احداث 64 نمازخانه در خراسان‌جنوبی در دستور کار قرار گرفت
کد خبر: 4102720
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵

احداث 64 نمازخانه در خراسان‌جنوبی در دستور کار قرار گرفت

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: از سال گذشته احداث 64 نمازخانه با زیر بنای نزدیک 7 هزار متر مربع در دستور کار اداره کل نوسازی استان قرار گرفت که 39 نمازخانه تحویل شده و 25 نمازخانه دیگر در حال احداث است.

سیدعلیرضا موسوی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سیدعلیرضا موسوی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، امروز 6 آذرماه در سومین نشست شورای اقامه نماز آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: از سال گذشته تا کنون 4038 متر مربع به فضاهای نمازخانه مدارس استان افزوده شده است.

وی، سرانه فضای نمازخانه‌ای مدارس را 0.3 متر مربع برای هر دانش‌آموز برشمرد و بیان کرد: با بهره برداری از 25 نمازخانه در دست احداث، 2890 متر مربع دیگر به فضاهای نمازخانه‌ای مدارس افزوده خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، اجرای دوره توانمندسازی ائمه جماعات مدارس، تهیه بانک اطلاعاتی نمازخانه‌های استان، برگزاری دوره‌های آموزش عملی نماز، اجرای پویش از اربعین تا ربیع و اجرای طرح‌های نور چشم، مصباح الهدی و عطر انتظار را از مهم ترین برنامه‌ها و رویکردهای شورای اقامه آموزش و پرورش استان در سال جاری برشمرد.

رئیس شورای اقامه نماز آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، حضور مدیران، معلمان و مسئولین ادارات آموزش و پرورش را در میان جماعات دانش آموزی را مهم ترین راه آموزش عملی و ترویج فرهنگ نماز در مدارس دانست و تصریح کرد: سه رکن اصلی خانواده، مدرسه و مسجد از مهم ترین ارکان ترویج فرهنگ نماز در بین دانش آموزان و نسل آینده ساز انقلاب به شمار می‌روند.

انتهای پیام
captcha