همدلی در فضای قرآنی شیراز مثال‌زدنی است
کد خبر: 4101604
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
محمدحسین حسنی:

همدلی در فضای قرآنی شیراز مثال‌زدنی است

رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در نشست با فعالان قرآنی استان فارس گفت: همدلی در فضای قرآنی شیراز در کشور مثال‌زدنی است و باید از این همدلی و همکاری قدردانی کرد.

محمدحسین حسنی، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل ایکنابه گزارش ایکنا از فارس، محمدحسین حسنی، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل ایکنا، امروز، اول آذرماه در نشست تعامل با فعالان قرآنی استان فارس که به میزبانی نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در این استان برگزار شد، ضمن تسلیت حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) یاد شهدای این حادثه را گرامی داشت و گفت: شهید معصومی از شهدای این حادثه و یکی از شخصیت‌های قرآنی و چهره ممتاز علمی کشور بحق لایق مقام والای شهادت بودند.

وی به ظرفیت‌های قرآنی شیراز اشاره کرد و گفت: همدلی در فضای قرآنی شیراز در کشور مثال‌زدنی است و باید از این همدلی و همکاری قدردانی کرد.

رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور ادامه داد: جامعه قرآنی فارس عنایت ویژه‌ای به خبرگزاری ایکنا دارند که این به دلیل همان محبت و همدلی و خلوص نیتی است که در این جامعه حاکم است.

وی در ادامه به منویات رهبر معظم انقلاب درباره جهاددانشگاهی که تأکید فرمودند این نهاد یک فرهنگ است، اشاره کرد و افزود: کار جهادی که همکاران ما در ایکنا انجام می‌دهند، به دلیل همین مسئله است و در سایر قسمت‌های جهاددانشگاهی هم فعالیت‌ها بدین شکل انجام می‌شود.

مدیرعامل ایکنا گفت: در حال تدوین و آماده‌سازی سندی برای سواد رسانه‌ای با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی هستیم و این همان کاری است که در برخی از کشورها انجام می‌شود.

حسنی با بیان اینکه علی‌رغم جنگ شناختی گسترده‌ای که سالهاست علیه جامعه اسلامی ما در جریان است، فرهنگ دینی و ملی همچنان به برکت قرآن و اهل بیت(ع) پیشتاز است، گفت: البته قبول داریم که در این حوزه خیلی کم کار کرده‌ایم و باید جوابگو باشیم.

رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در ادامه با تصریح اینکه در خبرگزاری ایکنا قائل به آموزش و تربیت هستیم و این مهم را جزو وظایف خود می‌دانیم، گفت: ایکنا به عنوان یک رسانه دینی و معارفی در عرصه آموزش نیز فعالیت می‌کند و در این زمینه اقدامات خوبی در سطح ملی انجام داده‌ایم و اگر این امکان فراهم شود، حاضریم بخشی از فعالیت‌های آموزشی و تربیتی خود را به شیراز منتقل کنیم.

مدیرعامل ایکنا تأکید کرد: جهاددانشگاهی سازمانی به نام سازمان قرآنی دانشگاهیان دارد که خود این سازمان 10 زیرمجموعه دارد و ایکنا تنها یکی از آن‌هاست؛ در حقیقت به عنوان یک هلدینگ حول محور قرآن کریم فعالیت می‌کنیم که می‌توان از تمام ظرفیت‌های آن استفاده کرد.

حسنی در پایان یادآور شد: چنانچه گفته شد شیراز ظرفیت‌های قرآنی خوبی دارد که می‌توان از این ظرفیت‌ها برای مباحث آموزشی و تربیتی استفاده کرد و نیاز نیست که از تهران اساتیدی اعزام کنیم، چراکه شاهد حضور نخبگان بسیاری در این منطقه هستیم.

یادآور می‌شود که این نشست با حضور جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، امیرحسین استقلال، سرپرست جهاددانشگاهی فارس و جمعی از فعالان قرآنی استان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha