مرحله کشوری چهاردهمین دوره مسابقات قرآن وزارت نیرو برگزار می‌شود
کد خبر: 4099260
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵

مرحله کشوری چهاردهمین دوره مسابقات قرآن وزارت نیرو برگزار می‌شود

مرحله کشوری چهاردهمین دوره مسابقات سراسری قرآن وزارت نیرو با رقابت ۲۲۶ نفر از سراسر کشور به تفکیک ۱۱۰ نفر آقا و ۱۱۶ نفر خانم طی روز‌های ۲۵ تا ۲۷ آبان‌ماه برگزار می‌شود.

مرحله کشوری چهاردهمین دوره مسابقات قرآن وزارت نیرو برگزار می‌شودمهدی قبادی، رئیس مرکز قرآن و عترت دفتر امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به جزئیات برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات سراسری قرآن وزارت نیرو گفت: یکی از فعالیت‌های مهم ذیل شورای فرهنگی وزارت نیرو توجه و پرداختن به توسعه و ترویج فرهنگ قرآن است که هرساله با برگزاری مسابقات قرآن تجلی پیدا می‌کند و به عنوان بزرگترین رخداد معنوی وزارت نیرو در ۱۳ دوره برپا شده و امسال چهاردهمین دوره آن را برگزار می‌کنیم.

وی افزود: چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی وزارت نیرو با هدف ترویج فرهنگ قرآن و انس بیشتر مردم با کتاب انسان‌ساز قرآن و الگو گرفتن برای تحقق سبک زندگی اسلامی، برگزار می‌شود که ویژه کارکنان، همسر همکاران و فرزندان دانشجوی تحت تکفل کارکنان وزارت نیرو در رشته‌های قرائت (تحقیق) جزء ۲۱ تا ۲۵ قرآن، قرائت (ترتیل) جزء ۲۱ تا ۲۵، حفظ ۱۰۰ آیه، تفسیر و تحقیق موضوعی قرآن در موضوعات مهدویت در قرآن، سبک زندگی از نظر قرآن و احادیث، خانواده متعالی از دیدگاه قرآن و حجاب از منظر قرآن و احادیث برپا شد.

رئیس مرکز قرآن و عترت دفتر امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو اظهار کرد:‌ طی مرحله مقدماتی مسابقات که مردادماه امسال برگزار شد، بیش از شش هزار و ۵۰۰ نفر در پنج رشته شرکت کردند که از این بین مجموعاً ۲۲۶ نفر و به تفکیک ۱۱۰ نفر آقا و ۱۱۶ نفر خانم به مرحله کشوری این مسابقات راه پیدا کردند. رشته‌های این مسابقات نیز شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ و تفسیر موضوعی قرآن است که به صورت کتبی برگزار و عنوان مسابقه تحقیق موضوعی قرآن به صورت حضوری در صحن مسابقات ارائه می‌شود.

قبادی با بیان اینکه سال گذشته با توجه به شرایط کرونا، این مسابقات به صورت مجازی برگزار شد، گفت: امسال با توجه به کاهشی شدن ویروس کرونا و شرایط مساعد و همچنین استقبال خوبی که از مسابقات شده است، این دوره از مسابقات به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هیئت داوران این مسابقات هم از شخصیت‌های تراز اول و برجسته انتخاب شده‌اند، گفت: مراسم افتتاحیه و اختتامیه این مسابقات طی روز‌های چهارشنبه ۲۵ تا جمعه ۲۷ آبان‌ماه در سالن برق منطقه‌ای تهران و به میزبانی توزیع برق تهران برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود به نفرات اول مرحله استانی این رقابت‌ها مبلغ ۲۵ میلیون ریال، نفر دوم ۲۰ میلیون ریال و نفر سوم ۱۵ میلیون ریال هدیه نقدی و همچنین به نفر اول مسابقات مرحله کشوری مبلغ ۵۰ میلیون ریال، نفر دوم مبلغ ۳۰ میلیون ریال و نفر سوم ۲۰ میلیون ریال اعطا خواهد شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha