بسیج، مجموعه مردمی در نظام اسلامی است
کد خبر: 4101723
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲

بسیج، مجموعه مردمی در نظام اسلامی است

استاندار یزد با بیان اینکه مدل مردمی دولت اسلامی تبلوریافته در مکتب بسیج است، گفت: بسیج، مردمی‌ترین تشکل و فراگیرترین مجموعه مردمی در نظام اسلامی است.

مهران فاطمی، استاندار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، روز گذشته، اول آذرماه در جلسه شورای اداری استان یزد با اشاره به شعار «دولت مردمی، ایران قوی» دولت سیزدهم گفت: مدل مردمی دولت اسلامی تبلور یافته در مکتب بسیج بوده و بسیج، مردمی‌ترین تشکل و فراگیرترین مجموعه مردمی در نظام اسلامی است لذا همه دستگاه‌ها موظف به کمک به اجرای سند راهبردی اعتلای بسیج که توسط سپاه و جهت مردمی‌سازی امور تدوین شده هستند.

وی با بیان اینکه برنامه راهبردی سپاه همچون برنامه‌های سند یزد نوین مهم و نیازمند پیگیری جدی دستگاه‌ها است اضافه کرد: در قالب برنامه راهبردی سپاه، مسائل مردم در حوزه‌های مختلف با استفاده از توان مردم و با شبکه‌سازی مردمی پیگیری و حل می‌شود لذا جذب حداکثری آحاد مردم و نخبگان برای پیگیری مسائل از اهمیت زیادی برخوردار است.

فاطمی با بیان اینکه پایگاه‌های بسیج ما باید مملو از نخبگان مختلف با سلایق مختلف در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد گفت: برنامه راهبردی بسیج باید در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارائه شود و تا هر بخش از تکلیف خود در قبال این برنامه آگاه و هم افزایی لازم شکل گیرد.

استاندار یزد همچنین ضمن قدردانی از برنامه‌های بسیج و سپاه در طول سال به ویژه در مدیریت مخاطرات اخیر بیان کرد: عملکرد دستگاه‌ها در حوزه همکاری با برنامه‌ها و رویدادهای هفته بسیج ارزیابی شود تا از دستگاه‌های فعال قدردانی و به دستگاه‌های کم کار تذکرات لازم ارائه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی سامانه نظارت مردمی استان دارالعباده یزد «نماد» گفت: اکوسیستم و زیست بوم دولت عوض شده و مبتنی بر نوکری و کارگری مردم با افتخار است لذا مجموعه دستگاه‌ها باید خود را با این زیست بوم هماهنگ و به مسائل و مشکلات مردم رسیدگی کنند.

فاطمی با بیان اینکه شأن جز خادمی مردم نداریم، خطاب به مدیران دستگاه‌ها اضافه کرد: سفرهای شهرستانی و حضور در محلات جهت تعیین میزان اثرگذاری تصمیمات در زندگی مردم و احصای مسایل موجود و پاسخگویی به سوالات به مردم در دستورکار قرار گیرد.

استاندار یزد به اهداف انتصاب دستیار مردمی و مشاور جوان استاندار اشاره کرد و افزود: با هماهنگی دستیار مردمی و مشاور جوان استاندار، دستیار مردمی و مشاور جوان دستگاه‌ها نیز معرفی و انتخاب شوند. همه دستگاه‌های استان باید سند یزد نوین و محورهای آن را جدی گرفته و متناسب با شرح مأموریت دستگاه خود، اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام
captcha