رسیدگی به پرونده متهمان شهرداری ارومیه تا صدور رای قاطع ادامه دارد
کد خبر: 4101952
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱

رسیدگی به پرونده متهمان شهرداری ارومیه تا صدور رای قاطع ادامه دارد

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاده به رسیدگی به پرونده متهمان شهرداری ارومیه در دادگاه گفت: دادگستری استان در این پرونده مهم رسیدگی را آغاز و با رعایت کامل مقررات و ضوابط قانونی رسیدگی و محاکمه تا صدور رای قاطع و مستحکم ادامه خواهد داشت.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربیبه‌گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ۲ آذر در سومین نشست قضایی قضات محاکم تجدیدنظر استان که در دادگستری استان برگزار شد با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: روحیه‌ای که هشت سال دفاع مقدس را مدیریت کرد اکنون در سنگرهای دیگر نمود دارد، از جمله در سنگر قضاوت و در بین همکاران قضایی و اداری دادگستری استان که همگی با روحیه جهادی و بسیجی‌وار مشغول ارائه خدمات و احقاق حق و اجرای عدالت هستند و این سنگر هم سنگری است که با آن روحیه بسیجی می‌توان نتایج بسیار مطلوبتری گرفت.

وی به جایگاه قضات دادگاه‌های تجدیدنظر استان هم اشاره کرد و گفت: این جایگاه علمی و تجربی بسیار رفیع و ارزشمند است و باید نهایت استفاده را خصوصاً قضات جوان‌تر از این ظرفیت با ارزش ببرند و با شور و مشورت با این عزیزان رسیدگی‌های خود را از نظر کیفی و اتقان ارتقا بخشند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاده به رسیدگی به پرونده متهمان شهرداری ارومیه در دادگاه ادامه داد: دادگستری استان در این پرونده مهم رسیدگی را آغاز و با رعایت کامل مقررات و ضوابط قانونی رسیدگی و محاکمه تا صدور رای قاطع و مستحکم ادامه خواهد داشت.

وی سپس به صورت اختصاصی به موارد و موضوعات مبتلا به در رسیدگی‌های محاکم بدوی و تجدیدنظر پرداخت و درخصوص موارد مهم از جمله جلوگیری از گردش غیر ضروری پرونده خصوصاً پرهیز از ثبت مجدد بی‌جهت یا کسر از آمار غیر ضروری را مورد تاکید قرار داد.

مقام ارشد قضایی آذربایجان غربی گفت: چشم مردم به قلم قضات است و یک تصمیم و رای دادگاه می‌تواند امنیت و آسایش را به یک منطقه یا محله برگرداند و مردم آرامش و آسایش را لمس کنند و یقیناً موجب رضایتمندی مردم شود.

عتباتی با اشاره به اهمیت مجازات‌های جایگزین حبس از قضات خواست تا در رسیدگی‌ها نهایت بهره را از ارفاقات و تاسیسات قانونی از جمله جایگزین‌های حبس ببرند چرا که جنبه اصلاح گرانه آنها می‌تواند بسیار موثر در بازپروری و باز اجتماعی کردن بزهکاران باشد.

انتهای پیام
captcha