افتتاح ۵۱۰۰ فرصت شغلی اجتماع‌محور در فارس
کد خبر: 4098946
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹

افتتاح ۵۱۰۰ فرصت شغلی اجتماع‌محور در فارس

مراسم افتتاح 5 هزار و 100 فرصت شغلی اجتماع‌محور (خرد و خانگی) و آیین آغاز عملیات اجرایی احداث 5 هزار نیروگاه خورشیدی ۵ کیلو‌وات در شیراز برگزار شد.

مراسم افتتاح 5 هزار و 100 فرصت شغلی اجتماع‌محوربه گزارش ایکنا از فارس، مراسم افتتاح 5 هزار و 100 فرصت شغلی اجتماع‌محور (خرد و خانگی) و آیین آغاز عملیات اجرایی احداث 5 هزار نیروگاه خورشیدی ۵ کیلو‌وات امروز، ۲۱ آبان‌  با حضور سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در سالن کوثر سپاه فجر فارس برگزار شد.

سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهدا گفت: این جلسه به منظور اعلام ایجاد ۵ هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی اجتماع محور است که محصول یک کار مشترک توسط نهادها، ادارات و بانک‌ها در استان فارس است.

وی یادآور شد: این کار نتیجه هم‌افزایی نهادهایی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره)، صندوق کارآفرینی امید، اداره کار و امور رفاه اجتماعی، بنیاد برکت، بانک‌های استان شامل بانک تجارت، ملت، کشاورزی، سپه و صادرات است.

فرمانده سپاه فجر فارس با یادآوری اینکه ایجاد این تعداد فرصت شغلی هم در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ و همچنین نیمه اول سال ۱۴۰۱ است، گفت: این شغل‌ها در زمینه دام و طیور، کشاورزی، صنایع تبدیلی و دستی، مشاغل خدماتی و کمک برای شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است.

بوعلی ادامه داد: در این راستا جدا از تسهیلاتی که از بانک‌ها در اختیار آن‌ها قرار گرفته است، راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه یکی از گام‌های مؤثر بوده که در استان فارس فرهنگ‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه اکنون سال چهارم تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج است، گفت: تاکنون توانستیم یک هزار و ۷۵۱ صندوق قرض‌الحسنه که کاملاً در اختیار مردم است و هیچ تصمیم دولتی در اعطای تسهیلات به آن‌ها تأثیر ندارد را ایجاد کنیم؛ میزان تسهیلات این صندوق‌ها در کنار کمک به ایجاد اشتغال، بیش از ۵۱۶ میلیارد ریال است که حدود ۳۰۰ میلیارد آن در جهت ایجاد اشتغال بوده و یک هزار و ۴۳۳ شغل را توانسته‌اند، ایجاد کنند؛  خیرین در این خصوص بیش از ۴۵ میلیارد ریال آورده و کمک داشتند.

فرمانده سپاه فجر فارس اضافه کرد: در خصوص تسهیلات تبصره ۱۶ در سال ۱۴۰۱ نیز با عنایت استاندار به صورت مضاعف به این موضوع پرداخته شد؛ تاکنون ۱۱ هزار و ۴۹۹ پرونده را تشکیل دادیم که آماده دریافت تسهیلات هستیم و بیش ۲ هزار و ۸۰۰ پرونده اهلیت سنجی شده و آماده دریافت تسهیلات هستند.

وی با اشاره به احداث نیروگاه خورشیدی ۵ کیلووات اظهار کرد: این یک اقدام فراگیر در سطح کشور است و ۵۵۰ هزار نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی در طرح است که بناست در سراسر کشور ایجاد شود که قریب به ۱۰ درصد از این مجموع، سهم استان فارس است که امروز آغاز اجرای طرح نصب این نیروگاه‌ها در استان فارس است.

بوعلی با یادآوری اینکه محل اجرای این طرح‌ها روستاها و حاشیه شهرها است، تصریح کرد: این مسئله یک گام مؤثر در استفاده از انرژی خدادادی در تأمین برق ارزان کشور داشته باشد؛ پیامد اجرای این طرح، تولید قریب به ۴۴مگاوات برق در سال و صرفه‌جویی ۹ میلیون و ۶۲۵ هزار لیتر آب در سال و حدود ۱۲ میلیون و ۲۵۰ هزار متر مکعب گاز است.

انتهای پیام
captcha