بیش از یک هزار واحد مسکونی در تبریز احداث می‌شود
کد خبر: 4101006
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸

بیش از یک هزار واحد مسکونی در تبریز احداث می‌شود

شهردار تبریز گفت: قرارداد ساخت هفت هزار واحد مسکونی با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا منعقد شده است که در فاز نخست یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شهرک جوانان برای ساماندهی حاشیه نشینی احداث می‌شود.

یعقوب هوشیار، شهردار تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان شرقی، به نقل از روابط عمومی شهرداری، یعقوب هوشیار، شهردار تبریز، امروز، 29 آبان‌ماه، در جلسه شورای اسلامی شهر، گفت: قرارداد ساخت هفت هزار واحد مسکونی با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا منعقد شده است و در فاز نخست یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شهرک جوانان برای ساماندهی حاشیه نشینی احداث می‌شود.

وی اظهار کرد: یک هزارو ۵۰۰ واحد مسکونی بر اساس سهم‌ ۱۰ هکتاری شهرداری از زمین‌های شهرک جوانان گرفته شده و قرارداد ساخت این واحدها با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا منعقد شده است. به استانداری درخواست داده‌ایم تمام زمین‌های شهرک جوانان در اختیار شهرداری قرار گیرد.

هوشیار از پیش بینی تخصیص یک هزار میلیارد ریال جهت اجرای این پروژه در بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت: مطالعات نهایی پروژه ساخت مسکن مذکور و تجهیز کارگاه تا پایان امسال انجام خواهد شد و امیدواریم از فروردین سال آینده عملیات احداث آن آغاز شود.

به گفته شهردار تبریز، فاز اول این پروژه یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی بوده و تاکید ما تکمیل آن در یکسال است و تلاش خواهیم کرد ۵۰۰ واحد نیز توسط شهرداری احداث شود. تلاش می‌کنیم در چهار سال ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در تبریز انجام شود.

وی با تاکید بر لزوم زمینه‌سازی برای حضور سرمایه‌گذاران در تبریز، اظهار کرد: برای یک سال می‌خواهیم ۲۰ هزار میلیارد در این شهر سرمایه‌گذاری شود. سیاست مدیریت شهری جذب ۱۰۰ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری است.

شهردار تبریز افزود: نتیجه این سرمایه‌گذاری ایجاد اشتغال برای جوانان است و برای مثال در یکی از این سرمایه‌گذاری ها، ۷ هزار شغل ایجاد خواهد شد و این برای من از هر چیزی مهم است.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت احیای بافت فرسوده، گفت: اعمال تخفیف مبنای محاسبه عوارض سرقفلی خدماتی و تجاری در بافت فرسوده موجب تسهیل در اجرای پروژه‌های نوسازی در این بافت می‌شود.

هوشیار در خصوص لایحه شهرداری تبریز مبنی بر کاهش مبنای محاسبه عوارض سرقفلی خدماتی و تجاری از ۳۵ درصد به ۲۲ درصد در فاز B از بافت فرسوده بلوک خیام، اظهار کرد: سرمایه‌گذار پروژه بلوک خیام در بافت فرسوده به دلیل اینکه توجیه اقتصادی این پروژه ضعیف بود، درخواست کاهش مبنای محاسبه عوارض سرقفلی خدماتی و تجاری از ۳۵ درصد به ۲۲ درصد داده است و با توجه به اینکه این پروژه در بافت فرسوده اتفاق می‌افتد، تلاش می‌کنیم منابعی را از ستاد اجرای فرمان امام (ره) را به تبریز بیاوریم.

وی ادامه داد: این پروژه در روبروی باغ گلستان واقع شده و با توجه به اینکه این پروژه از سال ۹۴ راکد مانده بود، تلاش کرده‌ایم که سرمایه‌گذار را پای کار آورده و به مرحله پروانه برسانیم.

شهردار تبریز تصریح کرد: قصد شهرداری احیای بافت فرسوده است و در این راستا باید سیاست و قصد خود را به طور مشخص اعلام کنیم تا حرف و تصمیم ما برای سرمایه‌گذار عوض نشود.ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، نگاه درآمدی ندارد اما با الزاماتی که تعیین شده، اجرای این پروژه توجیه پذیر نیست.

هوشیار گفت: برای اجرای این پروژه درخواست کاهش مبنای محاسبه عوارض سرقفلی خدماتی و تجاری از ۳۵ درصد به ۲۲ درصد شده که این موضوع در کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بحث شده و با کاهش ۱۰ درصدی آن موافقت شده است. اگر شهرداری این درصد کاهش عوارض را محقق کند، بافت فرسوده در آن منطقه شهر تبدیل به بافت کارآمد می‌شود که نوعی سرمایه‌گذاری است.

انتهای پیام
captcha