مشارکت ۸۰ دانشگاه کشور در دهمین جشنواره ملی «رویش»
کد خبر: 4099764
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴

مشارکت ۸۰ دانشگاه کشور در دهمین جشنواره ملی «رویش»

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه شیراز با اشاره به میزبانی این دانشگاه در دهمین جشنواره ملی «رویش» گفت: 3 هزار و 500 اثر از 80 دانشگاه شیراز به این جشنواره ارسال شده است.

علی حفیظی، معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، علی حفیظی، معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه شیراز، شب گذشته، 23 آبان در آیین افتتاحیه دهمین جشنواره ملی «رویش» که به میزبانی این دانشگاه برگزار شد، گفت: سه هزار و 500 اثر از ۸۰ دانشگاه کشور به دهمین جشنواره ملی رویش ارسال شده است و میزبانی دانشگاه شیراز به عنوان دارالعلم از دهمین جشنواره ملی «رویش» مایه مباهات است.

وی با اشاره به اینکه رویش جشنواره‌ای است که در طول یک سال، مرحله دانشگاهی خود را طی می‌کند، افزود: در مرحله ملی این جشنواره فرصت هم‌اندیشی و انتقال تجارب کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشگاه‌ها فراهم می‌آید و از امروز تا چهارشنبه، جلسات و کارگاه‌های هم‌اندیشی برای دانشجویان و کارشناسان فرهنگی برگزار می‌شود.

حفیظی با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها مغز متفکر به ویژه در حوزه فرهنگی جامعه هستند، اظهار کرد: قلب تپنده دانشگاه، نهادهای خودجوش دانشجویی هستند و نمونه آن کانون‌های  فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشگاه‌ها هستند که به هر سلیقه‌ای در حوزه هنر، مذهب، فرهنگ، موسیقی و قرآن فرصت تجلی می‌دهند.

وی کانون‌های  فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشگاه‌ها را فرصت تربیت نیروی انسانی متعهد وطن دوست در دانشگاه دانست و بیان کرد: دانشجویان در این کانون‌ها کار گروهی را یاد می‌گیرند و جشنواره رویش موجب ایجاد فرصت بررسی فعالیت‌های کانونی می‌شود و برای آینده راهگشاست.

حفیظی با اشاره به تنوع حوزه‌های مختلف در کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشگاه‌ها گفت: 7 هزار کانون کانون‌های  فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی در دانشگاه‌های کشور داریم و امیدواریم جشنواره رویش به جشنواره‌های مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان افزوده شود.

انتهای پیام
captcha