رشد متوازن و توجه به واحدهای کم‌برخوردار در جهاددانشگاهی
کد خبر: 4102847
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
عیسی علیزاده بیان کرد:

رشد متوازن و توجه به واحدهای کم‌برخوردار در جهاددانشگاهی

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی کشور گفت: یکی از سیاست‌های کلی جهاددانشگاهی، رشد متوازن همه واحدها و توجه به واحدهای کم‌برخوردار و کمتر توسعه‌یافته است.

عیسی علیزاده، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی کشوربه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی، عیسی علیزاده، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی کشور، امروز ۶ آذرماه در مراسم تقدیر از تلاش‌ها و زحمات جلال الدین صادقی و معارفه مهدی ابراهیمی به عنوان سرپرست جهاددانشگاهی استان، گفت: موفقیت‌هایی که در جهاددانشگاهی صورت می‌گیرد، متعلق به تمامی اعضا است و همه در این موفقیت نقش دارند.

وی با اشاره به اینکه پایان دوره مدیریت، پایان دوره مسئولیت نیست و حس مسئولیت در نیرو از بین نمی‌رود، وجود جلال الدین صادقی و مشاوره‌های وی را راهگشا دانست.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی کشور با بیان اینکه ارزیابی از واحدها باید متناسب با شرایط، محدودیت‌ها و امکانات واحد باشد، بیان کرد: یکی از سیاست‌های کلی جهاددانشگاهی رشد متوازن همه واحدها و توجه به واحدهای کم‌برخوردار و کمتر توسعه‌یافته است.

علیزاده با تأکید بر اینکه واحدهایی موفق هستند که توانستند رشد متوازن در همه حوزه‌های آموزش، پژوهش، فرهنگ، پشتیبانی و تجاری‌سازی داشته باشند، تصریح کرد: واحد خراسان جنوبی یکی از واحدهای پرظرفیت و با نیروی انسانی توانمند است.

وی با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم که اختلافات و مسائل درون خانواده جهاددانشگاهی به بیرون از جهاد کشیده شود، یادآور شد: مشکلات را باید در درون حل کرد.

توجه به ظرفیت‌های منطقه‌ای 

مهدی ابراهیمی، سرپرست جهاددانشگاهی خراسان‌‌جنوبی نیز اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه با توجه به ظرفیت‌های استان به ویژه در زمینه گیاهان دارویی، زرشک و زعفران و عناب، مجموعه فعالیت‌هایی در راستای ایجاد مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی انجام شد که اکنون مجتمع می‌تواند به عنوان یک طرح اشتغال‌زا و تأثیرگذار معرفی شود. 

وی با اشاره به اینکه ارتباط جهاددانشگاهی با دانشگاه‌ها و سایر سازمان‌ها و مراکز پژوهشی می‌تواند کمک‌کننده باشند، بیان کرد: اگر اقدام مؤثری در حوزه‌های مختلف فرهنگی، پژوهشی و آموزشی انجام شود، باید با همکاری، همفکری و استفاده از ظرفیت سایر سازمان‌ها و مراکز باشد.

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی از سازماندهی ارتباطات بین حوزه‌ها و همکاری‌های مؤثر از جمله ارتباط پژوهشکده گیاهان دارویی با استان‌های خراسان جنوبی، ایلام، اردبیل و لرستان در راستای طرح مدرسه ملی مهارت برای آینده مشاغل و مشاغل آینده در حوزه گیاهان دارویی خبر داد.

ابراهیمی ادامه داد: تأکید بر تولید محتوا و گسترش آموزش‌های مجازی از برنامه‌های جهاددانشگاهی است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه علمی ـ کاربردی ورود به تک درس‌ها انجام شده و مجوزهای مورد نیاز نیز اخذ شده است، گفت: افزایش مشارکت بین حوزه‌ها و واحدهای جهاددانشگاهی، توانمندسازی نیروی انسانی، ارتقای درآمدها و تنوع بخشیدن به درآمدها، گسترش قراردادهای پژوهشی و ساختار مرکز خدمات تخصصی از دیگر برنامه‌های مورد نظر اجرایی است.

ابراهیمی، اجرای طرح‌های پژوهشی دانش‌بنیان با سایر مراکز تحقیقاتی، استفاده از ظرفیت نخبگان در زیست‌بوم نوآوری، تداوم برگزاری رویدادهای منطقه‌ای در معاونت فرهنگی را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

تشکیل شورای جهاد تبیین، تجهیز و تقویت خبرگزاری‌ها، عقد قراردادهای گروهی در آزمایشگاه تشخیص طبی، عقد قراردادهای پژوهشی، هدف‌گذاری برای تطبیق فعالیت‌ها با برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور، حرکت به سمت دوره‌های اشتغال محور در علمی ـ کاربردی، خاتمه طرح دهکده گیاهان دارویی، شبکه‌سازی با واحدهای دارای فعالیت مشترک، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی، اشتغال محور کردن فعالیت‌های پژوهشی واحد، توسعه فعالیت‌های پزشکی با اولویت آزمایشگاه تشخیص طبی و بانک خون، تداوم اصلاح رویه‌های اداری و مالی تا پیاده‌سازی نظام پاداش، چرخش شغلی بر اساس شایسته سالاری، توانمندسازی پرسنل با آموزش‌های توسعه فردی و شغلی از دیگر برنامه‌هایی بود که ابراهیمی عنوان کرد.

جلال‌الدین صادقی، رئیس پیشین جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی نیز با اشاره به اینکه اقدام مثبتی که در هر سازمانی انجام می شود حاصل یک تلاش جمعی است، گفت:  یک فکر هیچ‌گاه موفق نخواهد بود.

وی با اشاره به عملکرد شش ساله خود در این مسئولیت، به گسترش فعالیت‌های واحد در حوزه‌های آموزش، پژوهش، فرهنگ، پشتیبانی و تجاری سازی اشاره کرد.

رئیس پیشین جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی بیان کرد: شناسایی نقاط قوت و ضعف واحد و نیازسنجی و بررسی اولویت‌ها، مأموریت‌های جدید واحد تعیین شد و در دستور کار قرار گرفت.

صادقی، اخذ موافقت اصولی گروه پژوهشی تولید و فرآوری گیاهان استراتژیک خراسان جنوبی، راه‌اندازی مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک، راه‌اندازی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی، فرهنگسرای ابن حسام، کالج زبان‌های خارجی، جهاددانشگاهی مرکز قائنات، آزمایشگاه تخصصی تشخیص طبی جهاددانشگاهی مرکز قائنات را به عنوان بخشی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در در دوران ریاست خود عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha