روایت تصویری خانواده شهدای استان یزد رونمایی شد
کد خبر: 4101459
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲

روایت تصویری خانواده شهدای استان یزد رونمایی شد

کتاب دو جلدی روایت تصویری خانواده شهدای استان یزد با عنوان «چشم و چراغ» با حضور مهران فاطمی، استاندار یزد در منزل شهید علی‌اکبر سلطانی رونمایی شد.

رونمایی از کتاب روایت تصویری خانواده شهدای استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، کتاب دو جلدی روایت تصویری خانواده شهدای استان یزد با عنوان «چشم و چراغ»، شب گذشته، 30 آبان با حضور مهران فاطمی استاندار یزد، حجت‌الاسلام محمود دهقان‌نیری امام جمعه شاهدیه، سیدعلی میرنژاد شهردار شاهدیه و دیگر مسئولان در منزل شهید علی‌اکبر سلطانی رونمایی شد.

احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این آیین اظهار کرد: این مراسم به مناسبت هفته بسیج برگزار و دو جلد کتاب چشم و چراغ که روایتی تصویری از 84 پدر و مادر شهید است، رونمایی می‌شود.

عابدی افزود: گردآوری و تهیه عکس خانواده شهدا به همت محسن خیرخواه، عکاس هنرمند یزدی و از سال 93 تاکنون در حال انجام است و امید است بتوانیم نقش کوچکی در معرفی فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و اسلامی و همچنین هنرمندان و فعالان این عرصه یکی از برنامه‌هایی است که در سال جاری انجام خواهد شد و آمادگی داریم در این راستا از هر نوع فعالیتی حمایت مادی و معنوی  داشته باشیم، خوشبختانه با حمایت استاندار یزد فعالیت‌های بسیار خوبی در حوزه فرهنگ و هنر استان در حال انجام است.

در مسیر شهدا با قدرت گام برداریم

حجت‌الاسلام محمود دهقان نیری، امام جمعه شهر شاهدیه نیز در این مراسم گفت: فعالیت در حوزه شهادت و شهدای دفاع مقدس همچون تابلویی است تا در مسیر بیراهه حرکت نکنیم و دشمنان همواره می‌خواهند این تابلو را از ما بگیرند.

وی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در مسیر شهدا با قدرت گام برداریم و هر نوع اقدامی در این راستا مصداق عمل صالح است.

محسن خیرخواه، عکاس یزدی نیز در این مراسم گفت: خوشحال هستم که افتخار عکاسی والدین شهدا را دارم و هرچند این اقدام هماهنگی بسیار زیادی را می‌طلبید و با توجه به طولانی شدن این روند، تعدادی از والدین گرامی شهدا فوت شدند اما خوشبختانه تعداد زیادی از این بزرگواران در روایتی تصویر و در کتاب چشم و چراغ به تصویر کشیده شدند و ان‌شاءالله این کتاب به عنوان یادگار برای آیندگان مورد استفاده باشد.

سیدعلی میرنژاد، شهردار شاهدیه نیز در این مراسم اظهار کرد: این شهر 54 شهید تقدیم انقلاب کرده است که 16 شهید از محله گردفرامرز هستند، مردم با ایمان شهر شاهدیه همواره پشتیبان نظام و انقلاب بوده و هستند و هر گونه فعالیتی که در راستای حمایت از ایثارگری‌ها و همچنین معرفی آن بویژه برای نسل جوان اقدام شود، قابل تقدیر است.

انتهای پیام
captcha