ضرورت ایجاد بستر لازم برای جهش تولید دانش بنیان
کد خبر: 4099838
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳

ضرورت ایجاد بستر لازم برای جهش تولید دانش بنیان

مدیر توسعه فناوری و سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ضرورت فراهم شدن زمینه‌های لازم برای حمایت از جهش تولید دانش بنیان خبر داد.

دکتر حمیدرضا بنفشه، مدیر توسعه فناوری و سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکیبه گزارش ایکنا، دکتر حمیدرضا بنفشه، مدیر توسعه فناوری و سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 24 آبان ماه، در رویداد ملی سرمایه گذاری و فناوری سلامت که در محل کمپ پتروشیمی برگزار شد، اظهار کرد: یک روند تکاملی در دانشگاه‌ها در حال طی شدن است، به طوری که در حال حاضر از دانشگاه‌های نسل اول به سوی دانشگاه‌های نسل چهارم در حال گذار هستیم.

وی گفت: در واقع دانشگاه‌های نسل اول بر روی کیفیت آموزش، دانشگاه‌های نسل دوم بر روی مسائل پژوهشی و تحقیقات و دانشگاه‌های نسل سوم بر روی ثروت آفرینی تأکید داشته‌اند.

بنفشه افزود: دانشگاه‌های نسل چهارم نیز بر روی این موضوع تأکید دارند که مسائل به دست آمده را تبدیل به ارزش و یا همان محصول کنند.

وی ادامه داد: در حوزه تحققیات و فناوری باید دید توزیع جغرافیایی داشته باشیم و از پتانسیل‌های کل کشور حمایت شود تا نقش آفرینی کنند.

مدیر توسعه فناوری و سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: قانون‌گذار کمک کرده و از خرداد ماه امسال قانون جهش تولید دانش بنیان ابلاغ شد که این قانون شامل ۲۰ ماده بوده و یکی از مواد آن اعتبار مالیاتی است.

وی توضیح داد: در حققیت قانون‌گذار این امکان را فراهم کرده که اگر یک شرکتی حتی فارغ از فعالیت خود در حوزه تحقیق و توسعه بر روی یک محصول سرمایه‌گذاری کند، کل مبلغ سرمایه‌گذاری شده به عنوان اعتبار مالیاتی به آن شرکت تعلق گیرد و پرداخت آن به دولت کسر می‌شود و آن شرکت می‌تواند از این ماده قانونی تا ۵ سال استفاده کند.

بنفشه تأکید کرد: اگر شرکت‌ها از این پتانسیل استفاده کنند می‌توانند بحث مشارکت اجتماعی خود را نیز پوشش دهند.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بخش خصوصی که در این راستا گام بردارد به طور ویژه حمایت می‌کند.

وی بیان کرد: حتی اگر طرحی در این رویداد ملی مورد استقبال سرمایه گذاران قرار نگرفت اما قابل سرمایه گذاری بود، به کمیته تخصصی ارسال و مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت تأیید از آن حمایت خواهد شد.

انتهای پیام
captcha