ستاد عملیات جنگ نرم در خراسان‌جنوبی تشکیل شود
کد خبر: 4102418
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی:

ستاد عملیات جنگ نرم در خراسان‌جنوبی تشکیل شود

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی گفت: در حوزه ورود هنر به مسئله جهاد تبیین، هنوز یک ستاد عملیات جنگ نرم در استان تشکیل نشده و معضل اصلی ما نبود اتاق عملیات مشترک فرهنگی ـ تبلیغی است.

مجید کریمیان، رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی،مجید کریمیان، رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، با بیان اینکه در راستای حمایت از هنرمندان، در رشته‌های مختلف به‌صورت کلی حمایت‌ها را تسهیل کرده و از طرفی روند تولید و آموزش‌های فنی تولید را برای این گروه ایجاد می‌کنیم، گفت: در توزیع اثر تولیدی نیز به هنرمند کمک کرده و با به‌کارگیری ظرفیت‌های ملی و با اتخاذ پتانسیل‌های استانی تلاش می‌کنیم که هنرمند بتواند آثار فاخری را تولید کند.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حوزه حمایت‌های ملی، موضوعات تخصصی ستاد پیگیری می‌شود و برای حمایت از مؤلفان و تولیدکنندگان و انتشار آثار در شبکه‌های ملی و فضای مجازی برنامه داریم، افزود: در حوزه هنری بیشترین بودجه در عرصه تولید اثر هزینه شده و از آن جایی که در تولید آثار روایی، گفت‌وگو با راوی و همچنین تدوین و نگارش طرح تا تولید فرآیندی هزینه‌بر است، بودجه‌ها برای اجرا کافی نیست.

وی تصریح کرد: پایین بودن سطح توانمندی و قدرت خرید مردم باعث می‌شود نتوانند قیمت بالای کتب چاپ شده را بپردازند؛ عدم حمایت، هزینه‌های بالا و سایر مباحث سبب شده چرخه تولید به سمت توزیع ناقص انجام شده و یا درست انجام نشود و این‌گونه تولید آثار با مضامین هنر انقلاب اسلامی دچار مشکل می‌شود.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی با تأکید بر ضرورت حمایت از مؤلفان و افزایش ظرفیت خرید آثار در مرحله توزیع، ادامه داد: این امر زمانی محقق خواهد شد که دستگاه‌های مختلف ذی‌نفع در استان ورود جدی داشته باشند.

کریمیان با بیان اینکه در حوزه جهاد تبیین بهره‌گیری از محتواهای هنری تبلیغی را در دستورکار داریم، اظهار کرد: یکی از ابعاد جهاد تبیین، معرفی توانمندی‌های کشور بوده که در این راستا آثار تولیدی هنری در قالب کانال‌هایی در فضای مجازی منتشر شده و از طریق آن‌ها این توزیع ادامه پیدا می‌کند.

بهره‌گیری از ظرفیت هنر در جهاد تبیین توجه مسئولان را می‌طلبد

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت هنر در جهاد تبیین بیان کرد: ظرفیت هنر در جهاد تبیین بالاست و توجه مسئولان را می‌طلبد؛ تولید آثار خوب مستلزم هزینه‌های بالاتر با برنامه‌ریزی و مدیریت است که در این راستا باید شبکه تولید و توزیع را مدیریت کنیم.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دو مشکل عمده در این حوزه داریم، ادامه داد: یکی از موارد این است که باید مخاطب‌شناسی در عرصه فرهنگی و هنری تقویت شود، چراکه نسل جوان و نوجوان آسیب‌پذیری بالایی داشته و لازم است جهت‌گیری جهاد تبیین را به این سمت ببریم.

قشر خاکستری را در تبلیغ نادیده نگیریم

کریمیان افزود: نکته دیگر این است که رویدادهای فرهنگی، هنری و تبلیغی باید متناسب با سلیقه نسل جوان و نوجوان باشد. مجموعه فرهنگی هنری استان باید ظرفیت‌هایی برای جذب قشر خاکستری داشته تا هیجان نوجوان را تخلیه کند، اما سؤال اینجاست تا چه اندازه برای جذب نوجوان و جوان به این برنامه‌ها تلاش کرده‌ایم.

وی با تأکید بر استفاده از تکنیک‌های روز و توسعه و تقویت جریان سرود به خصوص برای قشر نوجوان، گفت: برگزاری گردهمایی‌های هنری و فرهنگی در محلات نیز به اثربخشی بهتر جهاد تبیین کمک کرده که باید مورد توجه قرار گیرد.

کریمیان با اشاره به اینکه این جهت‌گیری‌ها باید در تولید و توزیع اثر تبیینی استفاده شود، ادامه داد: جهاد تبیین یک چرخه حرفه‌ای هنر و تبلیغی لازم داشته که باید رعایت شود که در این راستا باید در حوزه کمی و کیفی‌سازی برنامه‌ها و مخاطب‌شناسی فعالیت کنیم.

وی با بیان اینکه نیازمند همکاری گروه‌های مبلغ و توزیع‌کننده هستیم، افزود: تمامی دیدگاه‌های فرهنگی و تبلیغی باید شبکه یکپارچه توزیع داشته باشند تا مخاطب‌شناسی صورت گرفته و در زمان کوتاه به مخاطب دسترسی داشته باشیم؛ بنابراین نیازمند هم‌افزایی کامل هستیم.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هنوز یک ستاد عملیات جنگ نرم در استان تشکیل نشده است، افزود: معضل اصلی ما نبود اتاق عملیات مشترک فرهنگی تبلیغی است؛ از طرفی گروه‌های تولید محتوا کیفیت لازم را ندارند. در حوزه مساجد و یادواره‌های شهدا نیز جذب مبانی دینی به درستی صورت نگرفته است؛ در زمینه در اختیار گرفتن هنر در حوزه انقلاب اسلامی و جهاد تبیین، ابزار فناورانه داریم، اما به‌خوبی استفاده نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه توجه به زیست حقیقی و مجازی در جذب نوجوانان و جوانان حائز اهمیت است، ادامه داد: برگزاری اردوهای تفریحی و آموزشی با تلفیقی از برنامه‌های فرهنگی و هنری و توجه به ظرفیت مغفول مانده راهیان نور از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کریمیان بیان کرد: در مقابله با زیست مجازی که دشمن ترتیب داده است، زیست حقیقی باید جذاب و پرانرژی باشد، اما فعالیت‌ها درست تعریف نشده یا از نظر کمیت و کیفیت درست نیست؛ در حوزه هنری برای مقابله با جنگ نرم و تبیین مباحث انقلاب اسلامی، معرفی چهره‌های شاخص و بیان قله‌ها و موفقیت‌های انقلاب کارهای بسیاری انجام شده که نیازمند حمایت و هم‌افزایی دستگاه‌های دیگر است.

انتهای پیام
captcha