جزئیات چهل و یکمین مسابقات سراسری قرآن دانش‌آموزی
کد خبر: 4097812
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹

جزئیات چهل و یکمین مسابقات سراسری قرآن دانش‌آموزی

چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور هر سال با مرحله آموزشگاهی از هفته پایانی آذرماه و مصادف با هفته قرآن و عترت مدارس آغاز می‌شود.

مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزیبه گزارش ایکنا، چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور هر سال با مرحله آموزشگاهی از هفته پایانی آذرماه و مصادف با هفته قرآن و عترت مدارس ویژه دانش‌آموزان پایه اول تا دوازدهم آغاز می‌شود.

این مسابقات در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری در دو بخش آوایی در رشته‌های قرائت، حفظ، اذان و مداحی(ویژه پسران)، دعاخوانی(ویژه دختران)، همخوانی و مدیحه‌سرایی و در بخش پژوهشی در رشته‌های نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، تفسیر قرآن، انشای نماز و احکام و گفتمان مهدوی برگزار می‌شود.

این دوره از مسابقات با محوریت تلاوت‌های مشخص شده از قاریان مصری براساس کتاب‌های آموزش قرآن و کتاب دین و زندگی هر پایه تحصیلی در مرحله آموزشگاهی برگزار می‌شود و رقابت‌های رشته قرائت در پایه اول تا ششم ابتدایی مرحله استانی و کشوری ندارد.

همچنین دانش‌آموزان رشته حفظ کل در مقطع ابتدایی، تنها به مرحله استانی و کشوری راه پیدا خواهند کرد و حافظان اجزاء 10 و 20 جزء و کل در دوره‌های متوسطه اول و دوم به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

دانش‌آموزان مقطع ابتدایی شرکت‌کننده در رشته اذان در مرحله آموزشگاهی و منطقه‌ای به اجرای اذان تقلیدی به سبک یکی از مؤذنان همراه با صحیح‌خوانی نماز می‌پردازند و مرحله استانی و کشوری برای این مقطع تحصیلی در رشته اذان در نظر گرفته نشده است. همچنین دانش‌آموزان پایه هفتم تا دوازدهم رشته اذان نیز در مرحله استانی به اجرای اذان ابداعی یا تقلیدی به سبک یکی از مؤذنان مشهور به همراه صحیح‌خوانی نماز می‌پردازند و سپس برترین‌ها به مرحله منطقه‌ای، استانی و کشوری راه پیدا می‌کنند.

بنابر این گزارش رشته مداحی ویژه دانش‌آموزان پسر و دعاخوانی ویژه دانش‌آموزان دختر در مقطع ابتدایی، مرحله استانی و کشوری ندارد و اجراها باید به سبک شعرخوانی و دکلمه‌خوانی در وصف اهل‌بیت(ع) به صورت ابداعی یا به سبک یکی از مداحان مشهور باشد و در مقاطع متوسطه اول و دوم باید به صورت روضه‌خوانی و مداحی بر اساس منابع معتبر باشد.

رشته احکام برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی تنها در دو مرحله آموزشگاهی و منطقه‌ای و بر اساس محتوای احکام کتاب دین و زندگی و محتوای مکمل بارگذاری شده در رمزینه سامانه و نرم‌افزار کاربردی قرآن برگزار می‌شود.

رشته‌های انشای نماز، همخوانی و مدیحه‌سرایی، گفتمان مهدوی(آزمون کتبی و عمل)، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه و تفسیر قرآن (به صورت کتبی) ویژه دانش‌آموزان پایه هفتم تا دوازدهم برپا می‌شود.

اطلاعات تکمیلی راجع به شیوه برگزاری مسابقات و جزئیات مسابقات از طریق سامانه «نورینو» یا کانال مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در سامانه شاد اطلاع‌رسانی‌ خواهد شد.

دریافت جزئیات چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهددی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۷ - ۲۰:۴۵
1
4
من ازاین موضوع خیلی خوشحالم
captcha