لزوم تولید بازی‌های رایانه‌ای متناسب با زیست‌بوم ایرانی و اسلامی
کد خبر: 4102478
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲

لزوم تولید بازی‌های رایانه‌ای متناسب با زیست‌بوم ایرانی و اسلامی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به درآمدزایی تولید بازی‌های رایانه‌ای برای کشور گفت: اگر بازی‌های رایانه‌ای متناسب با فرهنگ اسلامی و بومی ایران باشند، می‌توانند تفریح سالمی برای اقشار نوجوان و جوان به شمار روند.

محمد حسین‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمد حسین‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری رویداد ملی وهفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران اظهار کرد: در بخش بازی‌های رایانه‌ای، سال‌ها مصرف‌کننده بوده‌ایم و بازی‌های مختلفی که در سایر کشورها تولید می‌شد را از سکوهای مختلف چه از طریق تلفن همراه یا از طریق کنسول‌های بازی مورد استفاده قرار می‌دادیم.

حسین‌زاده افزود: امروز به همت جوانان خوش‌فکر و بااستعداد ایرانی، بازی‌های متعددی چه در سطح تلفن همراه یا در سطح کنسول‌های بازی در حال تولید است و در کنار آن بازی‌کننده‌ها و بازیگرانی در سنین کودک، نوجوان یا بزرگسال در این بازی‌ها شرکت می‌کنند و اتفاق مبارکی که در کنار پیشرفت بازی‌ها افتاد این است که نسل جوان بااستعداد ما به سمت تولید بازی رفتند. 

وی اظهارکرد: تولید بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند برای کشور درآمدزا باشد و هم‌اکنون شرکت‌های زیادی در این حوزه فعال بوده و تولیدات مختلف را روانه بازار کرده‌اند، از سوی دیگر اگر بازی‌ها متناسب با فرهنگ اسلامی و بومی ایران باشند، می‌توانند تفریح سالمی برای اقشار نوجوان و جوان به شمار روند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: از دیدگاه فرهنگی بازی‌هایی که متناسب با زیست‌بوم ایرانی  و اسلامی باشند، قطعاً می‌توانند اثرگذاری مثبت فرهنگی هم داشته باشند.

حسین‌زاده اضافه کرد: در آغاز یک رویداد فرهنگی هستیم و هفتمین جام قهرمانان بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند یک تفریح سالم برای نوجوانان و جوانان در نظر گرفته شود تا بتوان به همت بنیاد بازی‌های رایانه‌ای کشور، آن را تداوم بخشید.

وی بیان کرد: امیدوارم در مدیریت جدید بنیاد بازی‌های رایانه‌ای کشور توجه جدی به حوزه بازی‌سازی کشور و استعدادهای جوان شود و در سال‌های آتی شاهد لیگ‌های بازی‌های ایرانی باشیم و این شور و هیجان را در بازی‌های ایرانی هم مشاهده کنیم.

انتهای پیام
captcha