ثبت‌نام ۷۳ یزدی در رویداد استارتاپ سرآمدان شاهد و ایثارگر
کد خبر: 4101178
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰

ثبت‌نام ۷۳ یزدی در رویداد استارتاپ سرآمدان شاهد و ایثارگر

مسئول واحد نخبگان بنیاد شهید استان یزد از ثبت‌نام 73 نفر در اولین رویداد استانی استارتاپ سرآمدان شاهد و ایثارگر خبر داد و گفت: چهار طرح به مرحله کشوری معرفی می‌شوند.

فاطمه باغشاهی، مسئول واحد نخبگان بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزدفاطمه باغشاهی، مسئول واحد نخبگان بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد،‌گفت: شناسایی نخبگان در 14 شاخصه انجام می‌شود و در اوایل ایجاد این واحد برنامه‌های آموزشی، اردویی یا حمایت از دستاوردها صورت می‌گرفت و در قالب همایش‌های سالانه، و یا همایش دوسالانه پژوهش‌ها و نخبگان برتر ارزشیابی و مورد تجلیل قرار می‌گرفتند.

وی ادامه داد: در دو سال اخیر رویکرد تحولی در واحد نخبگان ایجاد شده و برنامه‌های فناورانه که مرتبط با واحد رشد یا خلاقیت باشد و همچنین استارتاپ‌ها، مراکز نوآوری و خانه خلاق مورد توجه قرار گرفته و استارتاپ‌ها در سطح کشور پیگیری می‌شود.

باغشاهی با اشاره به کسب رتبه اول استان یزد در رویداد استارتاپ‌های سال گذشته در سطح منطقه گفت: سال گذشته از هشت نفری که برگزیده منطقه شدند، 6 نفر از استان یزد بودند و در نهایت چهار نفر به مرحله کشوری این رویداد راه یافتند که از استان یزد بودند و خوشبختانه در چهار سطح فناوری که مورد سنجش قرار می‌گرفت چهار نفر از یزد رتبه کسب کردند که یزد توانست رتبه اول در سطح ایده، رتبه اول در سطح محصول، رتبه دوم و سوم در سطح دو و سه را کسب کند.

مسئول واحد نخبگان بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد با اشاره به برگزاری اولین رویداد استانی و سومین رویداد کشوری استارتاپ‌های شاهد و ایثارگر گفت: امسال نیز استقبال خوبی از این رویداد که برای اولین سال به صورت استانی برگزار می‌شود، شده است به نحوی که 73 نفر در این رویداد ثبت‌نام کردند.

وی ادامه داد: استارتاپ امسال در چهار سطح داوری توسط هیئت‌های علمی دانشگاه انجام می‌شود و از 73 نفر، 8 طرح به عنوان طرح استانی برگزیده می‌شود و 4 طرح به رقابت کشوری معرفی خواهد شد.

باغشاهی با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی و تجلیل از برگزیدگان این رویداد گفت: این مراسم قرار است با حضور مسئولان کشوری و اوایل آذرماه برگزار شود و برترین‌ها به مرحله کشوری اعزام خواهند شد.

وی یادآور شد: این رویداد در 6 محور اجرایی و هرتیمی که یک نفر از اعضای آن از خانواده شهدا و ایثارگر باشند، مورد قبول واقع می‌شد، به نحوی که شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها و پارک علم و فناری با ایثارگران و خانواده شهدا در قالب تیمی محصولات خوبی را ارائه دادند.

مسئول واحد نخبگان بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد از راه‌اندزای خانه خلاق همزمان با اختتامیه این رویداد در استان خبر داد.

انتهای پیام
captcha