دعا کردن عمر انتظار را کاهش می‌دهد
کد خبر: 4097715
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۶
پاسخ به شبهات ظهور/2

دعا کردن عمر انتظار را کاهش می‌دهد

یک کارشناس دینی درخصوص مفهوم انتظار و ویژگی‌های منتظر واقعی بیان کرد: یکی از وظایف منتظران در عصر غیبت دعا برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) است زیرا با دعا کردن عمر انتظار کاهش پیدا می‌کند همان گونه که در زمان قوم بنی اسرائیل با دعای افراد خاصی که قلبی سرشار از محبت الهی داشتند چندین سال از عمر انتظار کم و ظهور حضرت موسی(ع) نزدیک شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریم مومنی، کارشناس دینیحجت‌الاسلام والمسلمین کریم مومنی، کارشناس دینی در گفت‌وگو با ایکنا از قم، با اشاره به مفهوم منتظر واقعی اظهار کرد: براساس روایات امامان و ائمه معصوم(ع) انتظار در عصر غیبت معنا و مفهوم مثبتی دارد که انسان را برای فرج و پیروزی بزرگ موعود و رسیدن به مقصد نهایی که شفاعت حضرت ولی عصر(عج) است، محیا می‌کند در همین رابطه امام جواد(ع) فرمود:«منتظر واقعی کسی است که در زمان غیبت انتظار کشیده باشد».

وی ادامه داد: امور خلایق از طرف خداوند به حضرت مهدی(عج) سپرده شده است و حضرت به صورت ناشناس در حال رسیدگی به امور جامعه هستند و هدایت خاصه امت به دستان پر برکت ایشان صورت می‌گیرد.

کارشناس دینی با اشاره به وظایف منتظران واقعی، بیان کرد: وظیفه منتظران در عصر غیبت داشتن قلبی سرشار از ایمان نسبت به وجود برحق حضرت ولی عصر(عج)، حجت خاص خدا بر روی زمین و آخرین خلیفه از خلفای برگزیده الهی، است.

مومنی ادامه داد: منتظران باید در عصر غیبت محبت حضرت مهدی(عج) را در قلب خویش جای دهند و برای ماندگار ماندن آن تلاش کنند و این محبت ماندگار نخواهد شد مگر اینکه شخص منتظر، محبت‌هایی که تضاد است را از قلب خود بیرون ریزد زیرا اگر تضادی در قلب باشد انسان را از رسیدن به راه حضرت مهدی (عج) باز می‌دارد.

وی با اشاره به اینکه دیگر نشانه منتظر واقعی راه ندادن هرگونه سستی و ضعف به خود است، افزود: منتظر واقعی مدام درحال تلاش برای جلب رضایت موعود است و ایمان خود را در برابر شبهات و فتنه‌های فکری و عقیدتی تقویت می‌کند و با تحقیق و تفکر صحیح از تردیدها و شک‌هایش عبور کرده و بعد از آن به مرحله تقرب الهی می‌رسد.

کارشناس دینی گفت: مهم‌ترین وظیفه منتظران در عصر غیبت پیروی از امام عصر(عج) است و در همین راستا امام صادق(ع) فرمود: «در زمان غیبت هیچ‌کس در ادعای منتظر بودن صادق نیست مگر به پیروی کردن از امام زمان(عج) زیرا عدم پیروی از حضرت موجب خشم خدا می‌شود».

مومنی تصریح کرد: دیگر وظایف منتظران در عصر غیبت دعا برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) است زیرا با دعا کردن عمر انتظار کاهش پیدا می‌کند همان گونه که در زمان قوم بنی اسرائیل با دعای افراد خاصی که قلبی سرشار از محبت الهی داشتند چندین سال از عمر انتظار کم و ظهور حضرت موسی(ع) نزدیک شد.

وی گفت: امام حسن عسکری(ع) پدر بزرگوار حضرت فرمود: «صدقه دادن برای سلامتی حضرت مهدی(عج) و هدیه ثواب اعمال صالح به ایشان از دیگر نشانه‌های خاص منتظران است».

مومنی افزود: یکی از اصلی‌ترین نشانه‌های منتظران، محب امت الهی بودن است چرا که حضرت مهدی(عج) پدر امت است و دوستداران امت از دوستان حضرت و دشمنان امت نیز از دشمنان حضرت هستند.

انتهای پیام
captcha