تلاش برای ارتقای آگاهی مردم از شیوه‌های برخورد پیامبر(ص) با معاندان بود
کد خبر: 4098864
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵

تلاش برای ارتقای آگاهی مردم از شیوه‌های برخورد پیامبر(ص) با معاندان بود

یک استاد حوزه و دانشگاه یکی از خصایص رسول گرامی اسلام(ص) در مورد برخورد با معاندان را تلاش برای رشد سطح آگاهی مردم عنوان و تاکید کرد: همواره و در هر عصری رشد مردم و آگاهی آنها امر بسیار مهم و حیاتی است.

پیامبر(ص)

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام موسی آقایاری استاد حوزه و دانشگاه در نشست بصیرتی که ظهر امروز ۲۱ آبان در راستای جهاد تبیین و در دبیرستان شبانه‌روزی کوثر شهر هیدج برگزار شد با بیان اینکه بصیرت در قبال دشمنان و معاندان همواره مهم‌ترین ابزار مقابله است، عنوان کرد: طبق سیره‌ پیامبر اکرم(ص)، در مواردی که خطر بزرگی جامعه اسلامی را تهدید می‌کرد، ایشان با قاطعیت و شدت بیشتری با معاندان برخورد می‌کردند.

وی با اشاره به نمونه‌های تاریخی این شدت برخورد با معاندان، اظهار کرد: نمونه این شدت عمل، خراب کردن و سوزاندن مسجد ضرار به‌عنوان پایگاه دشمن و دستور ویرانی خانه گروهی منافقان در مدینه است.

این کارشناس با تاکید بر خصلت مدارا و رأفت اسلامی در دین اسلام، افزود: امر مدارا در سیره‌ رسول خدا(ص)، با مخالفان فکری و عقیدتی، در برابر اهانت‌ها و آزارهای آن‌ها گواه تاریخ است و این درس بزرگی است که نسبت به افراد مغفول روا شده است.

وی از دیگر خصایص رسول گرامی اسلام(ص) در مورد برخورد با معاندان را تلاش برای رشد سطح آگاهی مردم عنوان و تاکید کرد: همواره و در هر عصری رشد مردم و آگاهی آنها امر بسیار مهم و حیاتی است و از این جهت رسول خدا(ص) با گفتار و کردار خود، تلاش می‌کرد تا با آگاه کردن، جامعه را متوجه ویژگی‌ها و خطرها کند و در این راستا با معرفی الگوهای مطمئن، مردم را برای طی مسیر تنها نمی‌گذاشت.

این استاد حوزه و دانشگاه درباره‌ تطبیق این شیوه‌ها با وظیفه‌ امروز قشر دانش‌آموز، تصریح کرد: تلاش برای کشف حقایق و رهایی از بی‌سوادی رسانه‌ای، توجه به نشانه‌ها و الگوهای دینی، ولایت‌پذیری و کسب بصیرت و رعایت عفاف و حجاب برای دختران و بانوان از مهم‌ترین وظایف دانش‌آموزان در برهه فعلی است.

انتهای پیام
captcha