ارتقای فرهنگ قرآنی در دانشگاه‌ها تنها با تلاوت محقق نمی‌شود
کد خبر: 4099587
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶

ارتقای فرهنگ قرآنی در دانشگاه‌ها تنها با تلاوت محقق نمی‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: ارتقای فرهنگ قرآن و عترت در بین دانشگاهیان تنها با حفظ و خواندن قرآن صورت نمی‌گیرد بلکه باید در آیات قرآن تدبر و تفکر لازم نیز انجام شود و سیره ائمه معصومان(ع) به‌عنوان یک الگو مورد توجه همه دانشگاهیان به ویژه جوانان قرار گیرد و به آنها عمل شود.

محمدمهدی سالاری، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدمهدی سالاری، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یزد در پیامی به مناسبت هفته قرآن و دانشگاه آورده است: 

«۱۸ الی ۲۴ آبان ماه، هر ساله به عنوان هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها نامگذاری شده است و این هفته فرصت مغتنمی است تا با اراده و عزمی راسخ و همتی بلند، بیش از پیش در جهت شناخت و عمل به محتوای قرآن کریم و سیره ائمه اطهار (ع) گام برداریم.

شناخت و معرفی شخصیت والای علامه طباطبایی که هفته قرآن و دانشگاه به پاس قدردانی از زحمات گران‌بهای ایشان در طول عمر پربرکتشان که خود مجموعه‌ای از معارف و فرهنگ اسلام، فقیه و عالم به مسائل و معارف قرآن بود، نامگذاری شده و تلاش‌ها و مجاهدت‌های این عالم وارسته و تلاش‌های بی‌انتها و خاموش‌نشدنی ایشان در راه قرآن و معارف الهی ستودنی است.

ارتقای فرهنگ قرآن و عترت در بین دانشگاهیان تنها با حفظ و خواندن قرآن صورت نمی‌گیرد بلکه باید در آیات قرآن تدبّر و تفکر لازم نیز انجام شود و سیره ائمه معصومین (ع) به‌عنوان یک الگو مورد توجه همه دانشگاهیان به ویژه جوانان قرار گیرد و به آنها عمل شود.

اکنون که به حمد الهی ثبت‌نام بیست وهفتمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور آغاز شده است، خداوند را شاکر هستیم و از شما عزیزان که میزبان انوار مقدّسه الهی در خانه دلتان بوده‌اید، دعوت می‌شود در این جشنواره ملی حضور نمایید.

بی‌شک خانواده‌ای که با قرآن انیس باشد از برکات خاصّه الهی بهره‌مند خواهد شد. برکاتی که تنها منحصر به آخرت نبوده و در همین دنیا نیز ثمرات آن را مشاهده خواهید کرد.

اینجانب این رویداد را به همه همکاران فعال در این عرصه در مجموعه تحت پوشش دانشگاه، تبریک عرض کرده و توفیق روزافزون ایشان را از خداوند منان مسئلت می‌نمایم.»

انتهای پیام
captcha