سرمایه‌گذاری ما در حوزه فرهنگ تقریباً هیچ است
کد خبر: 4098598
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۲
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

سرمایه‌گذاری ما در حوزه فرهنگ تقریباً هیچ است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هرچه دشمن در فضای فکری جامعه ما سرمایه‌گذاری کرده ما در این حوزه عقب نشسته‌ایم و به نسبت سرمایه‌گذاری دشمن، سرمایه‌گذاری ما در حوزه فرهنگ تقریباً هیچ است و حتی جهت‌گیری‌های ما در حوزه فرهنگ نیز اثربخش نبوده است.

رضایی نماینده مجلس

به گزارش ایکنا از قزوین، ابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، پنجشنبه ۱۹ آبان در نشست تحلیل رسانه‌ای حوادث اخیر کشور که با حضور جمعی از اصحاب رسانه بسیجی استان قزوین در حوزه هنری برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های ابتدای انقلاب خوراک رسانه‌ای که برای نسل دهه شصت تدارک دیده شده بود منحصر به دو شبکه تلویزیونی و تعداد محدودی رسانه مکتوب بود و رسانه به شکل امروز در جامعه فراگیر نبود.

وی خاطرنشان کرد: مدت زمانی که یک ایرانی در دهه شصت برای رسانه می‌گذاشت خیلی کم بود اما در نیمه دوم دهه هفتاد شاهد افزایش شبکه‌های تلویزیونی و رسانه‌های مکتوب زنجیره‌ای بودیم که از قضا در فضای جامعه مؤثر بوده و حتی ماجرایی مانند کوی دانشگاه را رقم زدند.

رضایی با بیان اینکه امروز بیش از ۲۵۰ کانال تلویزیونی در بستر ماهواره بر علیه ایران فعال است، گفت: رسانه‌های ایجاد شده در این بستر در انتخابات ۸۸ دست غرب را گرفت و دشمن این تجربه نسبتاً موفق را در حوادث فتنه ۸۸ شاهد بود. این میزان رسانه‌ها که بسیار نیز متنوع است برای هیچ کشوری سابقه ندارد و حتی می‌بینیم برای هر قومیتی رسانه ایجاد شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هدف اولیه این است که مردم سراغ رسانه‌های داخلی نروند و همه این رسانه‌ها نیز در یک موضوع اتفاق نظر دارند و آن هم مخالفت و دشمنی صریح با جمهوری اسلامی است و این میزان از سرمایه‌گذاری که علیه جمهوری اسلامی شکل گرفته اگر علیه هر کشوری بود بدون شک تا امروز آن کشور از حرکت ایستاده بود.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از وقایع اخیر حتماً اقتصادی است اما دانش آموزی که کشف حجاب می‌کند نگاه اقتصادی به ماجرا ندارد و باید ریشه مشکلات او را در جای دیگری باید جست جو کرد. همه این مشکلات این است که در غفلت ما در سال‌های اخیر دشمن دیوار ذهن این دانش‌آموز را با ابزارهایی همچون بازی، فضای مجازی و حتی فیلم ساخته و او را به یک شهروند خارجی تبدیل کرده است و می‌بینیم هرچه دشمن در فضای فکری جامعه ما سرمایه‌گذاری کرده ما در این حوزه عقب نشسته‌ایم و به نسبت سرمایه‌گذاری دشمن، سرمایه‌گذاری ما در حوزه فرهنگ تقریباً هیچ است و حتی جهت گیری‌های ما در حوزه فرهنگ نیز اثربخش نبوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مواجهه با جنگ جهانی رسانه‌ای ابتدا باید در حوزه فرهنگی قدرتمند شویم، تصریح کرد: امروز قدرت نظامی هستیم و تهدید نظامی متوجه ما نیست و باید در حوزه فرهنگ نیز به چنین جایگاهی برسیم. برای قدرتمند شدن در حوزه فرهنگ نیازمند تولید کالای فرهنگی هستیم که در جامعه به صورت مطلوب به فروش رسیده و به مخاطب منتقل شود.

وی با بیان اینکه باید اقتضائات رسانه و همچنین تکثر در جامعه را بپذیریم، گفت: پرهیز از تریبون‌های یک طرفه و ایجاد فضای تنوع در فضای رسانه‌ای می‌تواند گرهگشا باشد. خبر و محتوای خوب از عامل رسانه‌ای خوب منتشر می‌شود و باید به دنبال تربیت خبرنگار قوی و خوب باشیم و در این جنگ نابرابر این مردم باید به سلاح سواد رسانه‌ای مسلح شوند.

انتهای پیام
captcha