقدیر از نامگذاری معابری در تاجیکستان به نام بزرگان شهیر این دیار، از اقدام متقابل خبر داد و گفت: علاوه بر لزوم تقویت همکاری و مناسبات در حوزه های مختلف گردشگری از جمله گردشگری سلامت، شهرداری شیراز ضمن آمادگی برای ایجاد بسترها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، از حضور سرمایه‌گذاران تاجیک در شیراز استقبال می‌کند.

خیرالدین عثمان‌زاده، رئیس مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری کشور تاجیکستان نیز در این نشست بر ریشه‌های مشترک تاریخی، فرهنگی و‌ هویتی مردم تاجیکستان و ایران تصریح و بر جایگاه والای شخصیت‌های شهیر شعر و ادب فارسی در این سرزمین تاکید کرد.

وی با تأکید بر روابط دوستانه تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: ایران اولین کشوری بود که بعد از استقلال تاجیکستان با این کشور روابط دیپلماتیک برقرار کرد و ما قدردان هستیم.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری کشور تاجیکستان بر تقویت ظرفیت‌های اقتصادی دوسویه تاجیکستان و فارس تأکید کرد.

معروف عبدالرحمان، دبیر اول اقتصادی سفارت تاجیکستان در تهران نیز با تقدیر از ۳۰ سال روابط دیپلماتیک دو کشور از روابط ۶هزار ساله مردم این دو سرزمین به نیکی یاد کرد.

وی با ابراز خرسندی از تقویت مراودات اقتصادی در دولت سیزدهم به کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور اشاره و بیان کرد: به دلیل اهتمام به این موضوع مهم کمیسیونی برای تحقق اسناد و تفاهم های کمیسیون مشترک پی‌ریزی شده است.

عبدالرحمان نیز بر تقویت مناسبات فرهنگی و ظرفیت‌های اقتصادی تاکید کرد و خواستار برپایی نمایشگاه محصولات کشاورزی فارس در تاجیکستان شد.

دبیر اول اقتصادی سفارت تاجیکستان در پایان بر گردشگری سلامت، راه‌اندازی خط پرواز مستقیم بین شیراز و دوشنبه و همکاری در حوزه صنعت تاکید کرد.

انتهای پیام
captcha