رونمایی از شرح صوتی حکمت‌های نهج‌البلاغه در یزد
کد خبر: 4100912
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷

رونمایی از شرح صوتی حکمت‌های نهج‌البلاغه در یزد

مدیرمسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «مبشران غدیر» از رونمایی شرح صوتی حکمت‌های نهج‌البلاغه به منظور رفع غربت و اشاعه نهج‌‌البلاغه با بهره‌مندی از روش‌های نوین خبر داد.

شرح صوتی حکمت‌های نهج‌البلاغهفاطمه مجنون مهریزی، مدیرمسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «مبشران غدیر» در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به رونمایی از شرح صوتی حکمت‌های نهج‌البلاغه با حضور امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و جمعی از مسئولان استانی گفت: شهید مطهری فرمودند: «عجیب است نهج‌البلاغه در دیار خودش و در میان شیعیان علی(ع) غریب و تنهاست همچنان که خود علی غریب و تنهاست».

وی با اشاره به اینکه بارها و بارها از بیانات رهبر انقلاب شنیدیم که فرمودند: «نهج‌البلاغه دارای همه چیزهایی است که برای یک انسان، مسلمان و یک جامعه اسلامی لازم است» گفت: در نهج‌البلاغه موضوعات مختلفی از جمله آداب معاشرت، توحید، قرآن، نماز، اقتصاد، امر به معروف و نهی از منکر، حکومت‌داری و ... وجود دارد که برای زندگی مسلمانان و همه مردم دنیا نیاز است و این موضوعات می‌تواند برای بهتر شدن زندگی دنیا و آخرت مورد استفاده قرار گیرد.

مجنون افزود: در این راستا مؤسسه مبشران غدیر تصمیم گرفت برای رفع غربت نهج‌البلاغه و قدم کوچکی که می‌تواند در این راه مؤثر باشد، به تولید محتوای روان و نو برای دوست‌داران کلام مولا علی(ع) پرداخت لذا از استاد محمدرضا شایق، مفسر نهج‌البلاغه دعوت به عمل آمد تا این کتاب را با کلامی ساده، بیانی شیوا و روان و استفاده از مضامین آیات و روایات برای عموم مردم شرح دهند.

مدیر مؤسسه مبشران غدیر یزد ادامه داد: بنابراین چهار سال و نیم طول کشید تا توانستیم حکمت‌های نهج‌البلاغه که شامل 480 حکمت می‌شود، در جلساتی که به همین منظور برگزار می‌شد، ضبط کنیم.

وی اضافه کرد: این جلسات در ابتدا با حضور اقشار مختلف به صورت حضوری برگزار می‌شد که با شیوع کرونا، در فضای مجازی و به صورت آنلاین دنبال شد و همزمان صوت‌های استاد ضبط و بعد از تدوین با تهیه فلش و ملحقات لازم، این بسته فرهنگی آماده عرضه شد.

مجنون از مزایای این فلش به استفاده آسان و راحت آن اشاره کرد و گفت: این فلش می‌تواند در مکان‌های مختلف و سیستم‌های الکترونیکی به راحتی مورد استفاده باشد ضمن اینکه قابلیت حمل آن به راحتی و سبک است و از جعبه شکیلی برخوردار است و می‌تواند به عنوان هدیه فرهنگی در نظر گرفته شود.

مدیر مؤسسه مبشران غدیر بیان کرد: علاقه‌مندان به دریافت این بسته فرهنگی و پرمحتوا می‌توانند از طریق کانال مؤسسه در ایتا به آدرس @mobasheran_ir یا تماس با شماره 09923862118 نسبت به تهیه این فلش اقدام کنند.

وی تصریح کرد: همچنین برای اشاعه این محصول و استفاده عموم مؤسسه مبشران غدیر مسابقه‌ای در 6 مرحله بر روی این فلش قرار داده شده و مخاطبان علاوه بر استماع این صوت‌ها و استفاده از بیان ارزشمند استاد شایق، در این مسابقات شرکت و از جوایز ارزنده آن بهره‌مند می‌شوند.

مجنون بیان کرد: پیشنهاد می‌شود مؤسسات و مجموعه‌های اداری و فرهنگی برای اعضا و کارکنان خود می‌توانند به راحتی این محصول را تهیه و به عنوان هدیه فرهنگی در اختیار اعضا قرار دهند. 

یادآور می‌شود استاد محمدرضا شایق، عضو هیئت علمی دانشگاه یزد و دارای تحصیلات حوزوی خارج فقه و اصول و تحصیلات دانشگاهی کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث از دانشگاه تربیت مدرس و دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی از واحد خبرگان وزارت علوم است. وی تدریس علوم قرآن، فقه و اصول، تفسیر قرآن کریم و نهج‌البلاغه در مراکز حوزوی و دانشگاهی یزد از سال ۱۳۷۱ و طراحی و تدریس در دوره‌های متعدد تفسیر موضوعی و ترتیبی قرآن کریم با همکاری مؤسسه‌های قرآنی و فرهنگی و همچنین تدریس خوشنویسی و تذهیب در دانشگاه را در کارنامه خود دارد.

آثار خوشنویسی با خط‌های ثلث، نستعلیق، نسخ فارسی و عربی، دیوانی و رقعه؛ همچنین انواع نقاشی و تذهیب، کتابت قرآن کریم از حفظ در فستیوال تمدن بزرگ اسلامی در مالزی (سال ۱۳۷۳) در ابعاد ۱۷×۵۵×۸۰ سانتی متر از سوابق هنری استاد شایق است. این استاد قرآنی از آزادگان جنگ تحمیلی هستند که 8 سال در بند اسارت بودند و در این مدت از محضر آیت‌الله ابوترابی کسب فیض کرده و موفق به حفظ کل قرآن کریم و کسب معارف بیشماری شدند.

انتهای پیام
captcha