جای خالی ابزار تشویقی در فعالیت‌های قرآنی محسوس است
کد خبر: 4100866
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۱
عوامل جذب نسل جدید به قرآن / ۳۲

جای خالی ابزار تشویقی در فعالیت‌های قرآنی محسوس است

دستیار استاندار فارس در امور قرآنی با بیان اینکه در کنار آموزش قرآن به جوانان و نوجوانان یکی از مسائل مورد انتظار و تأکید، ابزار تشویقی است، گفت: متأسفانه جای خالی ابزار تشویقی مثل هدایا، فضای نشاط‌آور و عواملی که ایجاد انگیزه می‌کند خالی است.

عطاءالله امیدواری، دستیار استاندار فارس در امور قرآنیعطاءالله امیدواری، دستیار استاندار فارس در امور قرآنی، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به راهکارها و عوامل جذب نسل جدید به فعالیت‌های قرآنی گفت: با توجه به مسائل اخیر در کشور و رویکرد برخی از فعالان حوزه فرهنگ، قطعاً متصدیان فعالیت‌های فرهنگی و کسانی ‌که بودجه‌های فرهنگی را در دست دارند باید متوجه شوند که اگر در زمینه سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های قرآنی و جذب جوانان و نوجوانان قدم برندارند، شاهد اغتشاشات و آشوب‌ها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در کنار آموزش قرآن به جوانان و نوجوانان یکی از مسائل مورد انتظار و تأکید، ابزار تشویقی است، اظهار کرد: این ابزار تشویقی شامل هدایا، ایجاد فضای نشاط‌آور و عواملی که ایجاد انگیزه می‌کند، می‌تواند باشد که متأسفانه جای آن خالی است و این حمایت و پشتوانه حداقل در مجموعه استان فارس وجود ندارد و این تکلیفی است برای دستگاه‌هایی که متصدی فعالیت‌های قرآنی هستند که باید مقداری بیشتر در این زمینه ملاحظه داشته باشند.

دستیار استاندار فارس در امور قرآنی ادامه داد: این ابزار تشویقی از اردوهای قرآنی تا نهادهایی که وظیفه حمایت از فعالیت‌های قرآنی را دارند، می‌تواند به عنوان اسپانسر برگزاری محافل، کرسی‌ها و سفره‌های علمی قرآنی باشد.

وی در پاسخ به اینکه راهکارهای تربیت و جذب نسل جدید به فعالیت‌های قرآنی در استانداری به چه صورت است، یادآور شد: در مجموعه فعالیت‌های قرآنی استانداری یک برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کردیم که بر حسب جلسات کارشناسی با حضور برخی از اساتید و نگاه ویژه استاندار، گام اول را با آموزش قرآن در دستگاه‌های دولتی شروع کردیم.

امیدواری اضافه کرد: گام دومی که در حال ترسیم آن هستیم پرداختن به مباحث آموزشی سایر مراتب قرآنی است که در وهله دوم بعد از فرایند آموزشی روخوانی و روان‌خوانی که به عنوان اولین طرح جامع و یکسان‌سازی شده در دستگاه‌های دولتی است، بحث تفسیر و تدبر در قرآن را خواهیم داشت و در مرحله بعد نیز جلسات تخصصی با حوزه گفتمان‌سازی با رویکرد قرآنی در سطح کلیه دستگاه‌ها شامل مراکز دولتی استان، دانشگاه‌ها، بانک‌ها و... انجام می‌شود.

این قاری برجسته استان فارس تصریح کرد: در کنار آن، مباحث دیگری از جمله مسابقات «مدهامتان» و نشست فصلی مدیران عامل اتحادیه مؤسسات استانی را به صورت مقطعی و پروژه‌ای دنبال می‌کنیم. همچنین چندین برنامه را مدنظر داریم، از جمله جشنواره «مؤذن» که ویژه مؤذنان مساجد است و در سطح استان با همکاری اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را برگزار می‌کنیم.

دستیار استاندار فارس در امور قرآنی در پایان گفت: با توجه به اینکه دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت در استان فارس هستم در این طرح نیز به آموزش‌های قرآنی به جوانان، نوجوانان و شکوفه‌های قرآنی ادامه می‌دهیم.

زهرا عسکری

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha