همایش بصیرتی جهاد تبیین روحانیون در بوشهر برگزار شد + عکس
کد خبر: 4100774
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶

همایش بصیرتی جهاد تبیین روحانیون در بوشهر برگزار شد + عکس

نخستین همایش بصیرتی جهاد تبیین از سوی مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت و دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، امروز در محل مجتمع فرهنگی و آموزشی دریا فراجا برگزار شد.

همایش بصیرتی جهادتبیینبه گزارش ایکنا از بوشهر، نخستین همایش بصیرتی جهادتبیین با حضور طلاب و روحانیون شهرستان‌های بوشهر، امروز ۲۸ آبان‌ماه، در مجتمع فرهنگی و آموزشی دریا فراجا، واقع در بلوار خلیج‌فارس با تلاوت حجت‌الاسلام صادق جمالی برگزار شد. 

احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر، به تبیین نقش ارزشمند جامعه روحانیت و علمای عظام و مبارزین ولایی و انقلابی در طول تاریخ پر گوهر جمهوری اسلامی ایران پرداخت و اظهار کرد: انقلاب اسلامی در ۴۳ سال گذشته دارای تجربه‌ها و دستاوردهای ارزشمند برای اقدام مؤثر و خدمت‌رسانی به مردم جامعه در راستای تحقق گام دوم انقلاب و خنثی‌کردن جنگ‌های هویتی و ترکیبی است. 

نماینده عالی دولت در استان بوشهر در ادامه با تأکید بر اینکه ما باید مراقب نفوذ‌های ساختارشکن امنیتی قبل از ورود به دستگاه‌های اجرایی باشیم، افزود: پویایی کسب و کارها و افزونی کار فرهنگی بنیادین یکی از راه‌های خنثی‌سازی با تهاجمات ضدفرهنگی دشمنان است. 

محمدی‌زاده با اشاره به اینکه مجاهدت و اقتدار پایدار در گرو توسعه فرهنگ ولایتمداری است، گفت: انقلاب اسلامی تعیین کننده امنیت منطقه خلیج‌فارس است و این نقش تعیین کننده از اراده‌های جمهوری اسلامی ایران است. 

امام جمعه بوشهر با بیان این مطلب که استقامت و بصيرت پشتوانه اصلی اقتدار یک نظامی اسلامی و دینی است، اظهارکرد: دشمنان در حوزه نظری، مهندسی و مدیریتی به‌دنبال تشدید کردن فضای تهاجمات استعماری و هویتی است. بصیرت، ولایتمداری و مجاهدت و در صحنه بودن سه عنصر در اقتدار نظام اسلامی و دینی است. 

آیت‌الله صفایی‌بوشهری بیان کرد: روحانیون بوشهری به‌عنوان پرچمداران و ستارگان عَلَمِ جهاد تبیین در بوشهر به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی به اهتزاز درآمده است، همچنانی که بخش عظیمی از آینده نظم نوین جهانی به‌دست ایران اسلامی رقم خواهد خورد. 

ویژگی‌های جهاد تبیین در مقابله با دشمنان 

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلین سیدرضا تقوی، مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیون، در این همایش بصیرتی، با بیان این مطلب که هر انتخابی نمایانگر تفکر و شخصیت اقشار جامعه است، گفت: طلاب و روحانیون استان بوشهر در واقع به‌عنوان لشکر دین، دیانت، فکر و فرهنگ هستند. 

مشاور رئیس قوه مجریه در امور روحانیون در ادامه با اشاره به اینکه جهاد یکی از احکام دینی و فرائض اسلامی است، تصریح کرد: جهاد تبیین در تمامی عرصه‌ها باید به شکلی جریان‌سازی شود که موجب خنثی‌سازی توطئه‌ها و تهاجمات دشمنان باشد. 

حجت‌الاسلام تقوی اظهار کرد: جهاد تبیین تکمیل‌ کننده جهاد شمشیر در میادین حق و اسلام‌خواهی است. لذا ارزش جهاد فرهنگی آن‌قدر ارزشمند است که امام صادق(ع) می‌فرماید: خداوند پیامبر اسلام(ص) را با خیرخواهی برای اُمت به مردم معرفی و تبیین کرده است. 

مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیون با بیان اینکه روحانیت مُبین اسلام و نظام دینی است، افزود: روحانیت پیرو اسلام ناب محمدی(ص) و به‌عنوان خادم مردم با روحیه ولایتمداری در صحنه است.  

وی رسانه‌ها و حوزه‌های علمیه را به‌عنوان قرارگاه مرکزی فکر و فرهنگ دینی در خط مقدم جهاد تبیین دانست و تأکید کرد: داشتن برنامه‌ و برنامه‌ریزی راهبردی در جهاد تبیین یک فرآیند مهم است. 

حجت‌الاسلام تقوی نظام اسلامی ایران را در گام اول انقلاب را موفق ارزیابی کرد و گفت:  نظام اسلامی ایران در گام دوم انقلاب بر سر اصل اهداف آرمانی و راهبردی خود ایستاده است و امروزه ایران اسلامی به یک قدرت و اقتداری رسیده است که آمریکا را در پای میز مذاکره مشارکت نمی‌دهد. بردگی گرفتن مردم یکی از اهداف حکومت‌های استعماری بوده و کشف حجاب و حرمت‌شکنی به نمادهای دینی یکی از شیوه‌های اغتشاشگران است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha