هوشمندسازی داوری مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4097932
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
مروری بر اهم رویدادهای قرآنی هفته

هوشمندسازی داوری مسابقات سراسری قرآن

هفته‌ای که گذشت با انتشار فراخوان‌های اعلام جزئیات و ثبت‌نام مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی، نهمین دوره مسابقات قرآن ویژه طلاب اهل‌ سنت، خبر از عملیاتی شدن فرم‌های الکترونیکی داوری این دوره از مسابقات سازمان اوقاف و ... همراه بود.

اهم رویدادهای قرآنیبه گزارش ایکنا، هفته‌ سوم آبان‌ماه با رویدادهایی چون فراخوان، ثبت‌نام و برگزاری مسابقات قرآن دستگاه‌ها و نهادهای مختلف چون آموزش و پرورش، طلاب اهل‌سنت، مسابقات قرآن منطقه تهران نیروی زمینی ارتش و ستاد آجا و همچنین نشست آسیب‌شناسی اعزام به مسابقات بین‌المللی قرآن همراه بود. به مناسبت هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها از 18 آبان نیز به صورت پراکنده شاهد برنامه‌های قرآنی در سطح دانشگاه‌های کشور بودیم. در ادامه نگاهی به چکیده اخبار و رویدادهای هفته‌ای که سپری شد، خواهیم داشت؛

مهمانان سالروز تأسیس ایکنا

ایکنا چهارشنبه این هفته، به بهانه سالروز تأسیسش میزبانِ مهمانانی از جامعه فرهنگی و قرآنی بود. از پیشکسوتان فرهنگی و قرآنی ایران عزیز که سابقه همراهیشان با ایکنا ۱۹ ساله شده است تا رئیس جدید جهاددانشگاهی که طی هفته جاری کار خود را با زیارت بارگاه منور امام رضا(ع) و بازدید از نهادهای متعدد جهاددانشگاهی در مشهد مقدس آغاز کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی؛ عضو مجلس خبرگان رهبری و مشاور رئيس‌جمهور در امور روحانیت، حسن مسلمی نائینی؛ رئيس جهاددانشگاهی، احمد مسجدجامعی، قائم مقام دایره المعارف بزرگ اسلامی، سیداحسان قاضی‌زاده‌ هاشمی؛ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، جمال رحیمیان؛ معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، حسن بیادی؛ پیشکسوت قرآنی، مهدی قبادی؛ رئیس مرکز قرآن و عترت دفتر امور فرهنگی وزارت نیرو، محمدمهدی عزیززاده؛ قائم‌مقام معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی دیگر از فعالان فرهنگی کشور با حضور ایکنا، بیستمین سال تأسیس و فعالیت این خبرگزاری را گرامی داشتند.

مهمانان از بخش‌های مختلف ایکنا بازدید کردند و پیشکسوتان و مؤسسان ایکنا نیز با تحولات گسترده و اخیر این خبرگزاری آشنا شدند.

نمایشگاه هنرهای تجسمی ماه تمام افتتاح شد

آئین افتتاحیه نمایشگاه «ماه تمام» با حضور جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، محمدحسین حسنی، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، زهرا نقی‌زاده، رئیس جهاددانشگاهی دانشگاه الزهرا(س)، محمدرضا اخضریان، مدیرکل فرهنگی دانشگاه تهران، روح‌الله شیریان، نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، علیرضا کلانترمهرجردی، مدیر کل مطالعات فرهنگی جهاددانشگاهی، محمد بخشی‌زاده، دبیر اجرایی نمایشگاه، لاله شهابی، مدیر اجرایی نمایشگاه و جمعی از هنرمندان در نگارخانه باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران ۱۵ آبان‌ماه برگزار شد.

در این نمایشگاه آثار در قالب‌های خوشنویسی، نقاشی‌خط، تایپوگرافی و نقاشی به نمایش درآمد. این نمایشگاه ۱۶ و ۱۷ آبان از ساعت ۹ الی ۱۶ آماده پذیرای علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی بود.

جزئیات چهل و یکمین مسابقات سراسری قرآن دانش‌آموزی

چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور هر سال با مرحله آموزشگاهی از هفته پایانی آذرماه و مصادف با هفته قرآن و عترت مدارس ویژه دانش‌آموزان پایه اول تا دوازدهم آغاز می‌شود.

این مسابقات در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری در دو بخش آوایی در رشته‌های قرائت، حفظ، اذان و مداحی(ویژه پسران)، دعاخوانی(ویژه دختران)، همخوانی و مدیحه‌سرایی و در بخش پژوهشی در رشته‌های نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، تفسیر قرآن، انشای نماز و احکام و گفتمان مهدوی برگزار می‌شود.

اما رویکرد ویژه این دوره از مسابقات براساس کتاب‌های آموزش قرآن و کتاب دین و زندگی هر پایه تحصیلی در مرحله آموزشگاهی است.

نشست آسیب‌شناسی اعزام به مسابقات بین‌المللی قرآن

«نشست آسیب‌‌شناسی شیوه انتخاب و اعزام نمایندگان کشورمان به مسابقات بین‌‌المللی قرآن» با حضور جمعی از مسئولان این حوزه برگزار شد.

طی این نشست بر این موضوع که شیوه انتخاب و اعزام‌ها نیاز به بازنگری جدی دارد و عدم گره زدن سرنوشت قاریان به مسابقات، زیرسؤال نبردن نتایج مسابقات قرآن دیگر کشورها، تأکید شد.

هوشمندسازی داوری مسابقات سراسری

نهمین مسابقات قرآن ویژه طلاب اهل‌ سنت

نهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه طلاب، روحانیون و خانواده طلاب و روحانیون اهل‌ سنت با عنوان «قرآن، کتاب زندگی» با مشارکت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و سازمان دارالقرآن کریم برگزار می‌شود.

این مسابقات در رشته‌های حفظ یک جزء، دو جزء و حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، ترجمه مفاهیم و در گروه‌های مختلف طلاب و روحانیون آقا و خانم اهل‌سنت و همسران طلاب و فرزندان بالای ۱۵ سال و زیر ۱۵ سال برپا می‎‌شود. واجدین شرایط برای ثبت‌نام تا 25 آبا‌ن‌ماه فرصت دارند  برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت www.shomal.dmsonnat.ir مرکز اسلامی استان گلستان مراجعه کرده و یا با شماره ۲۳ – ۰۱۷۳۲۶۸۸۷۲۰ داخلی ۱۰۹ تماس داشته باشند.

اعلام اسامی داوران مرحله مقدماتی مسابقات سراسری قرآن

 مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اسامی داوران مرحله مقدماتی (داوری فایل‌های ضبط شده راه‌یافتگان به مرحله کشوری) چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم را اعلام کرد.

بر همین اساس در گروه آقایان و در بخش تجوید مسعود سیاح‌گرجی، محمدجواد پناهی، در بخش لحن غلامرضا شاه‌میوه‌اصفهانی و صالح اطهری‌فرد، در بخش صوت محمدحسین سعیدیان و حمیدرضا احمدی‌وفا،‌ در بخش وقف و ابتدا حسین اخوان‌اقدم و سعید خواجه‌احمدی و در بخش حسن حفظ نیز امیر آقایی و مصطفی اصفهانیان به عنوان داور معرفی شده‌اند.

در این بخش ریاست گروه داوری بر عهده محمدمهدی بحرالعلوم گذاشته شده است. همچنین ناظر بخش آقایان مرتضی مختاری و مسئول فنی نیز کریم دولتی خواهد بود. اصغر خسروی نیز مسئول اجرایی مسابقات است.

در گروه بانوان نیز رضوان جلالی‌فر و مریم منصوریان‌فر در بخش لحن، وجیهه شیخ‌فرشی و خدیجه دیاری در بخش تجوید، سمیه هیبتیان و هاله فیروزی در بخش صوت، زهرا میرشفیعی و فرشته مسجدی در بخش وقف و ابتدا و در بخش حسن حفظ نیز فاطمه حسینی‌فر و نجمه شبانی‌قهرودی به عنوان داور معرفی شده‌اند. در این بخش ریاست هیئت داوران بر عهده غصون مسلمی گذاشته شده و هاجر حیدری نیز ناظر داوری مسابقات است.

آیین اختتامیه مسابقات قرآن منطقه تهران نیروی زمینی ارتش برگزار شد

مرحله منطقه‌ای چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران(منطقه تهران) طی دو روز 14 و 15 آبان‌ماه به میزبانی مرکز آموزش درجه داری جوادالائمه(ع) نزاجا برگزار شد که اختتامیه آن 16 آبان‌ماه با حضور فرماندهان و مسئولان و تجلیل از 50 نفر از برترین‌های این منطفه برپا شد.

اختتامیه مسابقات قرآن منطقه تهران نیروی زمینی ارتش

انتشار فراخوان عضویت در شبکه فناوری قرآنی شفق

گروه رسانه‌ای شفق با همکاری اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، برای عضویت در شبکه فناوری قرآنی، فراخوان داد. این دوره آموزشی رایگان به منظور توانمندسازی افراد در تولید محتوای قرآنی آغاز به کار خواهد کرد.

دوره اول این طرح به صورت ویژه برای خانه‌های قرآن و عترت شهرستان‌های استان تهران در سرفصل‌هایی ازجمله طراحی سایت قرآنی، تولید محتوای تصویری و نماهنگ برگزار می‌شود.

در پایان گروه رسانه‌ای متشکل از نفرات برتر، برای تولید محتوای نوآورانه قرآنی تشکیل خواهد شد. همچنین به شرکت‌کنندگان گواهینامه آموزشی با امتیاز کارورزی و مزایای دیگر اعطا خواهد شد.

کارگاه آموزشی نرم‌افزار پژوهشی «بالقرآن»

کارگاه معرفی و آموزش نرم‌افزار تخصصی پژوهش به صورت حضوری و مجازی در دانشکده علوم قرآنی تهران برگزار شد. عناوین این کارگاه شامل آموزش نرم‌افزار بِالقُـرآن، جامع‌ترین‌نرم افزار تخصصی پژوهش‌های قرآنی، معرفی نرم‌افزار تخصصی بالقرآن و کاربرد آن در تحقیقات قرآنی، جست‌وجو‌های پیشرفته و چند مرحله‌ای واژگان و آیات قرآن در تمامی عناوین، ادبیات عربی و علوم قرآنی و دسته‌بندی‌های پیشرفته آیات قرآن اشاره کرد.

همچنین دسترسی به ضمیر و مرجع ضمیر و خطابات قرآنی، جست‌وجو و نمایش ارتباطات نحوی مابین واژگان و جملات قرآن، مقایسه و مشابه‌یابی واژگان و آیات قرآنی و بررسی ارتباطات مابین آیات بر اساس منابع مختلف از دیگر عناوین این کارگاه آموزشی بود.

آموزش هنر تلاوت ویژه نوجوانان در غرب تهران

دوره آموزشی تخصصی هنر تلاوت قرآن با تدریس محمد کاکاوند، قاری ممتاز و داور مسابقات قرآنی کشورمان و به صورت هفتگی برگزار می‌شود. این دوره از ۱۹ آبان‌ماه در مسجد حضرت صاحب‌الزمان(عج) واقع در خیابان خوش، تقاطع خیابان کمیل و ویژه نوجوانان رده سنی ۱۲ تا ۱۷ سال آغاز شد.

محمد کاکاوند، قاری ممتاز و مدرس کشورمان، متولد سال ۱۳۶۵ در تهران است، وی در دوران راهنمایی با جلسات استاد علی اکبر حنیفی آشنا شد و این آشنایی را تا کنون ادامه داده است. سیدمحسن موسوی‌بلده، محمدرضا پورزرگری و احمد ابوالقاسمی از جمله اساتید این قاری ممتاز بوده است.

ثبت‌نام دومین جشنواره ملی «قرآن همراه این روز‌های من»

جشنواره سراسری قرآن کریم ویژه دانش‌آموزان مدارس با عنوان «قرآن همراه این روز‌های من» از سوی مؤسسه رسول عصر ثقلین، وابسته به دارالقرآن خانه کارگر برگزار می‌شود.

جشنواره «قرآن همراه این روز‌های من» برای دومین‌بار ویژه مقاطع تحصیلی دبستان، متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم بوده و ثبت‌نام از ۱۳ آبان آغاز شده و تا ۳۰ آبان ماه برپا می‌شود.

این جشنواره در دو بخش حفظ، شامل حفظ سوره شمس تا ناس ویژه گروه سنی ۷ تا ۱۰ سال، حفظ جزء ۳۰، جز اول، سه جزء اول، پنج جزء اول، حفظ کل قرآن کریم ویژه گروه سنی ۱۰ تا ۱۸ سال و بخش آوایی شامل قرائت ترتیل و تحقیق ویژه گروه ۷ تا ۱۰ سال سوره ضحی و ۱۱ تا ۱۸ سال سوره لیل و اذان برپا می‌شود.

برگزاری مسابقات قرآن کارکنان پایور، وظیفه و دانشجویان ستاد آجا

چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور، وظیفه و دانشجویان ستاد ارتش یادواره «شهدای اطلاعاتی ارتش» طی بازه سه روزه با رقابت حدود ۳۰۱ نفر در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ ۱، ۳، ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰ و ۲۵ جزء و کل و اذان و مفاهیم جزء بیست و پنجم برگزار شد.

مسابقات قرآن کارکنان پایور، وظیفه و دانشجویان ستاد آجا

آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این دوره از مسابقات در حالی برگزار شد که ۹۰ برگزیده به مرحله نهایی مسابقات قرآن ارتش راه پیدا می‌کنند.

طرح «۴ هزار شهید و ۴ هزار حافظ» ویژه مؤسسات قرآنی یزد

رونمایی از طرح «۴ هزار شهید و ۴ هزار حافظ قرآن» طی سفر اخیر رئیس جمهور به این استان با جلسه‌ای با دعوت حدود 700 نفر از قرآنیان استان متشکل از مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن، مربیان، قاریان و حافظان و پیشکسوتان قرآنی انجام شد.

دریافت رتبه اول یازدهمین دوره انتخاب آرشیو برتر از سوی شبکه قرآن

پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما با اهدای تندیس و لوح سپاس به ناهید سعادتی‌پور، مدیر آرشیو شبکه قرآن و معارف سیما از زحمات او و شبکه قرآن قدردانی کرد.

آئین انتخاب آرشیوهای برتر در سطح اداره‌کل آرشیو صداوسیما با حضور حسین مهدیان، مدیرکل آرشیو سازمان و مدیران اداره‌کل آرشیو در تهران و مراکز استان‌ها به صورت متمرکز  و مجازی برگزار شد.

رتبه اول یازدهمین دوره انتخاب آرشیو برتر از سوی شبکه قرآن

در این زمینه، داورانی متشکل از نمایندگان آرشیوهای تهران و مراکز، فرایند شناسایی و انتخاب آرشیو و میراث‌بان برتر را از میان ۶۰ نقطه آرشیوی، در بررسی‌ها و جلسات متمادی به سرانجام رساندند. این فرایند با تعیین شاخص‌های کمی و کیفی در بازه زمانی دو ساله (۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰) صورت گرفت.‌

اعلام نوبت اجرای متسابقان رقابت‌های سراسری قرآن اوقاف

با برگزاری مراسم قرعه‌کشی تعیین زمان اجرای قاریان و حافظان در مرحله مقدماتی مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه، که اوایل هفته جاری برگزار شد، نتایج این قرعه‌کشی اعلام و نوبت اجرای شرکت‌کنندگان منتشر شد.

بر همین اساس در این فهرست نوبت پخش اجرای شرکت‌کنندگان در بخش آوایی که شامل رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ ۲۰ و حفظ کل قرآن در دو بخش بانوان و آقایان بود، مشخص شد.

مرحله مقدماتی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن به صورت غیر حضوری و پخش فایل‌های ضبط شده برای گروه داوری برگزار می‌شود. این مرحله طی روزهای ۱۷ تا ۳۰ آبان در مجموعه مجتمع امام خمینی(ره) شورای عالی قرآن برپا خواهد شد.

نفرات برگزیده این بخش به مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن کریم، که دی‌ماه سال جاری به میزبانی استان خوزستان و به صورت حضوری برگزار می‌شود، راه‌ می‌یابند.

تجربه‌ای تازه برای داوران مسابقات قرآن؛ مزایا و معایب داوری الکترونیک

مرحله مقدماتی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که داوری فایل‌های ضبط شده راه‌یافتگان به این مرحله از صبح 17 آبان‌ماه در سالن امام علی(ع) مجتمع امام خمینی(ره) در تهران آغاز شده تا پایان آبان‌ماه در دو بخش بانوان و آقایان ادامه دارد.

در این مرحله از مسابقات فایل تصویری ضبط شده ۳۸۸ قاری و حافظ قرآن در چهار رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل و حفظ ۲۰ جزء قرآن با حضور ۲۴ داور در بخش‌های تجوید، صوت، لحن، وقف و ابتدا و حُسن حفظ مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا برگزیدگان این مرحله، به مرحله نهایی مسابقات که دی‌ماه امسال به میزبانی استان خوزستان برگزار می‌شود، راه یابند.

ارزیابی فایل‌های صوتی آقایان طی بازه زمانی ۱۷ تا ۲۳‏‏‏ آبان‌ماه و رقابت‌های بخش بانوان نیز طی بازه زمانی ۲۵ تا ۲۹‏‏‏ آبان در مجتمع امام خمینی(ره) تهران در جریان خواهد بود. اجرای شرکت‌کنندگان حاضر در این مرحله پیشتر و طی روزهای ۱۸ و ۱۹ مهرماه و از طریق حضور شرکت‌کنندگان در ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان‌ها، ضبط شده بود.

از جمله تغییرات این دوره از مسابقات به الکترونیکی کردن فرم‌های داوری می‌توان اشاره کرد. در این روش کاغذ از فرایند داوری حذف شده و داوران به صورت الکترونیکی نمرات مربوط به هر شرکت‌کننده را ثبت می‌کنند. استفاده از این روش باعث تسریع فرایند داوری خواهد شد. ایکنا طی گزارشی به احصا و بررسی معایب و مزایایی هوشمندسازی مسابقات از سوی صاحب‌نظران پرداخته است.  

مرحله مقدماتی مسابقات قرآن

آغاز ثبت‌نام بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی

واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی همگام با سایر واحد‌های دانشگاهی و در راستای گسترش فرهنگ قرآن و اهل بیت و عمل به حدیث شریف ثقلین در بین دانشگاهیان اقدام به برگزاری بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت کرده است.

این مسابقات در رشته‌های کتبی و شفاهی برگزار خواهد شد که به برگزیدگان آن لوح تقدیر، جوایز نقدی و امتیازات درسی و فرهنگی مندرج در آئین‌نامه مسابقات اعطا می‌شود. ثبت‌نام در این مسابقات از طریق کانون‌های قرآن و عترت واحد‌های دانشگاهی و مراکز فنی و حرفه‌ای سما صورت می‌پذیرد. هر داوطلب مجاز است در بخش‌های هنری، ادبی و پژوهشی و در هر رشته فقط یک اثر به جشنواره ارسال کند.

«امیدواری در آیات و روایات»؛ موضوع هفتمین جشنواره طهورا

 هفتمین جشنواره قرآنی دانشگاهی طهورا با موضوع امیدواری در آیات و روایات و سیره معصومین(ع) ویژه اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه شیراز از سوی کانون قرآن و عترت دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

محوریت هفتمین دوره به جهت تأکید بزرگانی همچون آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی بر اهمیت تفاسیر موضوعی و بررسی موضوعی مباحث دینی، به جای یک سوره خاص، موضوع امیدواری در آیات و روایات و سیره معصومین(ع) انتخاب شده است.

جشنواره امسال در شش بخش و ۱۳ رشته برگزار می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به بخش‌های آوایی (رشته‌های قرائت تحقیق و قرائت ترتیل، حفظ کتبی سوره و ...)، ادبی (شعر و داستا‌ن‌نویسی)، پژوهشی (مقاله‌نویسی)، دیجیتال (کلیپ، پادکست و پوستر)، هنری (خوشنویسی، نقاشی و عکاسی) و کتابخوانی اشاره کرد.

فراخوان بیست و هفتمین مسابقات سراسری قرآن فراجا

بیست و هفتمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم فراجا در راستای ترویج فرهنگ ناب و انسان‌ساز قرآن و همچنین ایجاد فضای قرآنی در جهت انس هر‌‌ چه بیشتر کارکنان و سربازان و جریان‌سازی قرآنی و معرفی افراد برتر و موفق قرآنی در سطح مجموعه انتظامی، از تاریخ ۲۴ لغایت ۲۶ آبان‌ماه به میزبانی فرماندهی انتظامی استان گیلان برگزار می‌شود.

این مسابقات در ۱۰ رشته شامل حفظ کل و حفظ ۲۰، ۱۵، ۱۰ جزء و حفظ ۵ جزء و قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و درک مفاهیم سطح ۱ و ۲  قرآن و اذان به صورت جداگانه بین کارکنان پایور و وظیفه برگزار می‌شود و نفرات برتر این دوره به مسابقات سراسری نیرو‌های مسلح که سال آینده به میزبانی سپاه پاسداران برگزار خواهد شد، راه پیدا خواهند کرد.

آموزش ضمن خدمت قرآن در دستور کار دستگاه‌های دولتی باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، ۱۸ آبان در سفر به شیراز و دیدار با جامعه قرآنی استان فارس گفت: اگر توفیق خدمت به محضر قرآن داشته باشیم باید این حقیقت محقق شده و جامعه مأنوس با قرآن شود و حلاوت حقیقت قرآن را بچشد.

وی با بیان اینکه انس با قرآن جامعه را متحول خواهد کرد، تصریح کرد: برای این کار باید علوم انسانی از دل قرآن و آموزه‌‌های قرآن استخراج شود.

قمی در ادامه با اشاره به مباحث مطرح شده در این جلسه گفت: طرح آموزش ضمن خدمت قرآن در دستگاه‌های دولتی به صورت جسته و گریخته وجود داشته است اما اگر بتوانیم این کار را قاعده‌مند دنبال کنیم و کاستی‌های نظام آموزشی را جبران کنیم، مناسب است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه وضع آموزش قرآن در کشورمان خوب نیست، اجرای طرح آموزش قرآن ضمن خدمت به کارکنان را اقدام مناسبی دانست که مکملی برای آموزش‌های ضمن خدمت است و افزود: موافق اجرای این طرح در دستگاه‌های کل کشور هستم و این را از طریق وزارتخانه‌های متبوع دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha