مصحف قرآن با رسم‌الخط ایرانی ترویج یابد
کد خبر: 4101713
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
محمدحسین حسنی:

مصحف قرآن با رسم‌الخط ایرانی ترویج یابد

رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در دیدار با استاد محمد نعمتی با بیان اینکه کتابت قرآن یک سنت ریشه‌دار در تاریخ ایران اسلامی است بر ضرورت ترویج قرآن با رسم‌الخط ایرانی تأکید کرد.

دیدار محمدحسین حسنی با استاد نعمتیبه گزارش ایکنا از فارس، محمدحسین حسنی، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، شب گذشته، اول آذرماه در سفر به شیراز و دیدار با استاد محمد نعمتی، کاتب قرآن گفت: یکی از دغدغه‌های جدی در عرصه کتابت قرآن توجه بیش از اندازه به قرآن «عثمان طه» است.

وی بر ضرورت ترویج قرآن با رسم‌الخط ایرانی تأکید کرد و افزود: در حوزه دانش‌آموزی، کتابت عثمان طه باعث شده است دانش‌آموزان در روخوانی دچار مشکل شوند که البته این مشکل در قشرهای دیگر هم دیده می‌شود؛ همین مسئله موجب فاصله گرفتن جامعه از روخوانی که مقدمه تدبر، تفسیر و عمل به قرآن شده است.

حسنی خوشنویسی را مقدس‌ترین هنر ایرانی عنوان کرد و گفت: اغلب کشورهای اسلامی یک قرآن ملی دارند اما ما تنها کشوری هستیم که قرآن ملی نداریم، علی‌رغم اینکه اساتید خبره‌ای در عرصه کتابت قرآن در کشورمان وجود دارد.

وی افزود: دستکاری‌های غیرکارشناسی و دستوری به حوزه فرهنگ آسیب زده است؛ شاید در حالت خوشبینانه بتوان گفت که این کارها عمدی نیست اما به هرحال نتیجه عکس می‌دهد.

مدیرعامل ایکنا مثال این قضیه را در تلاش برخی‌ها برای ترویج سنت‌های عزاداری محرم و صفر مربوط به یک منطقه در نقاط مختلف کشور عنوان کرد و گفت: همان‌طور که امام راحل فرمودند عزاداری ماه محرم و صفر باید به صورت سنتی برگزار شود نه اینکه بخواهیم یک سنت را به مناطق مختلف تعمیم دهیم.

حسنی در پایان با بیان اینکه کتابت قرآن یک سنت ریشه‌دار در تاریخ ایران اسلامی است بر ضرورت ترویج سنت حسنه کتابت قرآن با همت متعالی هنرمندانی چون استاد نعمتی تأکید کرد.

گزارش تصویری دیدار مدیرعامل ایکنا با استاد «محمد نعمتی»

انتهای پیام
captcha