پیگیری‌ برای معرفی طبس به عنوان چهارمین قطب گردشگری مذهبی
کد خبر: 4103768
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

پیگیری‌ برای معرفی طبس به عنوان چهارمین قطب گردشگری مذهبی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی از پیگیری‌های لازم برای معرفی شهرستان طبس به عنوان چهارمین قطب گردشگری مذهبی کشور خبر داد.

هادی شاهوردی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبیهادی شاهوردی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: شهرستان طبس از شهرستان‌های ویژه در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

وی با بیان اینکه وجود امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) باعث شده تا شهرستان طبس به عنوان قطب گردشگری مذهبی جایگاه مطلوبی یابد، تصریح کرد: در زمینه گردشگری طبیعی نیز ثبت جهانی ژئوسایت‌های این شهرستان را در برنامه داریم و اکنون سه اثر میراث فرهنگی شهرستان در حال ثبت است.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی با اشاره به پیگیری برای معرفی طبس به عنوان چهارمین قطب گردشگری مذهبی کشور، گفت: در حوزه توسعه گردشگری و صنایع‌دستی سیاست‌گذاری‌های خوبی توسط وزارتخانه شکل گرفته و تسهیلات مناسبی از تبصره ۱۸ پرداخت شده است.

شاهوردی با بیان اینکه توسعه حوزه گردشگری و صنایع دستی، جذب توریسم و گردشگر، فعال کردن رشته‌های مزیت‌دار صنایع‌دستی از مهم‌ترین برنامه‌ها در دستور کار برای شهرستان طبس باشد، افزود: گردشگری در خراسان‌جنوبی با توجه به طرفیت‌های ویژه این استان از پیشران‌های توسعه همه‌جانبه است.

وی با بیان اینکه قرار گرفتن استان در مسیر تشرف زائران امام رضا(ع) فرصت بسیار مطلوبی برای جذب گردشگران و زمینه‌سازی برای فروش محصولات صنایع‌دستی و همچنین معرفی امامزاده طبس است، یادآور شد: پیگیری‌ها برای معرفی این شهرستان به عنوان یک از قطب‌های مذهبی کشور ادامه خواهد داشت‌.

شاهوردی در پایان بیان کرد: گردشگری مذهبی یکی از ارکان مهم توسعه است که لازم بوده مورد توجه ویژه با توجه به پتانسیل‌های استان قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha