خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان با انسجام گفتمان‌های ضداستکباری در دانشگاه‌ها
کد خبر: 4102566
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰
نماینده مردم در مجلس بیان کرد:

خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان با انسجام گفتمان‌های ضداستکباری در دانشگاه‌ها

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: علم‌گرایی و انسجام گفتمان‌های ضداستکباری در دانشگاه‌ها موجب خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان انقلاب می‌شود.

خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان با علم‌گرایی و انسجام گفتمان‌های ضداستکباری در دانشگاه‌ها محقق می‌شودبه گزارش خبرنگار ایکنا از بوشهر، جلسه هم‌اندیشی و گفت‌و‌گو صمیمانه با مدیران و اساتید و فعالان انجمن اسلامی و دانشجویان بسیجی، عصر امروز پنجم آذرماه، در محل سالن کنفرانس دانشگاه پیام‌ نور بوشهر با تلاوت حامد یوسفی، قاری ممتاز مسابقات قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد.

ابراهیم رضایی، عضو کمیسیون شورای امنیت ملی و نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار کرد: نشانه پیشرفت انقلاب اسلامی در گرو علم‌گرایی، ولایتمداری، آرمانگرایی، آینده‌نگری و خیزش‌های ضد‌استکباری است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: دانشگاه میدان جهاد، خدمت و آرمان‌خواهی، تولید گفتمان‌های مؤثر و فعالیت‌های ضداستعماری و ضداستکباری، مرکز پرورش نیروهای علمی کارآمد و تربیت مدیران انقلابی و رویش‌های نسلی ناب، حفظ زنجیره بسیج و انسجام در اقامه گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی با بیان این مطلب که شفافیت بهترین راهکار ما در رفع مفاسد و ایجاد امنیت پایدار نظامی و منطقه‌ای است و به شخصه یکی از مطالبه‌گران بحث شفافیت در مجلس شورای اسلامی هستم، گفت: مسئولان استانی باید نظام‌مند با دانشگاهیان و دانشجویان و اصناف و بازار و تشکل‌های مردمی و قرآنی یک ارتباط دو سویه در امر شفافیت، روشنگری و پاسخگویی داشته باشند.

عضو کمیسیون شورای امنیت ملی مجلس، ابراز مواضع شجاعانه، مستند و عقلایی دانشجویان را یک امر امیدوارکننده دانست و بیان کرد: مسئله جدی کشور ما، مسائلی نیست که دشمن از طریق رسانه‌های مزدور نظام سلطه انعکاس می‌دهد، بلکه اصل مسائل کشور ما بر روی پیشرفت و توسعه زیرساخت‌های آموزشی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی است و دانشجویان می‌بایست در بیان مطلبه‌های به‌حق با استنادات معتبر، اقدام به مطالبه‌گری کنند.

وی ادامه داد: اینجانب نیز منتقد مجلس شورای اسلامی هستم، ولی از کلیت فعالیت‌های رسالتی مجلس شورای اسلامی دفاع می‌کنم به آن علت که این مجلس، یک مجلس فسادستیز است. همچنین جا دارد یادآور شوم که روشنگری پرونده فساد فولاد مبارکه یکی از اقدامات مجلس انقلابی در راستای مطالبه‌های قانونی مردم بود.

رضایی با اشاره به اینکه رفع فساد و قانون‌گذاری بخشی از وظایف مجلس شورای اسلامی است ولی اجرای قانون به دست دیگر قوا و سایر دلسوزان نظام است، تصریح کرد: دشمنان نظام به‌دنبال شبهه‌سازی و عدم‌ نشر واقعیات و انعکاس ندادن دستاوردهای انقلاب و شایعه‌سازی و ایجاد اختلافات داخلی در رسانه‌ها و شبکه‌های فراگیر‌اجتماعی دیداری، گفتاری و نوشتاری هستند لذا سند دخالت دشمن برای همه اقشار و مردم جوامع کشورهای دیگر در این چند ساله آشکار است و در آینده آشکارتر خواهد شد.

وی به دانشجویان و دانشگاهیان توصیه کرد که سعی کنند تمامی اخبار و اطلاعات خدمات و دستاوردهای ارزشمند نظام را از طریق رسانه‌های رسمی و خبرگزاری‌های معتبر داخلی و رسانه ملی دنبال کنند، به آن علت که بیش از ۲۵۰ کانال رسانه‌های دیداری، شنیداری و گفتاری با تولید برنامه‌های مختلف علیه کشور ما و انقلاب اسلامی ایران درحال اقدام مخربانه هستند.

عضو کمیسیون شورای امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه اکنون ایران در این برهه از زمان گرفتار و درگیر یک جنگ بزرگ رسانه‌ای و جهانی شده است، عنوان کرد: رسانه‌های متعهد و انقلابی کشور ما، نباید اجازه بدهند که روح و روان افراد جامعه مورد غارت و تجاوز ادراکی و اندیشه‌ای رسانه‌های نظام سلطه قرار بگیرد و رسانه‌های متعهد و انقلابی باید با تولید آثار فاخر و راه‌اندازی کرسی‌های مباحث علمی و بصیرتی به دنبال تقویت ایمان و گسترش فرهنگ ناب در جامعه مبتنی بر عقلانیت و «تَواصَوْا بِالْحَقِّ وَ تَواصَوْا بِالصَّبْرِ» باشند.

وی با ابراز اینکه ما می‌توانیم با ترویج الگوهای امانتداری، ساده‌زیستی و مردمی بودن، یکی از مکانیزم‌های اساسی را برای ارتباط مسئولان با مردم تعریف کنیم، گفت: مجلس شورای اسلامی به‌عنوان خانه ملت است و بر این باور است که در واقع صداهای مختلف شنیده و نگاه‌های متفاوت دیده شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: اینجانب اسلام را از امامین انقلاب یاد گرفتم، زیرا این دو شخصیت مبارز و بزرگوار در میادین با هدف مردم‌داری و مردم‌یاری شجاعانه ایستادند و زیر بار زور و ظلم استکبار و دشمنان نرفتند.

وی افزود: ما نظام اسلامی را تشکیل دادیم و در امتداد آن باید دولت اسلامی را در بحث اجرای عدالت، بانکداری اسلامی و اقتصاد مقاومتی تشکیل بدهیم و تا در مرحله بعد به تمدن‌آفرینی برسیم. پس وضعیت فعلی کشور ما در بحث اقتصاد و معیشتی باید اصلاح و بهبود یابد و وضعیت فعلی مورد رضایت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیست.

رضایی با بیان این مطلب که رفع کمبودها و تحقق مطالبات و برقراری عدالت نیازمند برنامه قوی و جامع‌نگر و ارتباط مستمر نظام تصمیم‌گیر با سایر اقشار است، بیان کرد: شرایط فعلی کشور برای کسب و کار بسیار شرایط مناسبی است، ولی شرایط خرید زمین و ساخت مسکن در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.

سرعت ۸ درصدی خط ریلی بوشهر پس از ۵ دهه

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیش از ۵ دهه است که استان بوشهر محروم از خط ریلی مانده است، گفت: بوشهر به‌عنوان استان بندری در کرانه آب‌راه دریایی خلیج‌فارس سال‌ها است که از نعمت صنعت راه‌آهن و خط ریلی محروم و بی‌بهره مانده است. همچنین با بودجه اختصاص یافته برای خط ریلی استان بوشهر، سرعت و پیشرفت کندی دارد یعنی سرعت خط ریلی ما با این بودجه، هشت درصد است و اعتباری بین ۳۰ تا ۴۰ هزار میلیارد دلار برای تکمیل شبکه ریلی بوشهر نیاز داریم که در صورت تخصیص، سه تا چهار سال آینده ان‌شاءالله تکمیل خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه نباید پیشرفت‌های کشور را با سیاه‌نمایی رسانه‌ای کنیم، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در بحث صلح‌آمیز هسته‌ای، سدسازی، دستاوردهای ژنتیکی و ساخت پهپاد و تسلیحات نظامی و قدرت منطقه‌ای روی پای خود ایستاده‌ است.


خبرنگار، حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha