دولت برای حذف واژه «منطقه محروم» تلاش می‌کند
کد خبر: 4101466
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳

دولت برای حذف واژه «منطقه محروم» تلاش می‌کند

استاندار یزد با اشاره به عزم دولت به حذف واژه «منطقه محروم» گفت: انتصاب مشاور استاندار در امور محرومیت‌زدایی و پیگیری مسائل شهرستان‌های کمتر برخوردار در این راستا بوده تا مسائل مناطق محروم به طور خاص پیگیری شود.

مهران فاطمی، استاندار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، 30 آبان در جلسه شورای اداری شهرستان اردکان که در خرانق برگزار شد با اشاره به حدیث «شرف المکان بالمکین» گفت: شرافت بخش خرانق و هر منطقه‌ای به مردم و شهدای آن خطه است اما بزرگترین شرافت این بخش حضور امام رضا(ع) است.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سرافراز کشور از جمله شهدای مدافع حرم، وطن و امنیت گفت: بسیج ابتکار حضرت امام خمینی(ره) برای روزهای سخت و دشوار و شبکه اجتماعی فراگیر، مؤثر و کارآمد است که در تمامی لحظات حساس نظام، شانه زیر بار گذاشته است.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه یکی از مهمترین رسالت‌های انبیا برقراری عدالت اجتماعی بوده است افزود: مهمترین رویکرد مورد پیگیری دولت‌ها نیز باید مبتنی بر تحقق این مهم و حذف واژه منطقه محروم از کشوری با این همه امکانات و منابع باشد.

فاطمی با اشاره به عزم دولت به حذف واژه «منطقه محروم» در طول عمر این دولت و تحول در سیمای این مناطق افزود: اخیراً در حکمی مشاور استاندار در امور محرومیت‌زدایی و پیگیری مسائل شهرستان‌های کمتر برخوردار استان منصوب شد تا مسائل چند شهرستان و بخش محروم را به طور خاص پیگیری شود.

وی در ادامه نسبت به پیگیری مسائل و مشکلات مطرح شده توسط نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و مدیران، قول مساعد داد.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه استان یزد امروز صاحب یک برنامه مشخص در حوزه‌های مختلف است گفت: در گام بعدی تدوین برنامه تحولی شهرستان‌ها و دستگاه‌های استان مبتنی بر سند یزد نوین در دستور کار قرار دارد که برنامه تحولی شهرستان‌ها تدوین و ویرایش اولیه آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه در برنامه تحولی شهرستان‌ها اولویت‌های پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و فرهنگی و متولیان آنها مشخص شده است، تصریح کرد: جلسه‌ای با حضور فرماندار، امام‌جمعه و نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و مدیران و نخبگان شهرستانی برگزار و نقطه نظرات اعمال شود تا در وهله بعد در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تصویب و مدیران به همکاری در اجرای آن تکلیف شوند.

فاطمی در پایان به ضرورت استفاده از ظرفیت‌های صنایع و معادن شهرستان اردکان در راستای توسعه شهرستان اردکان و به ویژه بخش خرانق و عقدا اشاره و بیان کرد: در این راستا باید جلسه مشترک معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رئیس سازمان صمت، فرماندار و صنایع و معادن فعال در شهرستان برگزار و مسئولیت اجتماعی هر واحد، مبتنی بر مصوبات سفرهای شهرستانی و اولویت‌های شهرستان اردکان تنظیم شود.

انتهای پیام
captcha