موفقیت‌های ایران نتیجه گفتمان و فرهنگ بسیجی است
کد خبر: 4099650
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲
سعید جلیلی:

موفقیت‌های ایران نتیجه گفتمان و فرهنگ بسیجی است

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: اگر در زمان جنگ موفقیت‌هایی داشتیم همه آن مرهون فرهنگ، تفکر و گفتمان بسیجی بود و امروز یک وظیفه جدی داریم که این تفکر باید در کوچه، خیابان، ادارات، اقتصاد، صنعت، کشاورزی و سلسله مراتب اداری حاکم شود.

سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، شب گذشته، ۲۳ آبان در یادواره شهدای استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌های تابعه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: دشمن قصد دارد تصویری مملو از پوشاندن نقاط قوت و قدرت ملت ایران را نشان دهد، لذا همه افرادی که در این عرصه صاحب‌نظر هستند نباید بگذارند این اتفاق بیفتد، چراکه یک وجه جهاد تبیین همین موضوع است، البته برای از بین بردن نقاط ضعف هم باید همه همت و تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه ما امروز دو وظیفه مهم داریم اینکه نقاط قوت را نباید فراموش کنیم، چراکه کفر بوده و دشمن به دنبال همین است که به جوان بگوید ببین تا چه اندازه بیچاره شده‌ای، افزود: برطرف کردن ضعف‌ها نیازمند حرکت دسته جمعی است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ملت ما به نقطه‌ای رسیده است که می‌خواهد اوج بگیرد و اگر در سخت‌ترین صحنه‌های جنگ موفقیت‌هایی دارند پس در عرصه کشاورزی، اقتصاد و صنعت هم می‌توانند این موفقیت‌ها را شکل دهند، ادامه داد: چنین جلساتی که به یاد شهدا برگزار می‌شود از جنبه‌های مختلف حائز اهمیت است، به‌ویژه در حوادثی که این روزها کشور با آن روبه‌رو هستیم.

جلیلی با بیان اینکه سؤال در ایران چه خبر است نه تنها برای مردم ما بلکه برای مردم دنیا زیاد مطرح است، گفت: این سؤال، یک سؤال طولانی است و بیش از چهل و چند سال است که مردم دنیا در نقاط مختلف وقتی به رسانه‌ها توجه می‌کنند می‌بینند صحبت از ایران است.

وی با اشاره به قدرت ایران در منطقه تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس مسئولان مربوطه در آمریکا فشار حداکثری اعمال کردند تا ایران را تحریم کنند، در آن زمان ایران حتی حق نداشت سیم خاردار وارد کند، اما اکنون کشورهای غربی نگران صادر شدن سلاح پیشرفته از این کشور هستند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه دشمن دیگر گزینه‌ای روی میز ندارد، گفت: گزینه نظامی اولین اقدام دشمن بود، ترور هم انجام داد و فشار اقتصادی هم به شکل حداکثری بود، لذا امروز در این نقطه هستیم که دشمن مستاصل شده است. در طول تاریخ نیز این‌گونه بوده است و هرگاه پشت خیمه دشمن رسیدیم زور دیگر کارآمدی نداشته است، لذا دشمن به تزویر روی آروده و اینجا باید دقت کرد.

جلیلی ادامه داد: امروز باید بدانیم دشمن چه چیزی را دستاویز کرده تا ملتی را دچار تردید کند،  لذا ۴۰ و چند سال است که دنبال چنین برنامه‌ای بوده، آن هم برای ملتی که انتخابش را انجام داده و با آن قدرت و اقتدار گرفته و پیشرفت کرده است. از همین‌رو شاهد هستیم دشمن با همه استیصال دست به تحرکات واقعا مذبوحانه می‌زند و اکنون کسانی که جنگ، ترور، تحریم‌های فلج‌کننده را تحمیل کردند شعار زندگی سر می‌دهد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: اگر تاریخ را بررسی کنیم می‌بینیم در همین کشور سال ۴۳ آمریکا لایحه‌ای به مجلس برد که اگر یک آمریکایی آمد به ایران و به شهروند یا حتی بالاترین مقام ایرانی تعرض کرد دادگاه ایران حق محاکمه او را ندارد الان همین آمریکا شعار آزادی سر می‌دهد.

وی با بیان اینکه اگر ملتی دچار فراموشی تاریخی شود خسارت می‌بیند، افزود: دشمن می‌خواهد نسل انقلابی تکثیر نشود؛ لذا تمام توان خود را همین قدرت‌ها در سوریه گذاشتند، اما بازهم دهه هفتادی‌ها ایستادگی می‌کنند و شخصیت‌هایی همچون شهید حججی بروز پیدا می‌کند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه شهدا و رزمندگان عزت، شکوه و قدرت را برای ملت ایران به ارمغان آوردند، تصریح کرد: از همین‌رو است که اوباما از ایران به‌عنوان مانع جدی یاد می‌کند که در سوریه پیروز نشده است.

جلیلی با بیان اینکه اکنون دشمن به دروغ‌های واضح روی آورده تا نسل انقلابی در ایران تکثیر نشود، اما باز هم می‌بینیم شخصیت‌هایی همچون آرمان علی‌وردی و روح‌الله عجمیان از متولدین دهه هشتاد مقابل دشمن می‌ایستند و شهید می‌شوند، اظهار کرد: حسرت چنین جوانانی بر دل دشمن می‌ماند که بدون هیچ وظیفه و مأموریتی در برابر دشمن می‌ایستند و اینها در محاسبات آنها نیست. لذا، دشمن با همه تلاشی که می‌کند اما می‌بیند با ملت و ایرانی مواجه شده که مملو از ایمان و آرمان است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه اگر در جنگ سخت و نیمه سخت توانستیم موفق شویم به اتکای قدرت نرم ما بوده است که به طریق اولا دشمن را شکست دادیم، ادامه داد: قدرت نرم ما شامل موفقیت‌هایی است، لذا اگر امروز به مرحله‌ای رسیده‌ایم که این موانع را پشت سر گذاشته‌ایم و از گردنه‌ها عبور کرده‌ایم و دشمن می‌گوید گزینه‌ای ندارد یعنی به مرحله‌ای رسیده که باید شتاب گیریم.

وی اظهار کرد: اگر در زمان جنگ  موفقیت‌هایی را داشتیم مرهون یک فرهنگ، تفکر و گفتمان بود که امام راحل فرمود تفکر دلنشین بسیجی بر جامعه حاکم شود و امروز یک وظیفه جدی داریم که این تفکر باید در کوچه، خیابان، ادارات، اقتصاد، صنعت، کشاورزی و سلسله مراتب اداری حاکم شود، چراکه این تفکر تمام محاسبات دشمن را به‌هم می‌ریزد.

ایران از نوجوانان و جوانان قدرت می‌گیرد 

جلیلی با تأکید بر لزوم الهام گرفتن از تفکرات غالب بر روحیه بسیجی در جنگ اظهار کرد: آن زمان اگر کسی در مقام فرمانده بود طوری رفتار می‌کرد که نیرو انگیزه می‌گرفت و نمونه آن را در شهید سلیمانی، شهید کاوه و همه شهدا می‌توان دید. ما وارث چنین میراث گرانقدری هستیم و حفظ آن مجاهدت و کار لازم دارد. لذا، باید چرایی انجام نشدن کارها بررسی شود تا در حد ممکن بتوان انجام داد و اگر می‌خواهیم کاری به نتیجه برسد باید هدفی مشخص کنیم و وقتی آرام بگیریم که نتیجه حاصل شود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: اگر در این جلسات، با شهدا تجدید عهد و پیمان می‌کنیم، باید این مباحث را در اقتصاد، کشاورزی و مباحث علمی ترجمه کرد تا سؤالات جوانان پاسخ داده شود. افتخار انقلاب اسلامی این است که در مبارزه و پیشرفت به حداقل‌ها اکتفا نمی‌کند؛ در شرایطی که اولین فشارهای دشمن روی تحریم نظامی بود اکنون دشمن به دست و پا افتاده که سلاح به کشورهای دیگر ندهیم.

وی با بیان اینکه البته خداوند بشارت داده است که اگر در چنین جلساتی به یاد شهدا می‌نشینیم به تعبیر صریح قرآن شهدا نیز به یاد ما هستند، افزود: جامعه‌ای که با شهدا همراهی دارد نگرانی و ترس نخواهد داشت. قدرت اصلی همین جوانان و نوجوانان هستند که نباید رها شوند؛ لذا همه ما باید احساس مسئولیت کنیم و بر همین اصل محله به محله و مدرسه به مدرسه بررسی کنیم، چراکه جوان و نوجوان در معرض ده‌ها سؤال و شبهه قرار دارد.

انتهای پیام
captcha