ضرورت ایجاد کتابخانه در مراکز جمعیتی کرمان
کد خبر: 4099735
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴

ضرورت ایجاد کتابخانه در مراکز جمعیتی کرمان

شهردار کرمان با تأکید بر اینکه در شهرک‌هایی که تمرکز جمعیتی بالایی دارند حتماً نیاز به ایجاد فضاهای فرهنگی و کتابخانه‌ای وجود دارد، گفت: در صورت تأمین زمین، برای ساخت کتابخانه‌ها و ایجاد فضاهای فرهنگی اعلام آمادگی می‌کنیم.

سعید شعرباف شهردار کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، سعید شعرباف، شهردار کرمان امروز، ۲۴ آبان‌ماه در حاشیه بازید از کتابخانه مرکزی کرمان و تقدیر از کتابداران به مناسبت هفته کتاب، به تعهد قانونی شهرداری‌ها برای کمک به کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته تلاش کردیم این تعهد به لحاظ ریالی منظم شود. از سنوات گذشته شهرداری به کتابخانه‌های عمومی بدهکار است که در حال حاضر ماهیانه بخشی از این بدهی پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌های جدید کتابخانه‌ای کرمان، گفت: تلاش داریم با تمرکز بر مکان‌های موجود فضاهای مناسب‌تری برای کتابخانه‌ها ایجاد کنیم و اگر پیشنهادی برای احداث کتابخانه‌ به ویژه در فضاهای عمومی ارائه شود که با همکاری خیرین و سرمایه‌گذاران ساخت آن انجام شود شهرداری برای صدور پروانه و مجوز رایگان همکاری خواهد کرد.

شعرباف با بیان اینکه به جز مرکز شهر و منطقه الله‌آباد، هنوز جایابی مناسبی برای کتابخانه‌ها در مراکز جمعیتی انجام نشده است، منطقه شهرک شهید مطهری و مسکن مهر را مورد توجه قرار داد و گفت: در این مناطق و شهرک‌هایی که تمرکز جمعیتی بالایی وجود دارند حتماً نیاز به ایجاد فضاهای فرهنگی و کتابخانه‌ای وجود دارد.

شهردار کرمان گفت: شهرداری در بعضی از مناطق شهر زمین در اختیار ندارد بنابراین برای احداث کتابخانه در مناطق مورد نیاز اگر زمین از سوی خیرین و یا واگذاری‌های دولتی تأمين شود برای تغییر کاربری آن و ایجاد فضای فرهنگی اعلام آمادگی می‌کنیم و ایجاد کتابخانه‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha