جهاد امیدآفرینی در کشور را جدی نگرفته‌ایم
کد خبر: 4097329
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶

جهاد امیدآفرینی در کشور را جدی نگرفته‌ایم

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه جهاد امیدآفرینی در کشور را جدی نگرفته‌ایم گفت: متأسفانه نتوانستیم گام دوم انقلاب را به خوبی برای جامعه تبیین کنیم و دشمن از خلأ موجود در این زمینه استفاده کرد.

حسین زارع کمالی، فرمانده سپاه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، سردار حسین زارع‌کمالی، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، شامگاه گذشته، 14 آبان‌ در مراسم اختتامیه نمایشگاه اسوه بسیج استان یزد و تجلیل از برترین‌ها گفت: فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج وظیفه بسیار سنگینی در کادرسازی و تربیت نیروهای تراز انقلاب دارند.

وی ادامه داد: کادرسازی برای انقلاب یکی از اقدامات مهم و اساسی است که متأسفانه در مورد آن به ویژه در یک دهه اخیر کوتاهی شده و دشمن توانسته با برنامه‌ریزی هدفمند، از این خلأ استفاده کرده و در این فضای غبارآلود به نفع خود استفاده کند.

زارع‌کمالی با اشاره به اینکه سرداران بزرگی همچون شهید همدانی کادرسازی و انجام کار فرهنگی را جهاد اکبر می‌دانست افزود: ما می‌توانستیم امثال شهید حججی‌ها و علی لندی‌ها تربیت کنیم هر چند در این زمینه کوتاهی شده اما هنوز دیر نیست و باید با پیروی از ائمه اطهار(ع) و تبعیت از رهبر معظم انقلاب به این تربیت دست پیدا کنیم.

وی تأکید کرد: می‌توانیم با همان جوانان نقشه‌های دشمن را نقش برآب کنیم به شرط آنکه با برنامه عمل کنیم و همچون شهدا دشمن را بشناسیم، نقشه‌های دشمن را درک کنیم و در زمانی که نیاز است در راستای مقابله با نقشه دشمن اقدام کنیم.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد مهمترین ویژگی شهدا را، شناخت دشمن و اقدام به موقع و برنامه‌ریزی شده، دانست و بیان کرد: می‌توانیم با برنامه‌ریزی و تفکر و هزینه کردن، نقشه‌های دشمن را نقش برآب کنیم و بزرگترین باقیات صالحات را برای خود به جای بگذاریم و باقیات صالحاتی بالاتر از کادرسازی برای انقلاب و امام زمان(عج) نیست و این تنها از دست فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج بر می‌آید.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که تأکید داشتند باید نسبت به مسئولیت‌ها پاسخگو باشیم افزود: امروز مسئولیت سنگینی بر عهده داریم و مقابله با جنگ ترکیبی دشمن با آن هجمه سنگینی که امروز می‌بینیم، مسئولیت بسیار سخت و سنگینی است و باید مراقب باشیم که مدیون جوانان نشویم.

مهمترین مأموریت پایگاه‌های بسیج

زارع‌کمالی یادآور شد: ما در جنگ و جهاد تبیین و امیدآفرینی باید همچون جهاد اصغر عمل کنیم و گوش به فرمان ولی امر مسلمین، بدون هیچگونه تردید و احساس ضعف همه این هجمه‌ها و فشارها و ناآرامی‌ها را مهار کنیم زیرا این ناآرامی‌ها و هجمه‌ها همه بر سر اقتدار نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه امروز دشمن به خوبی فهمیده که ایران در حال قدرت گرفتن است، ادامه داد: کشورهای اروپایی 9 مؤلفه قدرت را تعریف کرده‌اند و ایران در چهار مؤلفه در جایگاه برتر قرار دارد و در پنج مؤلفه قبلی نیز اصلاً قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیستیم. تا رسیدن به هدفی که دنبال می‌کنیم و زمینه‌سازی برای ظهور منجی عالم بشریت و تمدن‌سازی برای ظهور فاصله بسیاری داریم اما راه بسیاری نیز رفته‌ایم.

زارع‌کمالی عنوان کرد: امروز وظیفه سنگینی بر عهده تک تک ماست که این وظیفه جهاد تبیین است که رهبر معظم انقلاب آن را یک فریضه عینی، آنی و همگانی دانستند و حجت را برای همه تمام کردند و اگر به این فریضه عمل کرده بودیم، امروز نباید اینگونه کشورمان دچار ناآرامی می‌شد.

وی در پایان تصریح کرد: متأسفانه جهاد امیدآفرینی را جدی نگرفتیم و نتوانستیم گام دوم انقلاب را به خوبی برای جامعه تبیین کنیم و دشمن از خلأ موجود در این زمینه استفاده کرد و باید تلاش کنیم به وظیفه خود در این جهاد اکبر به درستی عمل کنیم.

انتهای پیام
captcha