فضای مجازی در راستای ارزش‌های نظام مدیریت شود
کد خبر: 4098495
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲

فضای مجازی در راستای ارزش‌های نظام مدیریت شود

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اینکه در مورد سواد رسانه و آسیب‌های فضای مجازی کم‌کاری شده و بدون اینکه آموزش‌های لازم داده شود جوانان در این فضای ولنگار رها شده‌اند، گفت: فضای مجازی امروز اهمیت زیادی دارد و باید این فضا در راستای ارزش‌های انقلاب اسلامی مدیریت شود.

سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، عصر چهارشنبه، 18 آبان، در نشست با مسئولان روابط عمومی‌های دستگاه‌های اداری و اجرایی استان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: جغرافیای انقلاب اسلامی محدود به کشور ایران نیست و حضرت امام(ره) با تشکیل انقلاب یک دعوت جهانی برای اسلام و ارزش‌های دینی شکل داده و اعلام کردند اسلام نسخه نجات‌بخش بشریت است و مدل حکمرانی مبتنی بر مکتب اسلام ناب محمدی(ص) را روی کار آوردند.

وی افزود: بُعد مهم انقلاب اسلامی مبتنی بر اعتقادات و معنویت مبتنی بر مکتب قرآن کریم و تفکر اهل بیت(ع) است و باید مبانی انقلاب اسلامی برای نوجوانان و نسل جدید به خوبی تبیین شود. وجود جوانان نخبه، مردم انقلابی و بصیر از نقاط قوت انقلاب اسلامی است و مردم با هوشیاری و بصیرت توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده و جوانان با انگیزه و انقلابی از دل تهدیدات توانستند فرصت‌های بزرگ خلق و به خودکفایی دست یابند.

کریمی افزود: مردم در طول ۴۳ سال گذشته با جهادهای مختلف از جمله انتظامی، امنیتی، دفاعی، سازندگی، علمی، پژوهشی، فرهنگی و اقتصادی کشور را به این نقطه از پیشرفت رسانده‌اند و امروز انقلاب اسلامی علی‌رغم همه توطئه‌ها در اوج اقتدار است و در نظام‌ بین‌الملل حرف برای گفتن دارد. در نظم نوین جهانی جمهوری اسلامی ایران یکی از بازیگران اصلی و مؤثر است.

فرمانده سپاه استان ادامه داد: نشانه‌های قرآنی اقتدار که داشتن رهبری حکیم و فرزانه، ملتی بزرگ، آرمان‌های بزرگ و دشمنان بزرگ است در انقلاب اسلامی به وضوح قائل مشاهده است و دشمن امروز با عملیات روانی قصد دارد نقاط قوت ما را تضعیف و شکست و ضعف‌های خود را پنهان کند؛ لذا باید هوشیار باشیم جنگ شناختی دشمن ما را دچار سردرگمی نکند.

کریمی با اشاره به اینکه متاسفانه در خصوص سواد رسانه و آسیب‌های فضای مجازی کم‌کاری شده و بدون اینکه آموزش‌های لازم داده شود جوانان در این فضای ولنگار رها شدند، گفت: به طور مثال در حوادث اخیر بیش از ۳۹ هزار دروغ توسط ۵ خبرگزاری ضد ایرانی علیه ملت و انقلاب منتشر شد و این رسانه‌ها با ایجاد ابهام، دروغ، تحریف و تهمت نقش مهمی در تحریک جوانان داشتند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی امروز اهمیت زیادی دارد و باید این فضا به نفع ارزش‌های انقلاب اسلامی مدیریت شود، افزود: اگر در این میدان نبرد منفعلانه عمل کنیم‌ دشمنان جوانان را جذب فریب و دروغ پردازی‌های شیطانی و امپراطوری رسانه‌ای خود می‌کنند، البته ما با پیشرفت علم و تکنولوژی به هیچ عنوان مخالف نیستیم، اما با فضای مجازی ولنگار که تهدید علیه کشور و امنیت باشد مخالفیم.

فرمانده سپاه استان ادامه داد: ایران اسلامی و انقلابی امروز نمایشگاهی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های عظیم ملت حماسه‌ساز است و ولایت فقیه و وحدت همه جانبه رمز موفقیت ملت ایران در شرایط مختلف است. دشمن این دو مسئله را نشانه گرفته که باید هوشیار بود و دستان شیطانی دشمنان را در توطئه‌ها دید.

وی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها نقش مهمی در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن در جنگ شناختی دارند، گفت: فعالان در این حوزه با ابتکار و هنرمندی باید جهاد تبیین را محقق سازند و پایه‌های اصلی جهاد تبیین باشند. امروز به برکت دولت مردمی و انقلابی سیزدهم شاهد ایجاد فرهنگ جهادی در سطوح مختلف هستیم و اقدامات بزرگی توسط دولت در حال انجام‌ است که باید به اطلاع مردم به ویژه جوانان برسد و روابط عمومی‌ها باید با رویکرد امیدآفرینی دستاوردها و اقدامات دولت را به خوبی تبیین کنند.

انتهای پیام
captcha