راه‌اندازی ارائه خدمات دیجیتال کتاب در حوزه‌های علمیه سراسر کشور
کد خبر: 4099801
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

راه‌اندازی ارائه خدمات دیجیتال کتاب در حوزه‌های علمیه سراسر کشور

رئیس اداره توسعه و تامین منابع مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه کتابخانه‌ها و کتابداران جریان‌سازان اصلی فرهنگ هستند، گفت: تلاش می‌شود با ارائه خدمات بهتر کتابخانه در مجموعه حوزوی به تسهیل‌گری این امر پرداخته تا طلاب علوم دینی بتوانند از کتاب‌های موجود استفاده کنند، لذا سامانه‌ای به‌نام ارائه خدمات دیجیتال در حوزه‌های علمیه راه‌اندازی شده است.

علی حسنوند رئبس اداره توسعه و تامین منابع مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشوربه گزارش ایکنا از گلستان، علی حسنوند، رئیس اداره توسعه و تأمین منابع مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور در نشست با معاونین پژوهش و کتابداران حوزه‌های علمیه خواهران گلستان که امروز، 24 آبان در سالن اجتماعات حضرت فاطمه زهرا(س) مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه گلستان برگزار شد، گفت: این جلسه به همت معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه گلستان در راستای بررسی چالش‌های پیش‌روی کتاب و کتابداری در حوزه‌های علمیه گلستان برگزار شد.

رئیس اداره توسعه و تأمین منابع مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران گلستان در ارائه خدمات کتابداری بسیار فعال و کوشا هستند، تصریح کرد: یک کتابدار وظیفه سنگینی را به دوش داشته و جایگاه کتابدار جایگاه والایی است ارائه خدمات یک کتابدار همانند پزشک است یک پزشک با تجویز دارو ضامن سلامتی جسم بوده و یک کتابدار تضمین کننده سلامتی روح انسان است.

حسنوند تصریح کرد: نیاز طلاب دینی به کتاب در سراسر کشور یک نیاز اساسی بوده و یک کتابدار برای ارائه خدمات بهتر و مطابق با نیاز روز جامعه باید تجربه خود را افزایش دهد، لذا تلاش ما بر این است با ارائه دوره‌های آموزشی و توانمندسازی کتابداران حوزوی بهره‌برداری از کتاب را در سطح حوزه‌های علمیه افزایش دهیم.  

رئیس اداره توسعه و تأمین منابع مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه کتابخانه‌ها و کتابداران جریان‌سازان اصلی فرهنگ هستند، تصریح کرد: تلاش ما بر این است که با ارائه خدمات بهتر کتابخانه در مجموعه حوزوی به تسهیل‌گری این امر پرداخته تا طلاب علوم دینی بتوانند از کتاب‌های موجود استفاده کنند، لذا با همکاری معاونین پژوهش حوزه‌های علمیه و کتابداران سامانه‌ای به نام ارائه خدمات دیجیتال در حوزه‌های علمیه راه‌اندازی شده است.

حسنوند به ارائه خدمات کتاب در سامانه دیجیتال در حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: کتابداران حوزه‌های علمیه می‌توانند کتابی که مورد استفاده طلاب بوده و در لیست کتاب‌های حوزه علمیه خود نیست را از طریق این سامانه در شهرستان دیگر درخواست دهند تا مورد استفاده قرار بگیرد.

وی به اقدامات بزرگی که در سال‌های اخیر در حوزه فرهنگ و به خصوص کتاب و کتابخوانی انجام شده، اشاره کرد و گفت: شاید یکی از مشکلات اساسی امروز جامعه ما این است که نمی‌دانیم در چه مسیری، با چه موانعی، چه کارهای بزرگی را انجام می‌دهیم. لذا اقداماتی که امروز از میزان ساخت کتابخانه‌ها، چاپ کتاب‌ها و کارهای بزرگی که در کشور در حال انجام است واقعا افتخارآفرین بوده است.

در پایان این مراسم با حضور رئیس اداره توسعه و تأمین منابع مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور و معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران گلستان از کتاب، «گلستان کتاب» تألیف معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران گلستان رونمایی شد.  

انتهای پیام
captcha