اساتید و داوران ممتاز مسابقات سراسری فراجا را داوری می‌کنند
کد خبر: 4100168
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶

اساتید و داوران ممتاز مسابقات سراسری فراجا را داوری می‌کنند

رئیس هیات داوران مسابقات سراسری قرآن فراجا با اشاره به بهره‌مندی از داوران ممتاز در این دوره از مسابقات، گفت: «عباس امام‌جمعه، کریم دولتی، محمدحسین سعیدیان و صالح اطهری‌فرد» داوری بخش قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و اذان، «امیر آقایی و محمود لطفی‌نیا» داوری بخش حفظ، «مهدی‌ قره‌شیخلو» داوری حوزه تجوید، «مجید وفاپور» داوری بخش صوت و «کیومرث حبیب‌زاده» داوری بخش وقف و ابتدا بیست‌و هفتمین دوره مسابقات سراسری فراجا را عهده‌دار هستند.

محمد بادپا، مسئول کمیته فنی و رئیس هیات داوران مسابقات قرآن فراجا

محمد بادپا، مسئول کمیته فنی و رئیس هیات داوران بیست‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن فراجا در حاشیه برگزاری مسابقات در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، اظهار کرد: این دوره با حضور حدود 300 نفر از قاریانف حافظان در 10 رشته در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه مسابقات بخش مفاهیم به صورت کتبی برگزار شده، افزود: رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و اذان در حال برگزاری است و رشته‌های حفظ که شامل 5، 10، 15 جزء و کل است به رقابت پرداختند. یکی از ویژگی‌های این دوره از مسابقات این است که قطعات قرائت تحقیق با نگاه آموزشی از شب قبل از برگزاری مسابقات در اختیار متسابقین قرار گرفت تا هم از استرس آنها کاسته شود و هم بتوانند با کیفیت بهتر برای تلاوت برنامه‌ریزی کنند.

مسئول کمیته فنی و ناظر هیات داوران گفت: در رشته قرائت ترتیل هم در زمان مسابقه براساس قرعه تلاوت‌ می‌کنند، در رشته حفظ هم این دوره حفاظ با آمادگی مطلوبی حضور داشتند که سطح تلاوت‌ها با توجه به شرایط کرونایی که صدماتی به همه بخش‌ها وارد کرد، با تدابیری که مسئول دارالقرآن فراجا اتخاذ کرده حفاظ بروزرسانی شدند و با آمادگی کامل در مسابقات حضور یافته بودند و به همین دلیل این دوره شاهد رشد کمی و کیفی مسابقات هستیم و پیش‌بینی می‌شود در مسابقات سراسری نیروهای مسلح حرفی برای گفتن داشته باشند.

بادپا در خصوص اعضای هیات داوران این دوره از مسابقات، بیان کرد: هیات داوران این دوره از مسابقات اساتید کشوری و بین‌المللی ممتاز هستند و دارای مجوز داوری که به تصویب مرکز امور قرآنی اوقاف رسیده، می‌باشند، سعی کردیم از بهترین اساتید و داوران در بیست‌وهفتمین دوره مسابقات قرآنی فراجا بهره‌مند شویم.

وی افزود: «عباس امام‌جمعه، کریم دولتی، محمدحسین سعیدیان و صالح اطهری‌فرد» داوران بخش قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و اذان هستند. همچنین در بخش حفظ از وجود داوران ممتاز «امیر آقایی و محمود لطفی‌نیا» بهره‌مند شدیم و «مهدی‌ قره‌شیخلو» که از اساتید حوزه تجوید است، «مجید وفاپور» داوری بخش صوت و «کیومرث حبیب‌زاده» داوری بخش وقف و ابتدا بیست‌و هفتمین دوره مسابقات سراسری فراجا را عهده‌دار شدند.

وی با بیان اینکه ارتباط با قرآن کارکنان فراجا را بیمه می‌کند، ادامه داد: مقدمه این بیمه شدن ارتباط کلامی با قرآن، توجه به مفاهیم و عمل به معارف قرآن بوده که در دستورکار فراجاست زیرا در مسیر خدمت به مردم، ارتباط با قرآن راهنما و هدایتگر است و قرآن اثر وضعی بر زندگی فردی و اجتماعی می‌گذارد، با برنامه‌ریزی‌هایی که در حوزه آموزش و انس با قرآن فراجا صورت گرفته قطعا در آینده شاهد ارتقای کمی و کیفی برگزاری آموزش‌ها و مسابقات قرآنی خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha