فعالیت‌های جهادی با زبان هنر ماندگار می‌شوند + صوت و فیلم
کد خبر: 4098267
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
رئیس سازمان بسیج دانشجویی:

فعالیت‌های جهادی با زبان هنر ماندگار می‌شوند + صوت و فیلم

رئیس سازمان بسیج دانشجوی گفت: هنر با هر موضوعی پیوند بخورد آن را تاثیرگذار و ماندگار می‌کند برای همین رویدادهای جهادی و انقلابی با نزدیکی به هنر می‌توانند از این مزیت بهره ببرند.

فعالیت‌های جهادی با زبان هنر ماندگار می‌شوندبه گزارش ایکنا، آیین رونمایی آغاز فعالیت جشنواره ملی جهادگران امروز 18 آبان در سالن جلسات ساختمان شهید شهبازی لانه جاسوسی برگزار شد.در این مراسم محمد حسین کفعمی؛ رئیس سازمان بسیج دانشجویی، رضا غلامرضا زاده دبیر چهارمین دوره جشنواره و حمید فرقانی دبیر سومین دوره جشنواره ملی جهادگران حضور داشتند.

در ابتدای جلسه فرقانی گفت: این جشنواره دارای دو بخش هنری و تخصصی است در بخش هنری آثاری با محوریت عکس، مستند و نماهنگ مدنظر قرار می‌گیرد. علت توجه ویژه ما به بخش هنری کارکردی است که هنر برای انتقال مفاهیم ارزشی در جامعه دارد. هنر اگر به شکل صحیحی مورد توجه قرار گیرد می‌تواند بازوی موثر برای حرکت‌های جهادی باشد. ما از این ظرفیت تا حد توان برای کاربردی شدن جشنواره  بهره بردیم.

دبیر دوره سوم جشنواره ادامه داد: آثاری که در سه بخش هنری جشنواره به نمایش درمی‌آیند مطمئنا کارهای دانشجویی هستند و از آنها نمی‌توان انتظار یک کار تماما حرفه‌ای داشت اما تجربه دوره سوم نشان داد آثار هنری دانشجویان عمدتا کیفیت مطلوبی دارند به ویژه در عرصه نماهنگ اهداف مورد نظر به شکل مطلوبی لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه بخش هنری جشنواره کاربردی تربیتی دارد تصریح کرد: ما در جشنواره خود اهداف تبلیغاتی را اولویت اول خود قرار ندادیم بلکه کارکرد تربیتی هدف اصلی ما بوده است برای همین در بخش هنری از چهرههای مطرح سینما و تلویزیون استفاده نکرده‌ایم.درباره بخش هنری جشنواره باید اضافه کنم که کارهای تولیدی تماما با باور و دغدغه خلق شده برای همین بر دل و جان مخاطب می‌نشیند.

وی درباره بخش تخصصی جشنواره هم چنین توضیح داد: تفاوت دوره سوم با جشنواره اول و دوم به شیوه بررسی آثار نیز تعمیم پیدا کرد. در این رابطه با بهره بردن از نیروهای متخصص بهترین انتخابات را انجام دادیم. در دوره سوم جشنواره 18 هزار اثر در بخش تخصصی و بیش از 2 هزار اثر در بخش هنری به دبیرخانه جشنواره رسید که ما از این میان 33 طرح تخصصی و 40 اثر هنری را برای حضور در جشنواره انتخاب کردیم. در نهایت از میان آثار حاصل 5 طرح، 6 نماهنگ،3 عکس و 3 مستند به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند. همچنین در دوره سوم از خانواده شهید آقامرادی تجلیل به عمل آمد.

رضا غلامرضا زاده دبیر دوره چهارم جشنواره نیز بیان کرد: دبیرخانه دایر شده و آماده دریافت آثار هست. در این دوره مطمئناً شاهد رشد کمی آثار در دو بخش هنری و تخصصی خواهیم بود اتفاقی که امیدواریم در بخش کیفی نیز صدق پیدا کند.

وی اضافه کرد: در بخش هنری همانند دوره سوم سه بخش نماهنگ،مستند و عکس مورد توجه خواهد بود. بخش هنری این جشنواره تنها برای این رویداد کارکرد نخواهد داشت بلکه می‌تواند هنرمندان جوان و متعهد را به عالم هنر معرفی کند. همچنین در بخش تخصصی با شناسایی گروهای جهادی می‌توانیم حمایت‌های بهتر و بیشتری از آنها داشته باشیم.

دبیر دوره چهارم جشنواره اعلام کرد: از هنرمندانی که برگزیده جشنواره خواهند شد حمایت به عمل می‌آید همچنین زمینه‌ای فراهم خواهیم کرد تا آثار هنری برگزیده به شکل گسترده‌تری دیده شود.این اتفاق برای برگزیدگان بخش تخصصی رخ خواهد داد.

محمد حسین کفعمی رئیس سازمان بسیج دانشجویی نیز در این جلسه تصریح کرد: پس از دو یا سه سال تعطیلی شاهد شکل گیری این جشنواره جهادی هستیم.این جشنواره در دوره‌های قبل به همت بسیج دانشجوی برگزار شد و خوشحالیم در دوره چهارم هم این سعادت نصیب بسیج دانشجویی شده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری روی حرکت‌های جهادی تاکید ویژه دارند در همین راستا به هر شکل ممکن باید از چنین رویدادهای حمایت کرد. یکی از راهکارهای جدید حمایتی ما راه‌اندازی اردوی راهیان پیشرفت است. ما در هر دوره تمام تلاش خود را می‌کنیم تا جشنواره شکلی جدی و کاربردی داشته باشد برای رسیدن به این خواسته استفاده از نظرات کارشناسان یکی از ابزارهای مورد نظر ما است.

وی ادامه داد: بخش هنری این جشنواره حاصل زحمت‌های بچه‌های جهادگر است یعنی هنرمندانی که در این جشنواره حضور دارند خود از جهادگران هستند. این ویژگی سبب شده تا کارهای هنری شکلی با کیفیت‌تر به خود گیرد چون نوع نگاهی که جهادگران به موضوع دارند شکلی دقیقتر و کاربردی‌تر دارد.

رئیس سازمان بسیج دانشجوی در انتها بیان کرد: بسیج دانشجوی بر اهمیت هنر و کاربرد آن واقف است چون هر اتفاقی که با هنر پیوند خورد بر تاثیرگذاری و ماندگاری آن افزوده خواهد شد. هر چند نباید در حوزه هنرهای انقلابی به موضوعات مورد نظر نگاهی سطحی شود.

در پایان این مراسم از پوستر چهارمین دوره نمایشگاه رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha