احیای امر به معروف در جامعه نیازمند کار فرهنگی مستمر است
کد خبر: 4097444
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳

احیای امر به معروف در جامعه نیازمند کار فرهنگی مستمر است

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان با تأکید بر ضرورت ترویج و تبیین امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی، گفت: این دو فریضه مهم الهی در جامعه امروزی ترک شده و احیای آن نیازمند کار فرهنگی مستمر است.

حجت الاسلام فولادی معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام محمد فولادی، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، امروز، 15 آبان، در جلسه شورای هیئات مذهبی استان، با تأکید بر ضرورت ترویج و تبیین فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی، اظهار کرد: حضرت علی(ع) می‌فرمایند: «و ما اعمال البر کلها و الجهاد فی سبیل‌الله عندالامر بالمعروف و النهی عن المنکر الا کنفثه فی بحر لجی؛ تمام کارهای نیک و حتی جهاد در راه خدا، در مقابل امر به معروف و نهی از منکر به اندازه‌ آب دهانی در مقابل دریایی پهناور بیش نیست».

وی افزود: سخنان امیرالمؤمنین(ع) نشان دهنده آن است که امر به معروف و نهی از منکر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و یک واجب کفایی است و همگان در اجرای این امر مهم الهی سهیم هستند. امیرالمؤمنین علی(ع) در نامه ۴۷ نهج‌البلاغه، وصیتی به امام حسن(ع) و امام حسین(ع) دارند که اگر این فریضه بسیار مهم امر به معروف و نهی از منکر و امر به معروف و نهی از منکر ترک شود قطعاً تبعات بسیار بدی خواهد داشت: «امر به معروف و نهى از منكر را وا‌نگذارید، كه بدكارانتان بر شما مسلط‍‌ شوند، آنگاه دعا كنيد و به اجابت نرسد». البته در اصل، مخاطب این وصیت مولای متقیان حضرت علی(ع)، ما هستیم.

فولادی ادامه داد: به فرموده حضرت علی(ع) اگر فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر ترک شود دو بلا و آسیب بر سر جامعه و افراد آن می‌آید، نخست اینکه اشرار و دشمنان بر آنان مسلط می‌شوند و بلای دیگر اینکه دعاها مستجاب نمی‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان یادآور شد: اباعبدالله الحسین(ع) نیز قبل از عزیمت به کربلا، هدف از قیام خود را بیان کردند اما متأسفانه اغلب افراد غافل چنین بیان می‌کنند که امام(ع) برای تشکیل حکومت قیام کردند؛ این در حالی است که با بررسی دقیق متوجه خواهیم شد که سیدالشهدا(ع) در خطبه‌های خود، هدف از قیام را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرده که در جامعه امروزی این امر واجب، ترک شده و نیازمند کار فرهنگی مستمر است.

انتهای پیام
captcha